Μέχρι και τον …Αλέκο χάσαμε από τους τηλεοπτικούς μας
δέκτες για το χατίρι της Πετρούλας.
Αν όμως ο γνωστός πρωταγωνιστής τηλεοπτικής διαφήμισης αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών μάθαινε σε τι ποσοστό μειώθηκε ο τζίρος στην αγορά ηλεκτρικών ειδών, το γνωστό επιφώνημα θα έβγαζε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Αν όμως ο γνωστός πρωταγωνιστής τηλεοπτικής διαφήμισης αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών μάθαινε σε τι ποσοστό μειώθηκε ο τζίρος στην αγορά ηλεκτρικών ειδών, το γνωστό επιφώνημα θα έβγαζε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Κι όμως, παρά την κατακόρυφη πτώση, η μάχη για την επικράτηση μαίνεται.
Έχει …πολυεθνικό άρωμα και δύο πρωταγωνιστές που χτυπιούνται για την απόλυτη κυριαρχία περιμένοντας καλύτερες ημέρες.
Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ του
Δημήτρη Μαρκόπουλου στην εφημερίδα Παραπολιτικά
Αν δύο αγορές έχουν πληγεί σε απόλυτο βαθμό από την κρίση, αυτές είναι τα έπιπλα που παρουσίασαν καθίζηση κατά 60% έως 70% και τα ηλεκτρικά/ ηλεκτρονικά.
Στην τελευταία μάλιστα αγορά ένα μέγεθος και μόνο προκαλεί ίλιγγο.
Το 2008 η αγορά αυτή παρουσίαζε συνολικό τζίρο 4,4 δις. ευρώ και σήμερα, πέντε χρόνια μετά θα κλείσει την χρήση με 1,6 δις. ευρώ!
Όχι.
Δεν πρόκειται για μια απλή κάμψη μεγεθών.
Πρόκειται για ένα πραγματικό …αιματοκύλισμα που όμοιο του η αγορά δεν έχει ξαναδεί. Η εξέλιξη αυτή και η δραματική συρρίκνωση ενός κλάδου είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν πολλά θύματα.
Πρώτο και καλύτερο (αν και σε μεγάλο βαθμό σημάδια παρακμής είχε δείξει και πιο μπροστά από το 2008) ήταν η Ράδιο Κορασίδης που πλέον και τυπικά σβήστηκε από τον χάρτη.
Κατόπιν ακολούθησαν οι όμιλοι αγορών που ο ένας μετά τον άλλο έκλειναν.
Εξαιρέσεις σε αυτό το αρνητικό σερί υπήρξαν δύο πολυεθνικές δυνάμεις.
Για την ακρίβεια με τη σημερινή δυναμική και παρουσία τους η Κωτσόβολος –Dixons και η Mediamarkt επιβεβαιώνουν όλους όσους μιλούσαν για μετατροπή του κλάδου επί το πολυεθνικότερο του αλλά και για παραμονή στη μάχη των ηλεκτρικών μονάχα όσων είχαν στραμμένο το βλέμμα στην καινοτομία και την επένδυση στις τιμές.
Οι δυο επιχειρήσεις μένουν στην Ελλάδα, επενδύουν, επέλεξαν το δρόμο της στήριξης των εργαζόμενων μετά όμως από περικοπές που κρίθηκαν αναγκαίες και θέτουν τις βάσεις για ένα δίπολο με μεγάλο ενδιαφέρον.
Κωτσόβολος: Πρώτη και με double score
Τα νούμερα μιλάνε μόνα τους. Με μερίδιο αγοράς στο 24,1% και με απόσταση από τη δεύτερη Mediamarkt η αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών Κωτσόβολος είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης του κλάδου.
Ενταγμένη πλήρως από το 2004 στον βρετανικό όμιλο Dixons, η ελληνική εταιρεία έχει κατορθώσει να αποτελεί έναν πολύ υπολογίσιμο παίκτη για το διεθνές γκρουπ σε καιρούς μάλιστα δύσκολους.
Όλοι γνωρίζουν πως πολλά από τα ελληνικά επιτεύγματα παρουσιάζονται ως ευρωπαϊκές καινοτομίες στη βρετανική σκηνή, μιας και η ελληνική Κωτσόβολος έχει βρει τον τρόπο να δίνει που και που μαθήματα «προόδου» στους ξένους ιδιοκτήτες της.
Η εταιρεία στη δωδεκάμηνη χρήση (1/5/2012 - 30/4/2013) κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 5,3% και ταυτόχρονα περιόρισε της απαιτήσεις κατά 10,3% από 40,7 εκατ. ευρώ σε 36,5 εκατ. ευρώ.
Κατά το εξεταζόμενο διάστημα η αλυσίδα μείωσε τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις προς προμηθευτές κατά -5,8% από 115,5εκατ. σε 108,8 εκατ. ευρώ.
Σήμερα διαθέτει 98 καταστήματα σε όλη τη χώρα εκ των οποίων 27 franchise, ενώ διαθέτει και online παρουσία.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 1950 από ένα απλό μαγαζί στην Αθήνα. Σήμερα λειτουργεί 98 καταστήματα και απασχολεί πάνω από 1.700 εργαζόμενους.
Έχει επενδύσει 25 εκατ. στην αναβάθμιση των καταστημάτων της από το 2008 έως σήμερα, ενώ περίπου 300.000 νέοι πελάτες το χρόνο επισκέπτονται τα καταστήματά της. Με νέο διευθύνοντα σύμβουλο τον Ανδρέα Αθανασόπουλο ο οποίος διαθέτει εμπειρία από τον τραπεζικό κλάδο όντας ένας από τους κορυφαίους μάνατζερς στον χώρο της λιανικής τραπεζικής, η Κωτσόβολος προετοιμάζεται για μια καλύτερη χρονιά σε ό,τι αφορά το 2014 αν και δεν παύει να έχει το βλέμμα στραμμένο και στις ενδεχόμενες πολιτικές ανατροπές. Κι αυτό διότι ενδεχόμενες πρόωρες εκλογές μετά τις Ευρωεκλογές θα σημάνουν κι αλλαγή στρατηγικής.
MediaMarkt: Μένει Ελλάδα με αύξηση κεφαλαίου
O Δημήτρης Κατραβάς είναι ένας μπαρουτοκαπνισμένος μάνατζερ στον χώρο των ηλεκτρικών, με θητεία 20 χρόνων στην αγορά. Το να διαχειρίζεται κανένας ένα γερμανικό brand στην Ελλάδα από μόνο του έχει βαθμό δυσκολίας.
Έμπειρος όμως ο Έλληνας μάνατζερ έχει κατορθώσει να βρει ισορροπίες και να φέρνει την Mediamarkt σε θέση που να μπορεί να λέει πως πέτυχε νίκες.
Με μερίδιο αγοράς άνω του 11% όταν όλες οι προβλέψεις μιλούσαν για λιγότερο από 10% και με ψήφο εμπιστοσύνης από τη μητρική γερμανική εταιρεία που μεταφράστηκε σε αύξηση κεφαλαίου κατά 74 εκατ. ευρώ, η αλυσίδα εισέρχεται σε νέα φάση.
Μια φάση εξωστρέφειας που φαίνεται καιστην πρόσφατη καμπάνια της με τον περίφημο Τζάμπα και τη μάνα του αλλά και στους «Άγγελους της φθήνιας».
Οι πωλήσεις της αγγίζουν τα 200 εκατ. ευρώ με συμμετοχή σε φόρους προς το Δημόσιο στα 100 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία ελέγχει σήμερα 10 σημεία πώλησης και το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα, με αποτέλεσμα η επίτευξη τζίρων με τόσο μικρό δίκτυο να θεωρείται ένα κατόρθωμα. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα είχε λάβει 53 εκατ. ευρώ από τη μητρική ως ποσό κάλυψης των συσσωρευμένων ζημιών που είχε σχηματίσει, στις αρχές της χρήσης του 2012-2013, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο και πριν τη λήξη της εν λόγω χρήσης έλαβε ακόμη 21 εκατ. ευρώ.
Πέρα από συνολική κεφαλαιακή ενίσχυση, η οποία κάλυψε ζημιές και δημιούργησε «μαξιλάρι» ρευστότητας της τάξης των 16 εκατ. ευρώ περίπου, η ελληνική θυγατρική προχώρησε επίσης σε διοικητική αναδιάρθρωση συγχωνεύοντας υπό μία εταιρική οντότητα τις δραστηριότητες της (υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το αρχικό μοντέλο ανάπτυξης κάθε κατάστημα αποτελούσε και εταιρεία).
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως οι Γερμανοί αποφάσισαν για την τύχη της ελληνικής θυγατρικής και σε μια περίοδο που όλα τα ενδεχόμενα ήταν ανοικτά, σε μια αγορά με έντονα προβλήματα, επέλεξαν: η Mediamarkt ήλθε και θα μείνει στη χώρα μας.
απο το fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου