Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023

Ποιες μεγάλες επενδύσεις logistics πατάνε το κουμπί της εκκίνησης



Της Ελένης Μπότα

Σημαντικές επενδύσεις logistics βρίσκονται στα σκαριά, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Ο τομέας αυτός, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς real estate, αναμένεται να τρέξει και το 2023. Πέρυσι προσέλκυσε επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αντίστοιχο περίπου ποσό επενδύθηκε και σε αγορές γης με σκοπό την ανάπτυξη.

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield Proprius, το ενδιαφέρον για logistics θα συνεχίσει να είναι ισχυρό από εγχωρίους και διεθνείς επενδυτικούς φορείς. "Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2023 λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης και της χαμηλής προσφοράς, ενώ η έλλειψη προϊόντος θα εξακολουθήσει να στρέφει τους επενδυτές στην αγορά γης", ανέφερε χαρακτηριστικά στην τελευταία έκθεση της.

Η νέα μεγάλη επένδυση που ετοιμάζεται στη Θεσσαλονίκη είναι από την Dimand στην έκταση 355,6 στρεμμάτων της Βαλκάν Εξπορτ, που βρίσκεται στο 15ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Εδεσσας.

Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα αρχίσει η κατεδάφιση των παλιών κτισμάτων και η απομάκρυνση της παλιάς θεμελίωσης, με στόχο την έναρξη κατασκευής του έργου, μόλις εκδοθούν οι σχετικές άδειες.

H Dimand σχεδιάζει την ανάπτυξη σε δύο ξεχωριστές φάσεις ενός εμπορευματικού κέντρου με υποδομές logistics, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να υπολογίζεται σε 160 εκατ. ευρώ. 
Η πρώτη φάση αφορά στη δόμηση περίπου 55.000 τ.μ. εντός 24 μηνών και η δεύτερη σε δόμηση περίπου 65.000 τ.μ. εντός 30 μηνών. Επιπλέον, στην οροφή των εγκαταστάσεων προβλέπεται η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ για την παραγωγή ενέργειας, κατόπιν εκπόνησης ειδικής μελέτης. Εκτιμάται ότι η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των φωτοβολταϊκών πάνελ θα ανέλθει σε 12 MW και η συνολική ετήσια παραγόμενη ενέργεια σε 19.200.000 Kwh.

Η θέση του ακινήτου είναι ιδιαίτερα προνομιακή, καθώς απέχει 23 χλμ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και 16 χλμ. από το λιμάνι της πόλης.

Στα σκαριά βρίσκεται και η νέα μεγάλη επένδυση logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου από την HIG Capital, σε έκταση 300 στρεμμάτων που απέκτησε από τη Χαλυβουργία Ελλάδος και η οποία διαθέτει και λιμενική υποδομή.

Πρόκειται για την πρώην παραγωγική μονάδα της Χαλυβουργίας της οικογένειας Μάνεση, πλησίον των ΕΛΠΕ, η οποία παραμένει ανενεργή από το 2012. Η HIG έχει εκπονήσει και θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο που προβλέπει τη μετατροπή σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών-trimodal), με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των 300 εκατ. ευρώ. Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ από την έναρξη λειτουργίας του.

Σε πρώτη φάση θα αναπτυχθούν υποδομές της τάξεως των 100.000 τ.μ., ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αποκατάστασης και καθαρισμού των εγκαταστάσεων. Επίσης, έχει ήδη κατατεθεί το σχέδιο στο Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) και υπολογίζεται ότι η έγκριση θα δοθεί το αργότερο στο τέλος του καλοκαιριού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου