Αυξημένες ήταν οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών τον Σεπτέμβριο, παρά το γεγονός ότι οι αποστολές στις μεγαλύτερες αγορές, αυτές της Κίνας και των ΗΠΑ, μειώθηκαν.
Η ανοδική τάση προήλθε από την αυξημένη ζήτηση σε Χονγκ και Ιαπωνία, με την Ομοσπονδία της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών να ανακοινώνει άνοδο στις
εξαγωγές κατά 3,8% στα 2,6 δισ. δολάρια.Ο χάρτης των εξαγωγών
Οι αποστολές προς τις ΗΠΑ ήταν περισσότερες συγκριτικά με την Κίνα, η οποία ήταν κορυφαίος προορισμός το 2021, αλλά μειωμένες κατά 6,1%. Στην Κίνα οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 5,5%. Οι εξαγωγές προς το Χονγκ Κονγκ σκαρφάλωσαν στο 24% και οι αποστολές προς την Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 9%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 3%. Αυξημένα ήταν τα ποσοστά και για χώρες που είναι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί όπως η Ιταλία και η Γαλλία.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη αύξηση σε μηνιαία βάση, μετά την συρρίκνωση του Ιουλίου για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια. Παρά τα σημάδια για «κόπωση» στην ανάπτυξη της ελβετικής ωρολογοποιίας, η ζήτηση παραμένει ανθεκτική, με τους πλούσιους πελάτες να μην επηρεάζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις και τα υψηλά επιτόκια.
Ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca, δήλωσε ότι η μηνιαία αύξηση των εξαγωγών οφείλεται κυρίως στα brands που έχουν προχωρήσει σε αύξηση των τιμών, καθώς ο όγκος ήταν μειωμένος κατά 2,9% ενώ αντίθετα η αξία αυξημένη κατά 4%.
Τα προτιμώμενα μοντέλα
Τα ρολόγια με τιμές άνω των 3.000 φράγκων (3.150 ευρώ) παρέμειναν ο βασικός μοχλός ανάπτυξης στον τομέα των εξαγωγών, σημειώνοντας αύξηση 8,2% σε αξία, αν και ο αριθμός των τεμαχίων μειώθηκε κατά 3%.
Οι εξαγωγές ρολογιών σε τιμές entry-level αυξήθηκαν κατά 4,3% σε αξία, «ενισχυμένες από την επιτυχία του MoonSwatch και της νέας συνεργασίας SwatchxBlancpain», ανέφερε ο αναλυτής της Citi, Thomas Chauvet σε σημείωμα του.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022, οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών ξεπέρασαν τα 24 δισεκατομμύρια φράγκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου