Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Τα νέα δελεαστικά πακέτα των τραπεζών για τις πιστωτικές κάρτες - Οι προσφορές των τραπεζών


Με επιστροφές χρημάτων που φτάνουν ακόμη και το 10% των αγορών, με δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, φθηνότερη βενζίνη αλλά και με μια σειρά από άλλες προσφορές επιδιώκουν να δελεάσουν τους κατόχους πιστωτικών καρτών οι τράπεζες, ώστε να κάνουν όσο το δυνατόν περισσότερες συναλλαγές.
Η κατακόρυφη πτώση του τζίρου στην αγορά, αλλά και η αβεβαιότητα που επικρατεί ανάμεσα στους καταναλωτές έχει ως αποτέλεσμα οι συναλλαγές που γίνονται με πιστωτικές κάρτες φθίνουν με σταθερούς ρυθμούς τους τελευταίους μήνες. Έτσι, από την πλευρά τους, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναζητούν τρόπους, προκειμένου να αυξήσουν το τζίρο τους, έχοντας ως σύμμαχο τους μια σειρά από λιανεμπορικές επιχειρήσεις. .
Έτσι, εκείνοι που θα αξιοποιήσουν τις συγκεκριμένες προσφορές, μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη, υπό την προϋπόθεση όμως ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις συναλλαγές, τους. Και αυτό γιατί –αν δεν πληρώνουν το σύνολο της οφειλής τους κάθε μήνα στην τράπεζα- επιβαρύνονται με επιτόκια που σε πραγματικούς όρους φτάνουν ακόμα και το 20%. Δηλαδή, το κέρδος ουσιαστικά εξανεμίζεται, αν ο πελάτης της τράπεζας αφήσει απλήρωτες τις οφειλές ακόμα και για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Τι προσφέρουν οι τράπεζες
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα εμπορικής συνεργασίας είναι η σύμπραξη της Eurobank με την Ελινόιλ. Πιο συγκεκριμένα, για το διάστημα από 14 Σεπτεμβρίου έως και 14 Οκτωβρίου 2011, οι κάτοχοι καρτών Eurobank οι οποίοι επιλέγουν κάποιο από τα πρατήρια της ελίν που συμμετέχει στο πρόγραμμα Επιστροφή, για να προμηθευτούν καύσιμα για το αυτοκίνητό τους, έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν το 10% της αξίας των αγορών τους.
Γενικότερα, η πιο διαδεδομένη μέθοδος επιβράβευσης προς εκείνους που χρησιμοποιούν συχνά την πιστωτική τους κάρτα είναι η επιστροφή μετρητών. Μάλιστα, οι τράπεζες το τελευταίο διάστημα έχουν ανεβάσει τον πήχη στα σχετικά προγράμματα, φτάνοντας ακόμα και το 10% επί της αξίας της συναλλαγής σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Δηλαδή, αν για παράδειγμα ο πελάτης κάνει αγορές αξίας 500 ευρώ με την πιστωτική του κάρτα, η τράπεζα του «επιστρέφει» έως και 50 ευρώ είτε σε μορφή δωρο-επιταγής σε κάποια συνεργαζόμενη επιχείρηση (π.χ. σούπερ μάρκετ) είτε αφαιρώντας το ποσό αυτό από τον επόμενο λογαριασμό του. Το ποσοστό της επιστροφής ξεκινά από το 1% και φτάνει μέχρι και το 10% της αξίας των αγορών, ενώ σχετικά προγράμματα «τρέχουν» μια σειρά από τράπεζες όπως η Εθνική, η Eurobank, και η Marfin.
Παράλληλα, εξίσου δημοφιλή είναι τα προγράμματα επιβράβευσης μέσω συλλογής και εξαργύρωσης πόντων. Ανάλογα με την τράπεζα και την επιχείρηση, το ύψος της ανταμοιβής μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και το 30% υπό τη μορφή έκπτωσης σε αγορές. Σε άλλες περιπτώσεις ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει ακόμα και εντελώς δωρεάν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως είδη σούπερ-μάρκετ, ηλεκτρονικές συσκευές, διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία και άλλα.
Για να το καταφέρει αυτό, ο πελάτης πρέπει να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερους πόντους, χρησιμοποιώντας συχνά την κάρτα του. Μάλιστα, στην περίπτωση που οι πελάτες μεταφέρουν χρήματα από άλλες πιστωτικές κάρτες, οι πόντοι πολλαπλασιάζονται, «ανοίγοντας το δρόμο» για ακόμα μεγαλύτερα οφέλη.
Τα προγράμματα αυτά σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούν και το chip που ενσωματώνεται στις «έξυπνες» πιστωτικές νέας γενιάς, γεγονός που επιτρέπει στον πελάτη να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τους πόντους που έχει συλλέξει αλλά και με τι δώρα και προσφορές μπορεί να τους ανταλλάξει. Προγράμματα αυτού του τύπου διαθέτουν οι περισσότερες τράπεζες, όπως μεταξύ άλλων η Eurobank, η Εθνική και η Alpha Bank.

Προσφορές και σε αεροπορικά εισιτήρια
Παράλληλα, «μόδα» αποτελεί και η συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να προσφέρουν στους πελάτες τους δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια. Τόσο η Alpha Bank όσο και η Τράπεζα Πειραιώς έχουν ειδικές συνεργασίες με την Aegean και τη Lufthansa αντίστοιχα, «ανταμείβοντας» τους πελάτες τους με δωρεάν εισιτήρια για όλο τον κόσμο.

Η γνώμη μας
Ό,τι κερδίζει κανείς σε αυτή τη συγκυρία είναι καλοδεχούμενο. Ακόμα και μια έκπτωση της τάξης του 3% δεν είναι αμελητέα, ενώ η δυνατότητα για δωρεάν ταξίδια ή αγορές είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη. Απλώς, στην περίπτωση αυτή, ο πελάτης της τράπεζας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς υπάρχουν δύο παγίδες: η πρώτη αφορά την επιβολή υπέρογκων τόκων σε όσους δεν πληρώνουν έγκαιρα τη δόση τους και η δεύτερη στο να χάσει κανείς το μέτρο των αγορών, μόνο και μόνο για να συλλέξει πόντους ή να μεγαλώσει το ποσό της επιστροφής του.

Γιώργος Θεοδώρου
www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου