Μία από τις σημαντικότερες συμφωνίες της χρονιάς ήταν αναμφίβολα η εξαγορά του 50% της Carrefour Μαρινόπουλος από την οικογένεια Μαρινόπουλου, που δικαίως θεωρείται από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές οικογένειες της χώρας.
Τι σημαίνει η συμφωνία αυτή για την μεγαλύτερη λιανεμπορική εταιρεία της χώρας, τι επιπτώσεις μπορεί να έχει για την πολυπληθή κοινότητα των προμηθευτών, ιδιαίτερα των ελλήνων;
Ποια είναι τα επενδυτικά σχέδια της οικογένειας Μαρινόπουλου για την στήριξη της επιχείρησης;
Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά αναζητήσαμε στη συνομιλία μας με τον κ. Γιώργο Βογιατζάκη, διευθυντή ανάπτυξης της Carrefour Μαρινόπουλος.
Ας παρακολουθήσουμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή συνομιλία.
- Κύριε Βογιατζάκη, ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την εξαγορά του 50%;
Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την τελευταία μετοχική αλλαγή που έγινε στην εταιρεία. O μεγαλομέτοχος της Carrefour-Μαρινόπουλος, η οικογένεια Μαρινόπουλου, που ήδη κατείχε το 50%, εξαγόρασε και το υπόλοιπο 50% των μετοχών της επιχείρησης. Βεβαίως, η όλη διαδικασία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Έχουμε υποβάλει σχετικούς φακέλους στις αντίστοιχες επιτροπές στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κύπρο και πιστεύουμε ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα - θα θέλαμε το συντομότερο δυνατό, μέχρι τέλος Ιουλίου - θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία. Αυτό θα μας επιτρέψει από τις αρχές Αυγούστου να προχωρήσουμε κανονικά στις επόμενες επιχειρηματικές μας κινήσεις.
- Ποια είναι η στρατηγική της διοίκησης;
Χωρίς υπερβολή, για μας στρατηγική είναι η πώληση των προϊόντων μας σε ανταγωνιστικές τιμές. Είναι τα καλά και ποιοτικά προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές. Και δεν το λέω γιατί έτσι θέλουμε να τραβήξουμε πελάτες και να δείξουμε κάτι. Αυτό το αποδεικνύουμε κάθε μέρα και από το παρατηρητήριο τιμών του καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου που ενημερώνεται κάθε δεκαπέντε μέρες.
Πρέπει να ξέρετε πώς να ελέγξει κανείς, θα δει ότι σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας που δραστηριοποιούμαστε - από το Διδυμότειχο μέχρι την Ιεράπετρα -, το 80% των χαμηλότερων τιμών είναι της Carrefour Μαρινόπουλος.
Για μας, το να συνεχίσουμε να επενδύουμε στα ελληνικά προϊόντα, κυρίως στις χαμηλές τιμές, είναι μέρος της στρατηγικής μας.
- Έχετε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο private labelκαι τα ελληνικά ιδιωτικά προϊόντα. Δώστε μας μια εικόνα γι αυτή σας την επιλογή.
Θα θυμάστε ίσως - έχει ανακοινωθεί από τη Nielsen - ότι στην Ελλάδα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπροσωπούν σήμερα ένα 21% - 22% στις πωλήσεις των προϊόντων. Ενώ ο μέσος όρος του μεριδίου των private label είναι 21% - 22% της αγοράς, στην περίπτωση των Carrefour Μαρινόπουλου φτάνει το το 30% του τζίρου μας.
Με δύο λόγια η αξία των προϊόντων private label που διακινούμε είναι 1 δισεκατομμύριο ευρώ από τα 2,5 δις ευρώ του συνολικού μας τζίρου.
Και θα ήθελα εδώ να πω ότι αυτά τα προϊόντα, το 30% του τζίρου μας, εκπροσωπεί το 50% του όγκου. Αντιλαμβάνεστε τη δυναμική που έχουν αυτά τα προϊόντα.
- Γιατί όμως θεωρείτε σημαντικό στοιχείο το υψηλό ποσοστό των private labels;
Διότι, τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα δεν κατασκευάζονται ούτε στην Ινδία, ούτε στην Κίνα, ούτε στο Πακιστάν, ούτε στη Γαλλία ούτε στο Βέλγιο…
Το 96% αυτών κατασκευάζεται στην Ελλάδα.
Και εκεί είναι το σημείο που έχουμε επενδύσει.
Κατηγορηθήκαμε αν θέλετε τους τελευταίους μήνες ότι δεν πληρώνουμε.
H πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική.
Ουσιαστικά το τελευταίο 6μηνο η Carrefour Μαρινόπουλος διαφώνησε και συγκρούστηκε με πολυεθνικούς προμηθευτές, ορισμένοι εκ των οποίων ήθελαν και να αυξήσουν τις τιμές αλλά και να πληρώνονται σε έξι ημέρες.
Από την πλευρά μας πασχίσαμε αυτές τις αυξήσεις τιμών - της τάξης του 5% -15% να μην της περάσουμε στον καταναλωτή.
- Επιτρέψτε μου, όμως, να επιμείνω πως μεταφράζεται η πολιτική των private label στην καθημερινότητα του έλληνα παραγωγού;
Κοιτάξτε, όσο δύσκολο κι αν είναι στην πραγματικότητα, εμείς υποστηρίζουμε τον έλληνα παραγωγό και μάλιστα σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν ιδιαίτερες οικονομικές δυνατότητες. Οι τράπεζες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να δώσουν ρευστότητα σε αυτές τις εταιρείες. Κι έτσι οι εταιρείες αυτές αναγκάζονται να έρθουν στους λιανέμπορους με τους οποίους έχουν συμβόλαια και να ζητήσουν χρηματοδότηση. Εμείς στο βαθμό που μπορούμε, βοηθάμε όχι μόνο για να κρατήσουν τις θέσεις εργασίας τους αλλά και να επεκτείνουν τις δουλειές τους,
- Προσφάτως επισκεφθήκατε παραγωγούς των Σερρών. Τι σκοπό είχε αυτή η επίσκεψη;
Η διοίκηση της επιχείρησης θέλει να επενδύσει σε αυτό που λέμε ελληνική καινοτομία. Μας ενδιαφέρουν πολύ τα ελληνικά καινοτόμα προϊόντα. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε από τις Σέρρες την προηγούμενη εβδομάδα, όπου αναδείξαμε τα ελληνικά προϊόντα. Το ταξίδι ξεκίνησε για μας από τις Σέρρες, όχι επικοινωνιακά αλλά πραγματικά. Εκεί παρευρέθηκε και ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας ο κύριος Ζερόμ Λουμπέρ με όλα τα στελέχη της εταιρίας με τον υπεύθυνο αγορών, του ξηρού, των φρέσκων, με όλο το management και όλη την ηγεσία παρούσα για να γνωρίσουν από κοντά και να ξέρουν με ποιον μιλάνε οι παραγωγοί. Είναι ένα ταξίδι που ξεκινάμε ανά την Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα σε καινοτόμα προϊόντα να μπούνε χωρίς κόστος στο ράφι μας, κι εφόσον πάνε καλά για έξι μήνες να συνεργαστούμε περαιτέρω. Αυτός ήταν ο τρίτος άξονας.
- Η απόφαση του να αλλάξει μετοχική σύνθεση στην Carrefour Μαρινόπουλος, έγινε πριν από 3-4 εβδομάδες.
Τι συνέπειες θα έχει αυτή η απόφαση στη δραστηριοποίηση του ομίλου στα Βαλκάνια;
Η άριστη συνεργασία μεταξύ της Carrefour και του Μαρινόπουλου, έδωσε την ευκαιρία στην οικογένεια Μαρινόπουλου να δραστηριοποιηθεί στα Βαλκάνια περισσότερο επενδυτικά, όπως στην Βουλγαρία, στην Αλβανία, στο FYROM, στη Σερβία, στην Κροατία στο Μαυροβούνιο και λοιπά με το σύστημα του franchise. Είδαμε τα δύο τελευταία χρόνια λοιπόν, μια μεγάλη ανάπτυξη και ένα επενδυτικό σχεδιασμό που περιλάμβανε καταστήματα στη Βουλγαρία, όπου λειτουργούμε έξι υπερμάρκετ και πέντε σούπερ-μάρκετ, ενώ προγραμματίζουμε να ανοίξουμε άλλα οκτώ.
Στη FYROM ανοίγουμε το φθινόπωρο στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο των Σκοπίων ένα μεγάλο υπερμάρκετ 7.000 τ.μ.
Στην Αλβανία ανοίξαμε ένα μεγάλο υπερμάρκετ πέρσι το Νοέμβριο σε ένα εμπορικό κέντρο στο Τέκ, στην βορειοανατολική πλευρά των Τιράνων, ενώ τώρα προγραμματίζουμε να ανοίξουμε ένα ακόμη κατάστημα στην πλευρά της εισόδου των Τιράνων, στο αεροδρόμιο. Θα συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και στις υπόλοιπες πόλεις της Αλβανίας.
Η μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι η Σερβία στην οποία μπαίνουμε πολύ δυναμικά τον επόμενο χρόνο με τουλάχιστον 2-3 εμπορικά κέντρα. Συνέργιες θα έχουμε στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Στην Κύπρο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της εταιρίας είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά. Είναι μια μικρή χώρα βέβαια αλλά φαίνεται ότι είναι δυναμική και αντέχει στην κρίση.
-Δώστε μας μια εικόνα για τις πρόσφατες επενδύσεις σας στον Άλιμο;
Το νέο Carrefour στον Άλιμο άνοιξε στις 6 Ιουλίου. Αυτό που μπορούμε να πούμε μαζί σας είναι αυτό το οποίο νιώσαμε εμείς, ο κόσμος που ψώνισε θύμισε δεκαετία του 90. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυξήσαμε τις πωλήσεις μας μέσα σε μια μέρα, δε μας επιτρέπεται να πούμε το ακριβές νούμερο, αλλά σίγουρα είναι πάνω από το 100%, με πάνω από 6000 πελάτες. Σε μια περίοδο τέτοια, μας γέμισε ενθουσιασμό. Πάμε πάρα πολύ καλά. Οι επενδύσεις που έγιναν ήταν δύο. Πριν από δυο χρόνια σε μικρότερη κλίμακα και τελευταία που ήταν οριστική ανανέωση του καταστήματος.
απο το statbank.gr
Τι σημαίνει η συμφωνία αυτή για την μεγαλύτερη λιανεμπορική εταιρεία της χώρας, τι επιπτώσεις μπορεί να έχει για την πολυπληθή κοινότητα των προμηθευτών, ιδιαίτερα των ελλήνων;
Ποια είναι τα επενδυτικά σχέδια της οικογένειας Μαρινόπουλου για την στήριξη της επιχείρησης;
Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά αναζητήσαμε στη συνομιλία μας με τον κ. Γιώργο Βογιατζάκη, διευθυντή ανάπτυξης της Carrefour Μαρινόπουλος.
Ας παρακολουθήσουμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή συνομιλία.
- Κύριε Βογιατζάκη, ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την εξαγορά του 50%;
Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την τελευταία μετοχική αλλαγή που έγινε στην εταιρεία. O μεγαλομέτοχος της Carrefour-Μαρινόπουλος, η οικογένεια Μαρινόπουλου, που ήδη κατείχε το 50%, εξαγόρασε και το υπόλοιπο 50% των μετοχών της επιχείρησης. Βεβαίως, η όλη διαδικασία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Έχουμε υποβάλει σχετικούς φακέλους στις αντίστοιχες επιτροπές στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κύπρο και πιστεύουμε ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα - θα θέλαμε το συντομότερο δυνατό, μέχρι τέλος Ιουλίου - θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία. Αυτό θα μας επιτρέψει από τις αρχές Αυγούστου να προχωρήσουμε κανονικά στις επόμενες επιχειρηματικές μας κινήσεις.
- Ποια είναι η στρατηγική της διοίκησης;
Χωρίς υπερβολή, για μας στρατηγική είναι η πώληση των προϊόντων μας σε ανταγωνιστικές τιμές. Είναι τα καλά και ποιοτικά προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές. Και δεν το λέω γιατί έτσι θέλουμε να τραβήξουμε πελάτες και να δείξουμε κάτι. Αυτό το αποδεικνύουμε κάθε μέρα και από το παρατηρητήριο τιμών του καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου που ενημερώνεται κάθε δεκαπέντε μέρες.
Πρέπει να ξέρετε πώς να ελέγξει κανείς, θα δει ότι σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας που δραστηριοποιούμαστε - από το Διδυμότειχο μέχρι την Ιεράπετρα -, το 80% των χαμηλότερων τιμών είναι της Carrefour Μαρινόπουλος.
Για μας, το να συνεχίσουμε να επενδύουμε στα ελληνικά προϊόντα, κυρίως στις χαμηλές τιμές, είναι μέρος της στρατηγικής μας.
- Έχετε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο private labelκαι τα ελληνικά ιδιωτικά προϊόντα. Δώστε μας μια εικόνα γι αυτή σας την επιλογή.
Θα θυμάστε ίσως - έχει ανακοινωθεί από τη Nielsen - ότι στην Ελλάδα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπροσωπούν σήμερα ένα 21% - 22% στις πωλήσεις των προϊόντων. Ενώ ο μέσος όρος του μεριδίου των private label είναι 21% - 22% της αγοράς, στην περίπτωση των Carrefour Μαρινόπουλου φτάνει το το 30% του τζίρου μας.
Με δύο λόγια η αξία των προϊόντων private label που διακινούμε είναι 1 δισεκατομμύριο ευρώ από τα 2,5 δις ευρώ του συνολικού μας τζίρου.
Και θα ήθελα εδώ να πω ότι αυτά τα προϊόντα, το 30% του τζίρου μας, εκπροσωπεί το 50% του όγκου. Αντιλαμβάνεστε τη δυναμική που έχουν αυτά τα προϊόντα.
- Γιατί όμως θεωρείτε σημαντικό στοιχείο το υψηλό ποσοστό των private labels;
Διότι, τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα δεν κατασκευάζονται ούτε στην Ινδία, ούτε στην Κίνα, ούτε στο Πακιστάν, ούτε στη Γαλλία ούτε στο Βέλγιο…
Το 96% αυτών κατασκευάζεται στην Ελλάδα.
Και εκεί είναι το σημείο που έχουμε επενδύσει.
Κατηγορηθήκαμε αν θέλετε τους τελευταίους μήνες ότι δεν πληρώνουμε.
H πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική.
Ουσιαστικά το τελευταίο 6μηνο η Carrefour Μαρινόπουλος διαφώνησε και συγκρούστηκε με πολυεθνικούς προμηθευτές, ορισμένοι εκ των οποίων ήθελαν και να αυξήσουν τις τιμές αλλά και να πληρώνονται σε έξι ημέρες.
Από την πλευρά μας πασχίσαμε αυτές τις αυξήσεις τιμών - της τάξης του 5% -15% να μην της περάσουμε στον καταναλωτή.
- Επιτρέψτε μου, όμως, να επιμείνω πως μεταφράζεται η πολιτική των private label στην καθημερινότητα του έλληνα παραγωγού;
Κοιτάξτε, όσο δύσκολο κι αν είναι στην πραγματικότητα, εμείς υποστηρίζουμε τον έλληνα παραγωγό και μάλιστα σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν ιδιαίτερες οικονομικές δυνατότητες. Οι τράπεζες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να δώσουν ρευστότητα σε αυτές τις εταιρείες. Κι έτσι οι εταιρείες αυτές αναγκάζονται να έρθουν στους λιανέμπορους με τους οποίους έχουν συμβόλαια και να ζητήσουν χρηματοδότηση. Εμείς στο βαθμό που μπορούμε, βοηθάμε όχι μόνο για να κρατήσουν τις θέσεις εργασίας τους αλλά και να επεκτείνουν τις δουλειές τους,
- Προσφάτως επισκεφθήκατε παραγωγούς των Σερρών. Τι σκοπό είχε αυτή η επίσκεψη;
Η διοίκηση της επιχείρησης θέλει να επενδύσει σε αυτό που λέμε ελληνική καινοτομία. Μας ενδιαφέρουν πολύ τα ελληνικά καινοτόμα προϊόντα. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε από τις Σέρρες την προηγούμενη εβδομάδα, όπου αναδείξαμε τα ελληνικά προϊόντα. Το ταξίδι ξεκίνησε για μας από τις Σέρρες, όχι επικοινωνιακά αλλά πραγματικά. Εκεί παρευρέθηκε και ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας ο κύριος Ζερόμ Λουμπέρ με όλα τα στελέχη της εταιρίας με τον υπεύθυνο αγορών, του ξηρού, των φρέσκων, με όλο το management και όλη την ηγεσία παρούσα για να γνωρίσουν από κοντά και να ξέρουν με ποιον μιλάνε οι παραγωγοί. Είναι ένα ταξίδι που ξεκινάμε ανά την Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα σε καινοτόμα προϊόντα να μπούνε χωρίς κόστος στο ράφι μας, κι εφόσον πάνε καλά για έξι μήνες να συνεργαστούμε περαιτέρω. Αυτός ήταν ο τρίτος άξονας.
- Η απόφαση του να αλλάξει μετοχική σύνθεση στην Carrefour Μαρινόπουλος, έγινε πριν από 3-4 εβδομάδες.
Τι συνέπειες θα έχει αυτή η απόφαση στη δραστηριοποίηση του ομίλου στα Βαλκάνια;
Η άριστη συνεργασία μεταξύ της Carrefour και του Μαρινόπουλου, έδωσε την ευκαιρία στην οικογένεια Μαρινόπουλου να δραστηριοποιηθεί στα Βαλκάνια περισσότερο επενδυτικά, όπως στην Βουλγαρία, στην Αλβανία, στο FYROM, στη Σερβία, στην Κροατία στο Μαυροβούνιο και λοιπά με το σύστημα του franchise. Είδαμε τα δύο τελευταία χρόνια λοιπόν, μια μεγάλη ανάπτυξη και ένα επενδυτικό σχεδιασμό που περιλάμβανε καταστήματα στη Βουλγαρία, όπου λειτουργούμε έξι υπερμάρκετ και πέντε σούπερ-μάρκετ, ενώ προγραμματίζουμε να ανοίξουμε άλλα οκτώ.
Στη FYROM ανοίγουμε το φθινόπωρο στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο των Σκοπίων ένα μεγάλο υπερμάρκετ 7.000 τ.μ.
Στην Αλβανία ανοίξαμε ένα μεγάλο υπερμάρκετ πέρσι το Νοέμβριο σε ένα εμπορικό κέντρο στο Τέκ, στην βορειοανατολική πλευρά των Τιράνων, ενώ τώρα προγραμματίζουμε να ανοίξουμε ένα ακόμη κατάστημα στην πλευρά της εισόδου των Τιράνων, στο αεροδρόμιο. Θα συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και στις υπόλοιπες πόλεις της Αλβανίας.
Η μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι η Σερβία στην οποία μπαίνουμε πολύ δυναμικά τον επόμενο χρόνο με τουλάχιστον 2-3 εμπορικά κέντρα. Συνέργιες θα έχουμε στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Στην Κύπρο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της εταιρίας είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά. Είναι μια μικρή χώρα βέβαια αλλά φαίνεται ότι είναι δυναμική και αντέχει στην κρίση.
-Δώστε μας μια εικόνα για τις πρόσφατες επενδύσεις σας στον Άλιμο;
Το νέο Carrefour στον Άλιμο άνοιξε στις 6 Ιουλίου. Αυτό που μπορούμε να πούμε μαζί σας είναι αυτό το οποίο νιώσαμε εμείς, ο κόσμος που ψώνισε θύμισε δεκαετία του 90. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυξήσαμε τις πωλήσεις μας μέσα σε μια μέρα, δε μας επιτρέπεται να πούμε το ακριβές νούμερο, αλλά σίγουρα είναι πάνω από το 100%, με πάνω από 6000 πελάτες. Σε μια περίοδο τέτοια, μας γέμισε ενθουσιασμό. Πάμε πάρα πολύ καλά. Οι επενδύσεις που έγιναν ήταν δύο. Πριν από δυο χρόνια σε μικρότερη κλίμακα και τελευταία που ήταν οριστική ανανέωση του καταστήματος.
απο το statbank.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου