Εκλέχτηκε γραμματέας της ΠΑΣΚΕ Μετρό, αλλά στις περασμένες βουλευτικές
εκλογές ήταν υποψήφιος με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ στη Β' Αθήνας.
Είναι ο άνθρωπος που είχε πρωτοστατήσει να κρατηθούν ανοιχτοί οι σταθμοί του Μετρό στις μεγάλες διαδηλώσεις στο Σύνταγμα, είχε κυνηγήσει τα ΜΑΤ που είχαν εισβάλλει στο Μετρό για να χτυπήσουν διαδηλωτές και είχε συμπαρασταθεί με κάθε τρόπο στους Αγανακτισμένους....
Το 2011 ο κ. Σταματόπουλος και ένας συνάδελφός του δέχθηκαν επίθεση από συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ κατά τη διάρκεια γενικής συνέλευσης των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Σε αντίδραση της επίθεσης αυτής, οι εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 48ωρης απεργία την Πέμπτη και Παρασκευή 8 και 9 Δεκεμβρίου 2011.
Η δημοσιότητα για τον 64χρονο πρόεδρο του σωματείου ξεκίνησε το καλοκαίρι το 2009, όταν οι συρμοί του Μετρό σταμάτησαν και πάλι για αρκετές μέρες. Αιτία, οι απολύσεις 250 εργαζομένων, οι οποίες έγιναν με βάση σχετικό πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Ο Αντώνης Σταματόπουλος τότε επικαλείται την έλλειψη θεσμικού πλαισίου της εταιρείας που λειτουργεί ως Α.Ε. ενώ είναι δημόσια υπηρεσία και κατακεραυνώνει τους άμεσα εμπλεκομένους ότι χρησιμοποίησαν ένα πόρισμα μιας ανεξάρτητης αρχής για να πλήξουν εργατικά δικαιώματα.
Ενα χρόνο μετά, όταν η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου επιχειρεί τις ριζικές ανατροπές τόσο στις εργασιακές σχέσεις όσο και στην οργάνωση και λειτουργία των ΜΜΜ, ο συνδικαλιστής διαχωρίζει πλήρως τη θέση του. Αποχωρεί από την ΠΑΣΚΕ και καταγγέλλει τη δεύτερη χούντα στην οποία αποφασίζουν και διατάσσουν.
«Εγώ πίστευα ότι το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλιστές. Δεν πίστευα ότι οι σοσιαλιστές απολύουν κόσμο, καταργούν συλλογικές συμβάσεις, χτυπούν με τα ΜΑΤ διαδηλωτές και εργαζόμενους μέσα στο μετρό και ρίχνουν χημικά. Αφήνουν να λιποθυμούν τα παιδιά στο σχολείο από την πείνα, να αυτοκτονεί κόσμος και οι σοσιαλιστές του ΠΑΣΟΚ να κάνουν ότι δεν βλέπουν. Αυτοί είναι δεξιοί νεοφιλελεύθεροι» είχε δηλώσει.
Το 2011 και 2012 το σωματείο προχωρά σε νέες κινητοποιήσεις. Τις ημέρες ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου, τότε που το πολυπληθές κίνημα των Αγανακτισμένων δέχεται τόνους χημικών από τις αστυνομικές δυνάμεις, με πρωτοβουλία των εργαζομένων ανοίγει η κεντρική είσοδος του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Εκεί βρίσκουν καταφύγιο τραυματισμένοι και ψεκασμένοι διαδηλωτές, τους οποίους στη συνέχεια περιθάλπουν εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού.
Σ' αυτή τη διετία, στο μέτωπο των κοινών αγώνων συναντιέται με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ήταν υποψήφιος στη Β' Αθηνών.
Σήμερα ζει στο Κερατσίνι, όπου έχει διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος,ενώ στο παρελθόν ήταν συνδικαλιστής στο συνδικάτο οικοδόμων. Εργάζεται στο μετρό από την κατασκευή του ως τεχνίτης, ενώ έγινε συνδικαλιστής στον ίδιο χώρο από το 2004, έχοντας περάσει από όλες τις θέσεις.
Συχνά οι επιλογές του τον έχουν φέρει σε κόντρα με άλλους συνδικαλιστές ακόμα και από τον κλάδο του, οι οποίοι υποστηρίζουν ηπιότερους τρόπους αντίδρασης.
Το Σωματείο που διοικεί, το ΣΕΛΜΑ, είναι αυτό το οποίο έχει προκηρύξει και τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών, ενώ χθες δεν συμμετείχε στην κοινή σύσκεψη των σωματείων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στον σιδηρόδρομο.
Είναι ο άνθρωπος που είχε πρωτοστατήσει να κρατηθούν ανοιχτοί οι σταθμοί του Μετρό στις μεγάλες διαδηλώσεις στο Σύνταγμα, είχε κυνηγήσει τα ΜΑΤ που είχαν εισβάλλει στο Μετρό για να χτυπήσουν διαδηλωτές και είχε συμπαρασταθεί με κάθε τρόπο στους Αγανακτισμένους....
Το 2011 ο κ. Σταματόπουλος και ένας συνάδελφός του δέχθηκαν επίθεση από συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ κατά τη διάρκεια γενικής συνέλευσης των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Σε αντίδραση της επίθεσης αυτής, οι εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 48ωρης απεργία την Πέμπτη και Παρασκευή 8 και 9 Δεκεμβρίου 2011.
Η δημοσιότητα για τον 64χρονο πρόεδρο του σωματείου ξεκίνησε το καλοκαίρι το 2009, όταν οι συρμοί του Μετρό σταμάτησαν και πάλι για αρκετές μέρες. Αιτία, οι απολύσεις 250 εργαζομένων, οι οποίες έγιναν με βάση σχετικό πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Ο Αντώνης Σταματόπουλος τότε επικαλείται την έλλειψη θεσμικού πλαισίου της εταιρείας που λειτουργεί ως Α.Ε. ενώ είναι δημόσια υπηρεσία και κατακεραυνώνει τους άμεσα εμπλεκομένους ότι χρησιμοποίησαν ένα πόρισμα μιας ανεξάρτητης αρχής για να πλήξουν εργατικά δικαιώματα.
Ενα χρόνο μετά, όταν η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου επιχειρεί τις ριζικές ανατροπές τόσο στις εργασιακές σχέσεις όσο και στην οργάνωση και λειτουργία των ΜΜΜ, ο συνδικαλιστής διαχωρίζει πλήρως τη θέση του. Αποχωρεί από την ΠΑΣΚΕ και καταγγέλλει τη δεύτερη χούντα στην οποία αποφασίζουν και διατάσσουν.
«Εγώ πίστευα ότι το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλιστές. Δεν πίστευα ότι οι σοσιαλιστές απολύουν κόσμο, καταργούν συλλογικές συμβάσεις, χτυπούν με τα ΜΑΤ διαδηλωτές και εργαζόμενους μέσα στο μετρό και ρίχνουν χημικά. Αφήνουν να λιποθυμούν τα παιδιά στο σχολείο από την πείνα, να αυτοκτονεί κόσμος και οι σοσιαλιστές του ΠΑΣΟΚ να κάνουν ότι δεν βλέπουν. Αυτοί είναι δεξιοί νεοφιλελεύθεροι» είχε δηλώσει.
Το 2011 και 2012 το σωματείο προχωρά σε νέες κινητοποιήσεις. Τις ημέρες ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου, τότε που το πολυπληθές κίνημα των Αγανακτισμένων δέχεται τόνους χημικών από τις αστυνομικές δυνάμεις, με πρωτοβουλία των εργαζομένων ανοίγει η κεντρική είσοδος του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Εκεί βρίσκουν καταφύγιο τραυματισμένοι και ψεκασμένοι διαδηλωτές, τους οποίους στη συνέχεια περιθάλπουν εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού.
Σ' αυτή τη διετία, στο μέτωπο των κοινών αγώνων συναντιέται με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ήταν υποψήφιος στη Β' Αθηνών.
Σήμερα ζει στο Κερατσίνι, όπου έχει διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος,ενώ στο παρελθόν ήταν συνδικαλιστής στο συνδικάτο οικοδόμων. Εργάζεται στο μετρό από την κατασκευή του ως τεχνίτης, ενώ έγινε συνδικαλιστής στον ίδιο χώρο από το 2004, έχοντας περάσει από όλες τις θέσεις.
Συχνά οι επιλογές του τον έχουν φέρει σε κόντρα με άλλους συνδικαλιστές ακόμα και από τον κλάδο του, οι οποίοι υποστηρίζουν ηπιότερους τρόπους αντίδρασης.
Το Σωματείο που διοικεί, το ΣΕΛΜΑ, είναι αυτό το οποίο έχει προκηρύξει και τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών, ενώ χθες δεν συμμετείχε στην κοινή σύσκεψη των σωματείων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στον σιδηρόδρομο.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου