Λίγες
εβδομάδες πριν δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα στην εταιρία από μια βιομηχανία
που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται
έντονα στο εξωτερικό.
Στο πρώτο μας ραντεβού οι άνθρωποι της εταιρίας μας ενημέρωσαν ότι λόγω της οικονομικής καθίζησης στην Ελλάδα αναγκάστηκαν να αναζητήσουν νέες αγορές και μεγαλύτερους πελάτες εκτός συνόρων.
Αυτή η μετατόπιση του ενδιαφέροντος και
το άνοιγμα σε μεγαλύτερες αγορές με ισχυρούς ανταγωνιστές έδειξε ελλείψεις και αδυναμίες της εταιρίας σε θέματα branding και marketing plan. Πολύ χαρακτηριστικά μας ανέφεραν ότι ενώ είναι από τις μεγάλες εταιρίες τους χώρου, στις εκθέσεις και στο μυαλό των πελατών φαίνονται μικρότεροι και πιο αδύναμοι από τους ανταγωνιστές τους.
Εδώ έρχεται ο γνωστός σύμβουλος σε θέματα μάρκετινγκ Harry Beckwith που είπε ότι ένας από τους βασικούς κανόνες του μάρκετινγκ είναι ότι “Δεν ισχύει αυτό που είσαι αλλά αυτό που φαίνεται ότι είσαι”.
Το perception που έχουν οι ακροατές όταν ακούν το όνομα της εταιρίας, το positioning του brand στο μυαλό τους.
Καθίσαμε αρκετά, συζητήσαμε για θέματα που αφορούν το προφίλ της εταιρίας, τις ενέργειες που πραγματοποίησαν στο παρελθόν για την ενδυνάμωση του brand, συγκεντρώσαμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να επιστρέψουμε με μια ολοκληρωμένη πρόταση.
Όταν επιστρέψαμε εξηγήσαμε στα στελέχη της εταιρίας τις αδυναμίες που εντοπίσαμε και παραθέσαμε τις διαδικασίες που ακολουθούμε σε αυτές τις περιπτώσεις.
Προτείναμε τη σχεδίαση του brand strategy και έπειτα το μάρκετινγκ πλάνο για την επόμενη χρονιά θέτοντας παράλληλα συγκεκριμένους στόχους, τακτικές, budget και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Μετά το πέρας της παρουσίασης ήρθε η ερώτηση μου μας άφησε άφωνους και μας προσγείωσε ανώμαλα στο greek business reality. “Καλά όλα αυτά είναι λόγια και θεωρίες. Χρειάζεται πραγματικά να κάνουμε πλάνο; Δεν μπορείτε χωρίς αυτά να μας πείτε τι πρέπει να κάνουμε;”.
Ακολούθησε σιωπή.
Οι συνεργάτες μου και εγώ παγώσαμε για λίγο. Χιλιάδες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου σε κλάσματα δευτερολέπτου αλλά σκέφτηκα ότι έπρεπε να δώσουμε μια απάντηση στα ερωτήματα που μόλις είχαν τεθεί.
Εξήγησα στους ανθρώπους που είχα απέναντί μου ότι θα ήταν μέγιστο λάθος να τους πούμε τι πρέπει να κάνουν προτού εξετάσουμε το brand DNA. Τους ξεκαθάρισα ότι αν και μάρκετερ δεν μπορώ να βασιστώ στα πιστεύω και τις πεποιθήσεις μου διότι χωρίς δεδομένα και ανάλυση θα εκφράσω απλά μια άποψη και δεν συνηθίζω να το κάνω.
Μάλιστα ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα που είπαμε είναι η επίσκεψη ενός ασθενή στον γιατρό του όπου ζητά να μάθει τι έχει και τι πρέπει να κάνει δίχως να εξεταστεί.
Και ρωτώ! Αν αυτός ο γιατρός δώσει γνωμάτευση με τα ματιά τί άποψη θα έχεις για τον γιατρό;
Ομολογώ ότι ήταν μια γερή σφαλιάρα που από την άλλη μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε για άλλη μια φορά το λόγο για τον οποίο οι ελληνικές επιχειρήσεις κατέρρευσαν σαν πύργοι στην άμμο τα τελευταία χρόνια.
Είναι απαραίτητο να έχεις πλάνο και στρατηγική;
Είναι απαραίτητο να ξέρεις ποιος είσαι, που είσαι, που θέλεις να πας και πως θα πας;
Είναι σημαντικό να επενδύσεις στην ενδυνάμωση της επωνυμίας της εταιρίας σου;
Το μόνο σίγουρο είναι δίχως αυτά βαδίζεις στο σκοτάδι και όταν δεν ξέρεις που πας το ρίσκο παραμένει μεγάλο.
απο το http://ioannisofakoglou.gr
Στο πρώτο μας ραντεβού οι άνθρωποι της εταιρίας μας ενημέρωσαν ότι λόγω της οικονομικής καθίζησης στην Ελλάδα αναγκάστηκαν να αναζητήσουν νέες αγορές και μεγαλύτερους πελάτες εκτός συνόρων.
Αυτή η μετατόπιση του ενδιαφέροντος και
το άνοιγμα σε μεγαλύτερες αγορές με ισχυρούς ανταγωνιστές έδειξε ελλείψεις και αδυναμίες της εταιρίας σε θέματα branding και marketing plan. Πολύ χαρακτηριστικά μας ανέφεραν ότι ενώ είναι από τις μεγάλες εταιρίες τους χώρου, στις εκθέσεις και στο μυαλό των πελατών φαίνονται μικρότεροι και πιο αδύναμοι από τους ανταγωνιστές τους.
Εδώ έρχεται ο γνωστός σύμβουλος σε θέματα μάρκετινγκ Harry Beckwith που είπε ότι ένας από τους βασικούς κανόνες του μάρκετινγκ είναι ότι “Δεν ισχύει αυτό που είσαι αλλά αυτό που φαίνεται ότι είσαι”.
Το perception που έχουν οι ακροατές όταν ακούν το όνομα της εταιρίας, το positioning του brand στο μυαλό τους.
Καθίσαμε αρκετά, συζητήσαμε για θέματα που αφορούν το προφίλ της εταιρίας, τις ενέργειες που πραγματοποίησαν στο παρελθόν για την ενδυνάμωση του brand, συγκεντρώσαμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να επιστρέψουμε με μια ολοκληρωμένη πρόταση.
Όταν επιστρέψαμε εξηγήσαμε στα στελέχη της εταιρίας τις αδυναμίες που εντοπίσαμε και παραθέσαμε τις διαδικασίες που ακολουθούμε σε αυτές τις περιπτώσεις.
Προτείναμε τη σχεδίαση του brand strategy και έπειτα το μάρκετινγκ πλάνο για την επόμενη χρονιά θέτοντας παράλληλα συγκεκριμένους στόχους, τακτικές, budget και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Μετά το πέρας της παρουσίασης ήρθε η ερώτηση μου μας άφησε άφωνους και μας προσγείωσε ανώμαλα στο greek business reality. “Καλά όλα αυτά είναι λόγια και θεωρίες. Χρειάζεται πραγματικά να κάνουμε πλάνο; Δεν μπορείτε χωρίς αυτά να μας πείτε τι πρέπει να κάνουμε;”.
Ακολούθησε σιωπή.
Οι συνεργάτες μου και εγώ παγώσαμε για λίγο. Χιλιάδες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου σε κλάσματα δευτερολέπτου αλλά σκέφτηκα ότι έπρεπε να δώσουμε μια απάντηση στα ερωτήματα που μόλις είχαν τεθεί.
Εξήγησα στους ανθρώπους που είχα απέναντί μου ότι θα ήταν μέγιστο λάθος να τους πούμε τι πρέπει να κάνουν προτού εξετάσουμε το brand DNA. Τους ξεκαθάρισα ότι αν και μάρκετερ δεν μπορώ να βασιστώ στα πιστεύω και τις πεποιθήσεις μου διότι χωρίς δεδομένα και ανάλυση θα εκφράσω απλά μια άποψη και δεν συνηθίζω να το κάνω.
Μάλιστα ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα που είπαμε είναι η επίσκεψη ενός ασθενή στον γιατρό του όπου ζητά να μάθει τι έχει και τι πρέπει να κάνει δίχως να εξεταστεί.
Και ρωτώ! Αν αυτός ο γιατρός δώσει γνωμάτευση με τα ματιά τί άποψη θα έχεις για τον γιατρό;
Ομολογώ ότι ήταν μια γερή σφαλιάρα που από την άλλη μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε για άλλη μια φορά το λόγο για τον οποίο οι ελληνικές επιχειρήσεις κατέρρευσαν σαν πύργοι στην άμμο τα τελευταία χρόνια.
Είναι απαραίτητο να έχεις πλάνο και στρατηγική;
Είναι απαραίτητο να ξέρεις ποιος είσαι, που είσαι, που θέλεις να πας και πως θα πας;
Είναι σημαντικό να επενδύσεις στην ενδυνάμωση της επωνυμίας της εταιρίας σου;
Το μόνο σίγουρο είναι δίχως αυτά βαδίζεις στο σκοτάδι και όταν δεν ξέρεις που πας το ρίσκο παραμένει μεγάλο.
απο το http://ioannisofakoglou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου