Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Everest: Το πρώην "ξενυχτάδικο" της οδού Τσακάλωφ αλλάζει σελίδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η εποχή που το πρώτο κατάστημα Everest συγκέντρωνε στο Κολωνάκι κάθε λογής ξενύχτηδες, διερχόμενους αλλά και θαμώνες έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το 1965 το Everest έκανε πρεμιέρα με ιδρυτές του τους Γ. Μαλτεζόπουλο, Σ. Γράψα και Σ. Νικολακάκη. Το 1983 εξαγοράστηκε από τον

Λορέντζο Φρέρη, σε μία εποχή που ο ανταγωνισμός στην γρήγορη εστίαση ήταν περιορισμένος. Σε λίγο χρόνο μάλιστα το Everest του Κολωνακίου κατάφερε να εξελιχθεί σε σημείο συνάντησης όλων όσων επιζητούσαν ένα γρήγορο γεύμα μετά το πέρας της διασκέδασης.

Ο Ανδρέας Τσουκάλης, διευθύνων σύμβουλος της Everest αποτέλεσε ένα από τα πρόσωπα που συνέπλευσαν με τον Φρέρη από το 1983, όταν και απέκτησε τα Everest. Θυμήθηκε στο πλαίσιο εταιρικής παρουσίασης την εποχή εκείνη που πολλές επιχειρηματικές συμφωνίες κλείνονταν στο Κολωνάκι, όταν η περιοχή βρισκόταν σε πλήρη άνθιση. Το Everest της Τσακάλωφ ήταν το πρώτο κατάστημα εστίασης χωρίς πόρτες, δεδομένου ότι λειτούργησε επί εικοσιτετραώρου βάσεως. Αυτός όμως δεν ήταν ο μοναδικός λόγος που συνέβη αυτό, καθότι το πλήθος του κόσμου που συνέρρεε ιδίως κατά τις νυχτερινές ώρες ήταν τόσο μεγάλο, με αποτέλεσμα η ύπαρξη οποιασδήποτε περιοριστικής κατασκευής, όπως μία πόρτα, να αποκλείει ένα μεγάλο αριθμό πελατών έξω από το κατάστημα, όπου σχηματίζονταν ουρές. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της επιχείρησης, υπήρχε χρονική περίοδος όπου πωλούνταν 2.500 σάντουιτς καθημερινά, καθώς το σάντουιτς σε ψωμί τύπου "παντόφλα”, αποτελούσε το σήμα κατατεθέν του μαγαζιού.

Έμφαση στο franchise

Αυτή τη στιγμή η Everest διατηρεί περίπου 200 σημεία πανελλαδικά, έχοντας προβεί στη διάρκεια της κρίσης σε διακοπή λειτουργίας αρκετών από τα σημεία εστίασης που διαχειριζόταν προκειμένου να εξορθολογίσει το δίκτυο και τη λειτουργία της. Κάνοντας μία δραστική κίνηση αποφάσισε πρόσφατα να ανανεώσει πλήρως την εταιρική της ταυτότητα, με νέο λογότυπο, ενώ αυτή την περίοδο προχωράει στην πλήρη ανακαίνιση του δικτύου των καταστημάτων της, με περισσότερα από 100 να έχουν ήδη αλλάξει εικόνα, προσαρμοζόμενα στο νέο πρόσωπο της αλυσίδας γρήγορης εστίασης. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης αλλαγής τίθεται στο επίκεντρο το μοντέλο franchise, όπου σκοπεύει να αναπτύξει περισσότερο προσεχώς η αλυσίδα, με 10 έως και 15 νέα καταστήματα με το μοντέλο δικαιοχρησίας. Ταυτόχρονα όμως προχώρησε σε συνεργασία με τον σεφ, Βασίλη Καλλίδη, ο οποίος ανέλαβε να ανανεώσει πλήρως το μενού των Everest.

Οι υποχρεώσεις όσων επενδύουν σε franchise

Όπως αναφέρθηκε στην ίδια παρουσίαση αυτή τη στιγμή ο κάθε δικαιοδόχος που επενδύει σε κατάστημα Everest καλείται να πληρώσει 10.000 ευρώ άπαξ με διάρκεια σύμβασης με την εταιρεία διάρκειας 10 ετών. Στη συνέχεια τα royalties ανέρχονται σε ποσοστό 2% για το υπόλοιπο διάστημα της σύμβασης 4% μετά την εκκαθάριση του ΦΠΑ και του δημοτικού φόρου. Εκτός Ελλάδος η Everest διατηρεί παρουσία σε 11 χώρες με 16 καταστήματα, ενώ το τελευταίο που λειτούργησε ήταν στη Βόρεια Μακεδονία. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της εκτός συνόρων βασίζεται στο μοντέλο του master franchise.

Να σημειωθεί ότι σε μία χρονιά έντονων προκλήσεων όπως η φετινή, η αλυσίδα των Everest δεν έχει επηρεαστεί ως προς την κατανάλωση, με τη μέση απόδειξη να είναι σταθερή σε σχέση με πέρυσι, όπως σημείωσε σχετικά η Chief Operations Officer της εταιρείας, Κατερίνα Παπαγεωργίου. Η ίδια πρόσθεσε ότι οι πρώτες ύλες έχουν επιβαρυνθεί με ανατιμήσεις 30% έως και 32%, με τις ανατιμήσεις από πλευράς της επιχείρησης να παραμένουν περιορισμένες, όπως υποστήριξε. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η κατανάλωση του καφέ είναι σταθερή και αυτή σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο όμιλος αντιμετωπίζει το κύμα ανατιμήσεων μέσω σταθερών συνεργασία και σταθερών τιμών που έχει κλείσει στις παραγγελίες του. Αναφορικά με την πορεία της χρονιάς τα στελέχη της Everest σημείωσαν ότι σε τζίρο θα κλείσει πάνω από το 2019, ο οποίος ωστόσο επηρεάζεται θετικά και από τον πληθωρισμό της περιόδου.

capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου