Έντονες αντιδράσεις στη
δικομματική κυβέρνηση και ιδιαίτερα στους πιο ευαισθητοποιημένους σε
θέματα αγροτικής παραγωγής βουλευτές της περιφέρειας δημιουργεί το νέο
σχέδιο νόμου που το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προωθεί προς ψήφιση.
Πιο συγκεκριμένα, αρχής γενομένης με την αντίδραση του
πρώην υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και βουλευτή Χανίων της ΝΔ Μανούσου Βολουδάκη και οι εισηγητές του νομοσχεδίου από τη συμπολίτευση Κόλλιας από τη ΝΔ και Κασσής από το ΠΑΣΟΚ έχουν εκφράσει έντονες αντιρρήσεις για το νομοσχέδιο.
Ειδικότερα, καταγγέλλεται ότι με τις ρυθμίσεις που προωθούνται και λίγο μόλις διάστημα μετά τη μεγάλη επιτυχία του ΕΦΕΤ εις βάρος των εταιρειών Νίκας, Υφαντής και Πασσιάς όταν οι τελευταίες αποκαλύφθηκε πως κάνουν χρήση αλογίσιου (και πολλές φορές ντοπαρισμένου) κρέατος το σχέδιο νόμου επιδιώκει να θέσει τον φορέα κάτω από την κυριαρχία του, ακυρώνοντάς τον επί της ουσίας.
Τα βασικά προβλήματα στο σχέδιο νόμου του ΥΠΑΑΤ όπως καταγγέλθηκαν από τη συμπολίτευση είναι ότι επιτείνει τη σύγχυση αρμοδιοτήτων στον έλεγχο της αγοράς, μεταξύ Υπουργείου, Περιφερειών, ΕΦΕΤ, Γενικού Χημείου του Κράτους. καθώς δεν προκύπτει καθαρά ποιος κάνει τί μεταξύ Υπουργείου - ΕΦΕΤ. Τόσο ο ΕΦΕΤ όσο και η κεντρική υπηρεσία μπορούν να δίνουν εντολές σε περιφερειακές υπηρεσίες με αποτέλεσμα αυτή η αλληλοκάλυψη να αφήνει παραθυράκια στους παρανομούντες.
Όπως τονίζεται από τους δυσαρεστημένους βουλευτές που απειλούν να καταψηφίσουν, πρόθεση του ΥΠΑΑΤ είναι προφανώς να πάρει τον απόλυτο έλεγχο, και ο ΕΦΕΤ να υποβιβασθεί σε απλή υπηρεσία του Υπουργείου. Όπως όμως έχει ισχυριστεί ο κ. Βολουδάκης «το ΥΠΑΑΤ έχει εμπειρία στον έλεγχο πρωτογενούς παραγωγής και μόνο, και ελάχιστη εμπειρία αγοράς. Αντίθετα ο ΕΦΕΤ γνωρίζει την αγορά και έχει ως γνωστόν αρκετές επιτυχίες».
Σαν να μην φθάνουν όμως όλα αυτά, το σχέδιο νόμου δημιουργεί εντάσεις καθώς δεν προβλέπει ενστάσεις για κατασχέσεις μικρής ποσότητος ήαξίας.
Τι σημαίνει αυτό;
Πως ένας μικρός παραγωγός ή τοπικός επιχειρηματίας θα είναι αδύναμος μπροστά στον κρατικό λειτουργό με ό,τι σημαίνει αυτό.
Ήδη στο ΠΑΣΟΚ τονίζεται πως θα κυριαρχίσει η λογική του «θεσμοθετημένου πλιάτσικου» καθώς ο κάθε απλός επιχειρηματίας θα πρέπει να καταφεύγει στο ΥΠΑΑΤ και να συνδιαλλαγεί με τους υπάλληλους του με ό,τι αυτό σημαίνει.
Ταυτόχρονα καταγγέλλεται πως οι διατάξεις μπαίνουν σε απίστευτη λεπτομέρεια περιπτώσεων / κυρώσεων, η οποία θα έπρεπε κανονικά να είναι σε υπουργικές αποφάσεις και όχι σε νόμο που δεν αλλάζει εύκολα ανάλογα με την εξέλιξη των συνθηκών της αγοράς. Την ίδια στιγμή υπάρχει τεράστιο εύρος προστίμων (500 - 60,000 ευρώ για κάποιες παραβάσεις) που προφανώς επίσης δίνει κίνητρα διαφθοράς σε κλιμάκια επιτροπές (άρθρο 23).
Πηγή protothema.gr
Πιο συγκεκριμένα, αρχής γενομένης με την αντίδραση του
πρώην υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και βουλευτή Χανίων της ΝΔ Μανούσου Βολουδάκη και οι εισηγητές του νομοσχεδίου από τη συμπολίτευση Κόλλιας από τη ΝΔ και Κασσής από το ΠΑΣΟΚ έχουν εκφράσει έντονες αντιρρήσεις για το νομοσχέδιο.
Ειδικότερα, καταγγέλλεται ότι με τις ρυθμίσεις που προωθούνται και λίγο μόλις διάστημα μετά τη μεγάλη επιτυχία του ΕΦΕΤ εις βάρος των εταιρειών Νίκας, Υφαντής και Πασσιάς όταν οι τελευταίες αποκαλύφθηκε πως κάνουν χρήση αλογίσιου (και πολλές φορές ντοπαρισμένου) κρέατος το σχέδιο νόμου επιδιώκει να θέσει τον φορέα κάτω από την κυριαρχία του, ακυρώνοντάς τον επί της ουσίας.
Τα βασικά προβλήματα στο σχέδιο νόμου του ΥΠΑΑΤ όπως καταγγέλθηκαν από τη συμπολίτευση είναι ότι επιτείνει τη σύγχυση αρμοδιοτήτων στον έλεγχο της αγοράς, μεταξύ Υπουργείου, Περιφερειών, ΕΦΕΤ, Γενικού Χημείου του Κράτους. καθώς δεν προκύπτει καθαρά ποιος κάνει τί μεταξύ Υπουργείου - ΕΦΕΤ. Τόσο ο ΕΦΕΤ όσο και η κεντρική υπηρεσία μπορούν να δίνουν εντολές σε περιφερειακές υπηρεσίες με αποτέλεσμα αυτή η αλληλοκάλυψη να αφήνει παραθυράκια στους παρανομούντες.
Όπως τονίζεται από τους δυσαρεστημένους βουλευτές που απειλούν να καταψηφίσουν, πρόθεση του ΥΠΑΑΤ είναι προφανώς να πάρει τον απόλυτο έλεγχο, και ο ΕΦΕΤ να υποβιβασθεί σε απλή υπηρεσία του Υπουργείου. Όπως όμως έχει ισχυριστεί ο κ. Βολουδάκης «το ΥΠΑΑΤ έχει εμπειρία στον έλεγχο πρωτογενούς παραγωγής και μόνο, και ελάχιστη εμπειρία αγοράς. Αντίθετα ο ΕΦΕΤ γνωρίζει την αγορά και έχει ως γνωστόν αρκετές επιτυχίες».
Σαν να μην φθάνουν όμως όλα αυτά, το σχέδιο νόμου δημιουργεί εντάσεις καθώς δεν προβλέπει ενστάσεις για κατασχέσεις μικρής ποσότητος ήαξίας.
Τι σημαίνει αυτό;
Πως ένας μικρός παραγωγός ή τοπικός επιχειρηματίας θα είναι αδύναμος μπροστά στον κρατικό λειτουργό με ό,τι σημαίνει αυτό.
Ήδη στο ΠΑΣΟΚ τονίζεται πως θα κυριαρχίσει η λογική του «θεσμοθετημένου πλιάτσικου» καθώς ο κάθε απλός επιχειρηματίας θα πρέπει να καταφεύγει στο ΥΠΑΑΤ και να συνδιαλλαγεί με τους υπάλληλους του με ό,τι αυτό σημαίνει.
Ταυτόχρονα καταγγέλλεται πως οι διατάξεις μπαίνουν σε απίστευτη λεπτομέρεια περιπτώσεων / κυρώσεων, η οποία θα έπρεπε κανονικά να είναι σε υπουργικές αποφάσεις και όχι σε νόμο που δεν αλλάζει εύκολα ανάλογα με την εξέλιξη των συνθηκών της αγοράς. Την ίδια στιγμή υπάρχει τεράστιο εύρος προστίμων (500 - 60,000 ευρώ για κάποιες παραβάσεις) που προφανώς επίσης δίνει κίνητρα διαφθοράς σε κλιμάκια επιτροπές (άρθρο 23).
Πηγή protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου