Αυτό προκύπτει από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ,(Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας) στην οποία επισημαίνεται ότι ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ εκείνος των
τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.
Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι μεγάλοι χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Την
υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ
έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η
καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η
εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό
(32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Καλύτερα
ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά
προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία 74,5% αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία 74,5% αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.
Σχεδόν
οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά
τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε
σχέση με πέρυσι. Τέλος, τα ¾ των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να
καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου