Δημοφιλείς
οι σπουδές στο Μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ, και συγκεκριμένα η μοναδική
σχολή που φέρει την ονομασία μάρκετινγκ και επικοινωνία του Οικονομικού
Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελεί μια περιζήτητη επιλογή από τους μαθητές.
Ο πρώτος εισαχθείς στη σχολή είχε συγκεντρώσει 18973 μόρια ενώ η
βάση διαμορφώθηκε στα 16517 μόρια για τη γενική σειρά.
779 μαθητές όλων των κατηγοριών δήλωσαν το τμήμα ως πρώτη τους επιλογή ενώ συνολικά 8428 υποψήφιοι δήλωσαν το τμήμα στο μηχανογραφικό τους.
Ο πρώτος εισαχθείς στη σχολή είχε συγκεντρώσει 18973 μόρια ενώ η
βάση διαμορφώθηκε στα 16517 μόρια για τη γενική σειρά.
779 μαθητές όλων των κατηγοριών δήλωσαν το τμήμα ως πρώτη τους επιλογή ενώ συνολικά 8428 υποψήφιοι δήλωσαν το τμήμα στο μηχανογραφικό τους.
Τι
είναι όμως το μάρκετινγκ και ποιες οι επαγγελματικές δυνατότητες των
αποφοίτων;
Σε αυτά τα δυο θεμελιώδη ερωτήματα θα απαντήσουμε μέσα από το
παρόν άρθρο.
Τι είναι το Μάρκετινγκ;
Σύμφωνα με το Βρετανικό Ινστιτούτο
Μάρκετινγκ: το μάρκετινγκ είναι η διαδικασία της διοίκησης με την οποία
εντοπίζονται, προβλέπονται και ικανοποιούνται οι ανάγκες του καταναλωτή
με κάποιο κέρδος για την επιχείρηση.
Σύμφωνα πάλι με άρθρο της
καθηγήτριας κα Αντωνάκης στην ιστοσελίδα savemarketing "έχει ως γνώμονα
τον καταναλωτή και τις ανάγκες του και εστιάζει στο παραγόμενο αγαθό.
Στόχος του είναι να ικανοποιήσει τις ανάγκες του καταναλωτή με τον
καλύτερο δυνατό τρόπο σε σχέση με τους ανταγωνιστές, και ως συνάρτηση να
έχει μια κερδοφόρα πορεία στην αγορά".
Σύμφωνα με τον Th.Levitt, έναν
από τους μεγαλύτερους δασκάλους του μάρκετινγκ ενώ η πώληση εστιάζει
στις ανάγκες του πωλητή, το μάρκετινγκ εστιάζεται στις ανάγκες του
αγοραστή.
Έχει δηλαδή ως στόχο την ικανοποίησή του.
Τι κάνει ο απόφοιτος του μάρκετινγκ;
Σύμφωνα
με τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αυλωνίτη οι
ενέργειες που κάνει ο επαγγελματίας του μάρκετινγκ είναι οι ακόλουθες:
1. Καθορίζει αν υπάρχει ζήτηση για το προϊόν
2. Αναπτύσσει και τεστάρει στην αγορά το προϊόν
3. Δίνει κάποιο όνομα στο προϊόν
4. Αναλύει τα προϊόντα των ανταγωνιστών
5. Καθορίζει την τιμή
6. Δημιουργεί τη διαφημιστική καμπάνια
7. Προσλαμβάνει και εκπαιδεύει πωλητές του προϊόντος
8. Εφαρμόζει τεχνικές προώθησης
9. Αναπτύσσει διαδικασίες για τη διανομή του προϊόντος
10. Καθορίζει τα σημεία πώλησης (πηγή:www.aode.gr)
Επαγγελματικά δικαιώματα
Οι
απόφοιτοι του τμήματος μάρκετινγκ εγγράφονται στο Οικονομικό
Επιμελητήριο και μπορούν να εργαστούν ως οικονομολόγοι και λογιστές.
Μπορούν να εργαστούν στους ίδιους χώρους με τους αποφοίτους των άλλων
οικονομικών σχολών (τράπεζες, σχολεία, επιχειρήσεις)
Όσοι δεν καταφέρουν
να εισαχθούν στο τμήμα Μάρκετινγκ του ΟΠΑ μπορούν να ασχοληθούν με τον
τομέα του μάρκετινγκ και μέσα από τα υπόλοιπα οικονομικά τμήματα
εκπονώντας ένα μεταπτυχιακό.
Το
τμήμα του Οικονομικού Πανεπιστήμιο προσφέρει μεταπτυχιακό με τον τίτλο»
Μάρκετινγκ, Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες». Στον ακόλουθο σύνδεσμο
μπορείτε να δείτε και ένα βίντεο για το πιο πάνω μεταπτυχιακό http://www.youtube.com/watch?v=gBu68pOFxis
Όπως
αναφέρεται και στον κανονισμό στο μεταπτυχιακό γίνονται δεκτοί
απόφοιτοι οικονομικών τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ. Άρα μην απογοητεύεστε όσοι
δεν πετύχετε την απευθείας εισαγωγή αφού υπάρχει και η δυνατότητα του
μεταπτυχιακού.
Αυξημένη ανεργία
Σύμφωνα
με τα στοιχεία του οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών η ανεργία των
αποφοίτων του τμήματος μάρκετινγκ και επικοινωνία είναι ιδιαίτερα
αυξημένη. Το 60% των αποφοίτων του τμήματος δήλωσε ότι εργάζεται ενώ το
40% δήλωσε το αντίθετο.
Καλόγηρος Βασίλειος
Υπ.Διδάκτωρ Π.Θ Ερευνητικός
Υπεύθυνος Employ
Πηγή: http://www.news.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου