του Μπράντον Σάουθγουαρντ
Σύμφωνα με μια έκθεση από την Gallup του 2013, μόνο το 30% από τα 100 εκατομμύρια αμερικανών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης αισθάνονται αφοσιωμένοι στη δουλειά τους. Αυτή η έλλειψη αφοσίωσης μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα που ανέρχεται στο ύψος των 450 με 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με την έκθεση.
Πώς μπορούν οι εργοδότες, ιδίως όσοι απασχολούν πολλούς υπαλλήλους σε διάφορες χώρες, να
καταπολεμήσουν την πλήξη;
Ρωτήσαμε την Τσάινα Γκόρμαν, διευθύνουσα σύμβουλο του Ινστιτούτου Great Place to Work να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι κάνει ένα χώρο εργασίας ωραίο.
Η Γκόρμαν είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να βοηθήσει τους εργοδότες να βελτιώσουν τους χώρους εργασίας και να αυξήσουν την ικανοποίηση των εργαζομένων.
Η Γκόρμαν υπήρξε επί σειρά ετών επικεφαλής του Συλλόγου για τη Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων και το Ινστιτούτου που τώρα βοηθά στη σύνταξη των λιστών του Fortune με τις 100 Καλύτερες Εταιρείες για Εργασία και τις 25 Καλύτερες Εταιρείες Παγκοσμίως για Εργασία.
Δημιουργία «μιας ενιαίας κουλτούρας»
«Τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα παγκοσμίως προσπαθούν να δημιουργήσουν μια ενιαία κουλτούρα εργασίας,» λέει η Γκόρμαν.
Όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να επιτύχουν στη δημιουργία αυτής της ενιαίας κουλτούρας.
Οι επιχειρήσεις αυτές προσλαμβάνουν ταλαντούχους ανθρώπους, διαμορφώνουν τις προσωπικότητές τους και τους εντάσσουν στον τρόπο ζωή της επιχείρησης.
Για τους Yankees, τη γνωστή ομάδα μπέιζμπολ, η κουλτούρα αυτή αποκαλείται «ο τρόπος των Yankee.»
Το να είσαι Yankee σημαίνει να είσαι επαγγελματίας εντός και εκτός γηπέδων. Αντίστοιχα μοντέλα λειτουργίας συναντούμε στους San Antonio Spurs στο NBA και τους New England Patriots στο NFL. Το να είσαι μέλος αυτών των ομάδων σημαίνει ότι είσαι ευπρόσδεκτος στην κουλτούρα τους και έχεις διαμορφωθεί κατάλληλα για να συμμετέχεις.
Στη Google (1η στην κατάταξη στη λίστα με τις 25 Καλύτερες Εταιρείες Παγκοσμίως για Εργασία) η Γκόρμαν λέει ότι η κουλτούρα βασίζεται στην ιδέα να είναι κανείς «Γκουγκλάκιας».
«Ασχέτως του τόπου εργασίας τους όλοι οι εργαζόμενοι στη Google συνειδητοποιούν ότι είναι μέλη μιας ομάδας και προσπαθούν να είναι μοναδικοί και πιστοί στα προσωπικά τους πιστεύω, να συνεργάζονται και να μην αισθάνονται άσχημα όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με ανθρώπους εξυπνότερους από τους ίδιους.»
Η δημιουργία μιας «ενιαίας κουλτούρας» ισχύει και για τους προσωπικούς στόχους που θέτει κάθε εργαζόμενος για τον εαυτό του.
Στη FedEx (20η στην κατάταξη) υπάρχουν βραβεία αποκαλούμενα Purple Promise Rewards που δίδονται σε 25 υπαλλήλους που υπερβάλλουν εαυτόν στην εξυπηρέτηση πελατών. Σε μια τελετή της εταιρείας οι 25 αυτοί υπάλληλοι παρασημοφορούνται. «Τα βραβεία Purple Promise αντικατοπτρίζουν το όραμα και τη στρατηγική της FedEx αλλά, το πιο σημαντικό, την υπόσχεση από κάθε υπάλληλο ότι θα συνεχίσουν να παρέχουν εξαιρετικές υπηρεσίες στους πελάτες τους,» λέει η Γκόρμαν.
Διεθνείς Επικοινωνίες
Για να αναπτυχθεί μια εταιρεία τόσο οι ηγέτες της όσο και οι υπάλληλοί της πρέπει να αντιλαμβάνονται τους στόχους της εταιρείας από κοινού.
Η άμεση και ανοιχτή επικοινωνία είναι σημαντική για το σκοπό αυτό.
Η Γκόρμαν παραθέτει το παράδειγμα της εταιρείας SC Johnson (19η στην κατάταξη) ως ιδανική περίπτωση επικοινωνίας της διοίκησης με τους υπαλλήλους.
«Η SC Johnson θέλοντας να είναι διαφανής και ανοιχτή με τους υπαλλήλους της τύπωσε πρόσφατα και διένειμε σε κάθε υπάλληλο ένα βιβλίο 50 σελίδων όπου περιγράφονται οι μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί της εταιρείας,» λέει η Γκόρμαν.
Η στάση αυτή επιτρέπει στις εταιρείες να επιτύχουν επειδή διευκολύνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των υπαλλήλων και της εταιρείας.
Η Google επίσης επιδεικνύει παρόμοια συμπεριφορά απέναντι στους υπαλλήλους της. «Η Google συγκαλεί μια εβδομαδιαία συνάντηση γνωστή ως TGIF (Thank God It’s Friday) – παρότι η συνάντηση γίνεται πλέον Πέμπτες για να μπορούν να συμμετέχουν και υπάλληλοι που εργάζονται στην Ασία. Στη συνάντηση αυτή οι υπάλληλοι μπορούν να υποβάλλουν οποιαδήποτε ερώτηση στους ομιλητές,» λέει η Γκόρμαν.
Δημιουργία ανθρώπινων δεσμών
Οι υπάλληλοι πρέπει να βρουν τρόπους να χρησιμοποιούν τις ανερχόμενες νέες τεχνολογίες για την επιτυχία των επιχειρήσεων που εργάζονται. Σε ότι αφορά τις Καλύτερες Εταιρείες για Εργασία, η ικανότητά τους να δημιουργούν νέες τεχνολογίες τις κάνει μεν επιτυχημένες, όμως η επιτυχία τελικά κρύβεται στους ανθρώπινους δεσμούς οι οποίοι διαφοροποιούν τις εταιρείες μεταξύ τους. «Οι εταιρείες αυτές έχουν επίσης κατά νου τη διευκόλυνση της ανθρώπινης επικοινωνίας μεταξύ των υπαλλήλων τους μέσω της χρήσης της τεχνολογίας, παγκόσμιων ευκαιριών επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανταλλαγή εργαζομένων, κοινωνικά δίκτυα και άλλα,» λέει η Γκόρμαν.
Η Autodesk (11η στην κατάταξη) έχει ένα μοναδικό τρόπο με τον οποίο το επιτυγχάνει αυτό. Η Γκόρμαν αναφέρει το καινοτόμο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης που χρησιμοποιεί η εταιρεία ως μέσο για να κατανοήσουν οι υπάλληλοι τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. «Η Autodesk δίνει στους υπαλλήλους της τη δυνατότητα να έχουν προσωπική επαφή μεταξύ τους μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής θέσεων εργασίας, όπου οι υπάλληλοι με παρεμφερείς ρόλους ανταλλάζουν ζωές (εργασία, σπίτια και αυτοκίνητα) για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.»
Η SAS (2η στην κατάταξη) κάνει χρήση της τεχνολογίας για να συντηρήσει τους δεσμούς μεταξύ των υπαλλήλων. Η κοινωνική πλατφόρμα εσωτερικής χρήσης που έχει η εταιρεία, αποκαλούμενη the Hub, «συνδέει τους εργαζομένους μέσω υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και μπλογκ από τους προϊσταμένους της εταιρείας και τους δίνει τη δυνατότητα να θέτουν ερωτήσεις ή να αφήνουν σχόλια κατά τη διάρκεια των εσωτερικών συναντήσεων,» λέει η Γκόρμαν.
Η Γκορμαν θεωρεί πως αυτές οι πρωτοβουλίες βοηθούν στη δημιουργία ενός αισθήματος σύνδεσης μεταξύ των εργαζομένων ασχέτως του τόπου εργασίας τους. «Όλες αυτές οι εταιρείες έχουν πετύχει να δημιουργήσουν την αίσθηση της «ομάδας» για τους υπαλλήλους τους ασχέτως της απόστασης που μπορεί να έχουν μεταξύ τους.»
απο το fortunegreece.com
Σύμφωνα με μια έκθεση από την Gallup του 2013, μόνο το 30% από τα 100 εκατομμύρια αμερικανών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης αισθάνονται αφοσιωμένοι στη δουλειά τους. Αυτή η έλλειψη αφοσίωσης μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα που ανέρχεται στο ύψος των 450 με 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με την έκθεση.
Πώς μπορούν οι εργοδότες, ιδίως όσοι απασχολούν πολλούς υπαλλήλους σε διάφορες χώρες, να
καταπολεμήσουν την πλήξη;
Ρωτήσαμε την Τσάινα Γκόρμαν, διευθύνουσα σύμβουλο του Ινστιτούτου Great Place to Work να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι κάνει ένα χώρο εργασίας ωραίο.
Η Γκόρμαν είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να βοηθήσει τους εργοδότες να βελτιώσουν τους χώρους εργασίας και να αυξήσουν την ικανοποίηση των εργαζομένων.
Η Γκόρμαν υπήρξε επί σειρά ετών επικεφαλής του Συλλόγου για τη Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων και το Ινστιτούτου που τώρα βοηθά στη σύνταξη των λιστών του Fortune με τις 100 Καλύτερες Εταιρείες για Εργασία και τις 25 Καλύτερες Εταιρείες Παγκοσμίως για Εργασία.
Δημιουργία «μιας ενιαίας κουλτούρας»
«Τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα παγκοσμίως προσπαθούν να δημιουργήσουν μια ενιαία κουλτούρα εργασίας,» λέει η Γκόρμαν.
Όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να επιτύχουν στη δημιουργία αυτής της ενιαίας κουλτούρας.
Οι επιχειρήσεις αυτές προσλαμβάνουν ταλαντούχους ανθρώπους, διαμορφώνουν τις προσωπικότητές τους και τους εντάσσουν στον τρόπο ζωή της επιχείρησης.
Για τους Yankees, τη γνωστή ομάδα μπέιζμπολ, η κουλτούρα αυτή αποκαλείται «ο τρόπος των Yankee.»
Το να είσαι Yankee σημαίνει να είσαι επαγγελματίας εντός και εκτός γηπέδων. Αντίστοιχα μοντέλα λειτουργίας συναντούμε στους San Antonio Spurs στο NBA και τους New England Patriots στο NFL. Το να είσαι μέλος αυτών των ομάδων σημαίνει ότι είσαι ευπρόσδεκτος στην κουλτούρα τους και έχεις διαμορφωθεί κατάλληλα για να συμμετέχεις.
Στη Google (1η στην κατάταξη στη λίστα με τις 25 Καλύτερες Εταιρείες Παγκοσμίως για Εργασία) η Γκόρμαν λέει ότι η κουλτούρα βασίζεται στην ιδέα να είναι κανείς «Γκουγκλάκιας».
«Ασχέτως του τόπου εργασίας τους όλοι οι εργαζόμενοι στη Google συνειδητοποιούν ότι είναι μέλη μιας ομάδας και προσπαθούν να είναι μοναδικοί και πιστοί στα προσωπικά τους πιστεύω, να συνεργάζονται και να μην αισθάνονται άσχημα όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με ανθρώπους εξυπνότερους από τους ίδιους.»
Η δημιουργία μιας «ενιαίας κουλτούρας» ισχύει και για τους προσωπικούς στόχους που θέτει κάθε εργαζόμενος για τον εαυτό του.
Στη FedEx (20η στην κατάταξη) υπάρχουν βραβεία αποκαλούμενα Purple Promise Rewards που δίδονται σε 25 υπαλλήλους που υπερβάλλουν εαυτόν στην εξυπηρέτηση πελατών. Σε μια τελετή της εταιρείας οι 25 αυτοί υπάλληλοι παρασημοφορούνται. «Τα βραβεία Purple Promise αντικατοπτρίζουν το όραμα και τη στρατηγική της FedEx αλλά, το πιο σημαντικό, την υπόσχεση από κάθε υπάλληλο ότι θα συνεχίσουν να παρέχουν εξαιρετικές υπηρεσίες στους πελάτες τους,» λέει η Γκόρμαν.
Διεθνείς Επικοινωνίες
Για να αναπτυχθεί μια εταιρεία τόσο οι ηγέτες της όσο και οι υπάλληλοί της πρέπει να αντιλαμβάνονται τους στόχους της εταιρείας από κοινού.
Η άμεση και ανοιχτή επικοινωνία είναι σημαντική για το σκοπό αυτό.
Η Γκόρμαν παραθέτει το παράδειγμα της εταιρείας SC Johnson (19η στην κατάταξη) ως ιδανική περίπτωση επικοινωνίας της διοίκησης με τους υπαλλήλους.
«Η SC Johnson θέλοντας να είναι διαφανής και ανοιχτή με τους υπαλλήλους της τύπωσε πρόσφατα και διένειμε σε κάθε υπάλληλο ένα βιβλίο 50 σελίδων όπου περιγράφονται οι μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί της εταιρείας,» λέει η Γκόρμαν.
Η στάση αυτή επιτρέπει στις εταιρείες να επιτύχουν επειδή διευκολύνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των υπαλλήλων και της εταιρείας.
Η Google επίσης επιδεικνύει παρόμοια συμπεριφορά απέναντι στους υπαλλήλους της. «Η Google συγκαλεί μια εβδομαδιαία συνάντηση γνωστή ως TGIF (Thank God It’s Friday) – παρότι η συνάντηση γίνεται πλέον Πέμπτες για να μπορούν να συμμετέχουν και υπάλληλοι που εργάζονται στην Ασία. Στη συνάντηση αυτή οι υπάλληλοι μπορούν να υποβάλλουν οποιαδήποτε ερώτηση στους ομιλητές,» λέει η Γκόρμαν.
Δημιουργία ανθρώπινων δεσμών
Οι υπάλληλοι πρέπει να βρουν τρόπους να χρησιμοποιούν τις ανερχόμενες νέες τεχνολογίες για την επιτυχία των επιχειρήσεων που εργάζονται. Σε ότι αφορά τις Καλύτερες Εταιρείες για Εργασία, η ικανότητά τους να δημιουργούν νέες τεχνολογίες τις κάνει μεν επιτυχημένες, όμως η επιτυχία τελικά κρύβεται στους ανθρώπινους δεσμούς οι οποίοι διαφοροποιούν τις εταιρείες μεταξύ τους. «Οι εταιρείες αυτές έχουν επίσης κατά νου τη διευκόλυνση της ανθρώπινης επικοινωνίας μεταξύ των υπαλλήλων τους μέσω της χρήσης της τεχνολογίας, παγκόσμιων ευκαιριών επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανταλλαγή εργαζομένων, κοινωνικά δίκτυα και άλλα,» λέει η Γκόρμαν.
Η Autodesk (11η στην κατάταξη) έχει ένα μοναδικό τρόπο με τον οποίο το επιτυγχάνει αυτό. Η Γκόρμαν αναφέρει το καινοτόμο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης που χρησιμοποιεί η εταιρεία ως μέσο για να κατανοήσουν οι υπάλληλοι τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. «Η Autodesk δίνει στους υπαλλήλους της τη δυνατότητα να έχουν προσωπική επαφή μεταξύ τους μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής θέσεων εργασίας, όπου οι υπάλληλοι με παρεμφερείς ρόλους ανταλλάζουν ζωές (εργασία, σπίτια και αυτοκίνητα) για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.»
Η SAS (2η στην κατάταξη) κάνει χρήση της τεχνολογίας για να συντηρήσει τους δεσμούς μεταξύ των υπαλλήλων. Η κοινωνική πλατφόρμα εσωτερικής χρήσης που έχει η εταιρεία, αποκαλούμενη the Hub, «συνδέει τους εργαζομένους μέσω υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και μπλογκ από τους προϊσταμένους της εταιρείας και τους δίνει τη δυνατότητα να θέτουν ερωτήσεις ή να αφήνουν σχόλια κατά τη διάρκεια των εσωτερικών συναντήσεων,» λέει η Γκόρμαν.
Η Γκορμαν θεωρεί πως αυτές οι πρωτοβουλίες βοηθούν στη δημιουργία ενός αισθήματος σύνδεσης μεταξύ των εργαζομένων ασχέτως του τόπου εργασίας τους. «Όλες αυτές οι εταιρείες έχουν πετύχει να δημιουργήσουν την αίσθηση της «ομάδας» για τους υπαλλήλους τους ασχέτως της απόστασης που μπορεί να έχουν μεταξύ τους.»
απο το fortunegreece.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου