Παρά τους διαρκώς μειούμενους ρυθμούς ανάπτυξης της παγκόσμιας
οικονομίας, ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων ισχυροποιείται.
Ο 80% των μεγαλύτερων εταιρειών δήλωσαν αυξημένες πωλήσεις, κατά το λογιστικό έτος 2011, και 90% κέρδη, βάσει της 6ης ετήσιας σχετικής έκθεσης της Deloitte.
Ο 80% των μεγαλύτερων εταιρειών δήλωσαν αυξημένες πωλήσεις, κατά το λογιστικό έτος 2011, και 90% κέρδη, βάσει της 6ης ετήσιας σχετικής έκθεσης της Deloitte.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση, οι
250 μεγαλύτερες εταιρίες του παγκόσμιου κλάδου καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων 7%, παρά την οικονομική αβεβαιότητα, με τις συνολικές πωλήσεις τους να υπερβαίνουν τα 3 τρισ. δολ. από τα 2,82 τρισ. δολ. του λογιστικού έτους 2010. Σημειώνεται, δε, ότι το 2010 είχε σημειωθεί ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 8,4%.
Επιπλέον, η έκθεση εντοπίζει ότι οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων δήλωσαν συνολικές πωλήσεις ύψους 846 δισ. δολ. (ΕΔΩ, στη σελίδα 12, η πλήρης λίστα με κατάταξη βάσει μεγέθους)
«Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις γύρω από τον πληθωρισμό, την κρίση του ευρώ και τις φυσικές καταστροφές. Οι υγιείς πωλήσεις στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων αποτελούν μια ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία μπορεί να ανακάμψει, δήλωσε ο Dr. Ira Kalish, Global Economics Director, Deloitte Services LP της Deloitte Ηνωμένων Πολιτειών. «Αυτό σημαίνει ότι για τα επόμενα χρόνια, ο κλάδος θα πρέπει να δει σταθερή ανάπτυξη αλλά δυσανάλογα προερχόμενη από τις αναδυόμενες αγορές».
Τα υψηλότερα κέρδη παρουσιάζουν οι εταιρείες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με διεύρυνση πωλήσεων 24%. Ακολουθούν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής με 16%, της Βορείου Αμερικής με 14%, της Ευρώπης με 4% και της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού με ανάπτυξη 2%. Ωστόσο στην Ευρώπη, η ετήσια ανάπτυξη των Γαλλικών εταιριών 15% ξεπέρασε τη διεύρυνση των αντίστοιχων Γερμανικών (6%) και Βρετανικών (6%).
Η Βόρεια Αμερική είχε το υψηλότερο περιθώριο σύνθετων καθαρών κερδών (10%) από όλες τις περιοχές.
Για πρώτη φορά, η έκθεση παρακολούθησε την πορεία της ανάπτυξης των εταιριών για διάστημα άνω των πέντε ετών και εντόπισε διαφορετικά αποτελέσματα ανά περιοχή. Η Λατινική Αμερική από το 2006 ως το 2011 σημείωσε συνολικά την μεγαλύτερη διεύρυνση απ' όλες τις περιοχές ετησίως (22%). Ακολουθεί η περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (10%), η Ευρώπη με 6%, η Βόρεια Αμερική με 6% και η περιοχή Ασίας και Ειρηνικού με 5%.
Για πρώτη φορά, την κορυφαία τριάδα της κατάταξης συμπληρώνουν εταιρείες του κλάδου ηλεκτρονικών προϊόντων. Για 5η συνεχόμενη χρονιά, η Samsung διατήρησε, με διαφορά, την 1η θέση, με την Apple Inc. να ακολουθεί (άνοδος 21 θέσεις σε πέντε χρόνια). H Panasonic Corporation παρέμεινε στην 3η θέση.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο κλάδος των προϊόντων μόδας σημείωσε τα υψηλότερα επίπεδα διεύρυνσης πωλήσεων (14%) από όλους τους κλάδους που μελετήθηκαν. Επίσης παρέμεινε ένας από τους πιο κερδοφόρους με σύνθετο καθαρό περιθώριο κέρδους 8%. Από την άλλη μεριά, ο κλάδος τροφίμων, ποτών και καπνού σημείωσε πτώση. Παρ' όλα αυτά, ο ίδιος κλάδος δήλωσε σημαντική ανάπτυξη σύνθετων πωλήσεων 9%.
Οι 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων αναπτύχθηκαν περισσότερο και τρεις φορές γρηγορότερα από τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες συνολικά. Για πρώτη φορά, οι 50 ταχύτερες εταιρείες αξιολογήθηκαν με κριτήριο την αύξηση των πωλήσεων κατά την 5ετή περίοδο 2006-2011. Σχεδόν το 60% των ταχύτερων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων ήταν μέσα στις 50 ταχύτερες εταιρείες για το 2011, με μεγάλη εκπροσώπηση των αναδυόμενων αγορών όπως είναι η Κίνα και η Βραζιλία.
απο το sportandbusiness.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου