Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Οι κορυφαίες μάρκες του πλανήτη

Την κατάταξη των 100 κορυφαίων brands του 2012, δημοσιοποίησε η Interbrand, με την κορυφή να παραμένει απαράλλαχτη σε σχέση με πέρσι και… καπαρωμένη από την Coca Cola!

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Στην πρώτη θέση στη λίστα της Interbrand 2012 Best Global Brands για τα κορυφαία brands του κόσμου παρέμεινε η Coca-Cola, ακολουθούμενη από τις Apple, IBM, Google και Microsoft.

Συγκεκριμένα, ο κολοσσός αναψυκτικών και τροφίμων κατάφερε να αφήσει πίσω του τις
διαρκώς αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εταιρείες, καθώς η αξία του brand του έφτασε στα 77,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

 Η Apple με τη σειρά της (76,6 δισ. δολάρια), «σκαρφάλωσε» στη δεύτερη θέση φέτος από την όγδοη περσινή, στηρίζοντας πολλά στις εξαιρετικές πωλήσεις, τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες αγορές.

Η IBM ήταν τρίτη, με αξία brand 75,5 δισ. και η Google διατηρήθηκε τέταρτη (69,7 δισ.), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη Microsoft (57,9 δισ.), η οποία σημείωσε πτώση δύο θέσεων. Στην κατάταξη εισήλθε για πρώτη φορά το Facebook, που βρέθηκε στην 69η θέση, με αξία brand 5,4 δισ., ενώ άλλα brands που έκαναν φέτος το ντεμπούτο τους  είναι Pampers (35), Procter & Gamble, Prada (84), Kia (87), Ralph Lauren (91) και Mastercard (94).

 Αντίθετα, εκτός λίστας βγήκαν οι Barclays, UBS, Zurich, HTC, Nivea και Armani.

Μια πιο κοντινή ματιά στο Top 5
1.    Coca Cola (+8%, 77.839 εκ. δολάρια)
Είναι, ίσως, το brand με τη μεγαλύτερη αναγνώριση από κάθε άλλο σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλοι αποδίδουν αυτή την εξέλιξη στη γεύση της, ωστόσο οι περισσότεροι στέκονται στα συναισθήματα που τους προκαλεί. Στόχος της εταιρείας είναι να κρατά πάντα «φρέσκο» το brand, ενώ σύμφωνα με μια έρευνα της Research Now τον Ιούλιο, η Coca Cola συγκέντρωσε ποσοστό άνω του 90% σε ότι αφορά τον βαθμό αναγνώρισής της από τους καταναλωτές μεγάλων αγορών. Αυτό οφείλεται στην ευελιξία που διαθέτει, ώστε να προσαρμόζεται σε τοπικές αγορές.  
2.    Apple (+129%, 76.568 εκ. δολάρια)
Λίγες είναι οι εταιρείες σε παγκόσμια κλίμακα, που καταφέρνουν να «αιχμαλωτίσουν» τόσο έντονα την ανθρώπινη φαντασία και να προκαλέσουν τόσο μεγάλο βαθμό αφοσίωσης, όπως η Apple. Εξάλλου, οι συναισθηματικοί δεσμοί του brand με τους καταναλωτές, αποκαλύφθηκαν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο, όταν απεβίωσε ο Steve Jobs, ο οποίος είχε κατανοήσει πλήρως τη σημασία που μπορεί να παίξει ένα brand για την επιχειρηματική επιτυχία. Είναι χαρακτηριστικό πως τη φετινή χρονιά, η Apple σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση, σχετικά με την αξία του brand της.

3.     IBM (+8%, 75.532 εκ. δολάρια)
Η αμερικάνικη πολυεθνική τεχνολογική εταιρεία, που διαθέτει ένα από τα πιο καινοτόμα, επικερδή και αειφόρα brands σε παγκόσμιο επίπεδο, εξακολουθεί να λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Η IBM ενδιαφέρεται για τη διαρκή ανανέωσή της, ώστε να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς, ενώ η επιχειρηματική της στρατηγική, Smarter Planet, αποτελεί οδηγό της δημιουργίας νέων προϊόντων, της βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών και τις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
4.    Google (+26%, 69.726 εκ. δολάρια)
Παρά τις αμφιβολίες που «γέννησαν» το Google+ και οι λοιπές καινοτομικές προτάσεις της Google, το 2012 ήταν μια παραγωγική χρονιά για τον τεχνολογικό κολοσσό. Έτσι, με τα περιθώρια ανάπτυξης στον τομέα του search να είναι περιορισμένα, η Google επιχείρησε να μετατρέψει τον εαυτό της σε μια ευρύτερη ΙΤ εταιρεία. Με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και με την εξαγορά της Motorola Mobility, η Google κατάφερε να αυξήσει σημαντικά, τόσο τα έσοδά της, όσο και την αξία του brand της.
5.    Microsoft (-2%, 57.853 εκ. δολάρια)
Η πτώση στη ζήτηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, λόγω tablets, προκάλεσε μικρότερη ποσοστιαία ανάπτυξη στους τζίρους της Microsoft, σε σύγκριση με τις Google και Apple, ωστόσο η εταιρεία εξακολουθεί να διατηρεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα τεχνολογικά brands. Η πιθανή επιτυχία του νέου λειτουργικού συστήματος Windows 8, μπορεί να δώσει μεγαλύτερη ώθηση, ενώ η δραστηριοποίησή της σε νέα πεδία, όπως αυτό της υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να καθορίσει το μέλλον της.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο advertising.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου