Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Σε ελεύθερη πτώση η αγορά Ι.Χ.

Πτώση 33,4% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 7.807 καινούρια Ι.Χ. έναντι 11.720 οχημάτων το 2009. Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως πέρσι οι πολύ χαμηλές επιδόσεις της αγοράς αυτοκινήτου οφείλονταν στο γεγονός πως είχε ξεκινήσει η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης. Μάλιστα, η ώθηση που έδωσε το μέτρο της απόσυρσης φάνηκαν στα αποτελέσματα του Νοεμβρίου του 2009, κατά τον οποίο οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. ξεπέρασαν τις 18.000 οχήματα. Κατάταξη
Οσον αφορά στα αναλυτικά αποτελέσματα της αγοράς αυτοκινήτου τον Οκτώβριο στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι VW (912 πωλήσεις), Τoyota (782), Opel (737), Hyundai (537) και η Fiat με 504 πωλήσεις νέων Ι.Χ. Ωστόσο, οι μοναδικές εισαγωγικές εταιρείες που κατάφεραν να κλείσουν τον Οκτώβριο με θετικό πρόσημο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ήταν οι Dacia 242%, η SsangYong 91,7%, η Citroen 28,3% και η Chevrolet 27,2%.
Σε ελεύθερη πτώση η αγορά Ι.Χ.

Σε επίπεδο 10μήνου η πτώση που καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου ανέρχεται σε 32%, καθώς τη χρονιά που διανύουμε έχουν πουληθεί 131.060 νέα Ι.Χ. έναντι 192.769 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ωστόσο, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ο οποίος συγκρίνει τις πωλήσεις στο πρώτο δεκάμηνο του 2010 με το μέσο όρο των πωλήσεων της τελευταίας τετραετίας (2009-2006) η πτώση που σημειώνει η αγορά ξεπερνά το 43%. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τη μέτρηση του ΣΕΑΑ, οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. του Οκτωβρίου του 2010 σε σχέση με το μέσο όρο πωλήσεων τους αντίστοιχους μήνες της τελευταίας τετραετίας, η πτώση που σημειώνει η αγορά ανέρχεται σε 60,3%.

Ταξινομήσεις
Οπως επισημαίνει στην «Η» το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. του Οκτωβρίου είναι πλασματικές, καθώς όλες οι εισαγωγικές έσπευσαν να πάρουν πινακίδες όλα τα μοντέλα τους, τα οποία θίγονταν από το νέο τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας και, βέβαια, θα διατεθούν στην αγορά με τη μορφή προσφορών. Από την άλλη μεριά, η δημοσιοποίηση των σκέψεων της κυβέρνησης έχει παγώσει εντελώς τις πωλήσεις νέων Ι.Χ. και πρέπει άμεσα να ληφθούν τα όποια μέτρα εξετάζονται γιατί αλλιώς τα λουκέτα μέχρι τέλος του χρόνου θα ξεπεράσουν τα 3.000 καταστήματα, ενώ χιλιάδες ακόμη υπάλληλοι θα βρεθούν στο δρόμο. Εκτιμώ πως μέχρι τέλος του έτους η αγορά δεν θα καταφέρει να ξεπεράσει τα 140.000 οχήματα, με αποτέλεσμα σε σχέση με πέρσι να έχουν χαθεί πάνω από 100.000 πωλήσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δημοσιονομικά έσοδα».

Με το σταγονόμετρο τα δάνεια από τις τράπεζες

Οι τράπεζες, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, εξακολουθούν να τηρούν σκληρή στάση έναντι τόσο των επαγγελματιών του κλάδου όσο και των υποψήφιων αγοραστών. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στην «Η» στελέχη του κλάδου, για να εγκριθεί ένα μόλις δάνειο από τα δέκα που αποστέλλονται σε όλες τις τράπεζες απαιτείται η προκαταβολή του υποψήφιου αγοραστή κατά τουλάχιστον 40% του συνολικής αξίας του αυτοκινήτου που αποκτά και βέβαια να μην έχει καθυστερήσει ποτέ κάποια δόση σε δάνεια που πιθανόν να έχει λάβει κατά το παρελθόν.

Επίσης ακόμη ένα νέο στοιχείο που έχει καταγραφεί τους τελευταίους μήνες αφορά στους μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, οι οποίοι φαίνεται πως ακόμη και να έχουν υψηλά εισοδήματα, οι τράπεζες τους αντιμετωπίζουν ως υποψήφιους προς αποχώρηση από την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μην εγκρίνεται δάνειο για αγορά Ι.Χ. σε όσους φέρουν ξενόφερτο επώνυμο!

Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου