Boombox Sharp 5P-37G. Φωτογραφία: Wikipedia.
Στην ΕΣΣΔ και τη Ρωσία, η μάρκα ήταν γνωστή για τα μαγνητόφωνα, τα στερεοφωνικά αυτοκινήτων και τις τηλεοράσεις της.
Θυμάμαι ότι στη δεκαετία του '90 πήρα μια συσκευή εγγραφής βίντεο Sharp - ίσως ήταν το πρότυπο ποιότητας τόσο για μια τηλεόραση όσο και για ένα βίντεο. Θυμάστε αυτές τις βιντεοκάμερες υψηλής ποιότητας από τη δεκαετία του '90;

Μηχανική αριθμομηχανή Sharp EL-546R. Φωτογραφία: Wikipedia
Ίδρυση και Χρυσά Χρόνια της Sharp: Από το μολύβι στις τηλεοράσεις
Η ιστορία της Sharp ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου 1912, όταν ο 19χρονος μεταλλουργός από το Τόκιο Tokuji Hayakawa άνοιξε ένα κατάστημα επισκευής μετάλλων με αρχικό κεφάλαιο μόλις 50 γιεν (περίπου 1.200 δολάρια με τη σημερινή ισοτιμία), 40 από τα οποία λήφθηκαν με πίστωση. Η πρώτη επιτυχημένη εφεύρεση του Hayakawa ήταν η μεταλλική πόρπη της ζώνης Tokubijo, η οποία δεν απαιτούσε τρύπες, μια ιδέα που του ήρθε μετά την παρακολούθηση αμερικανικών γουέστερν.
Αλλά η πραγματική ανακάλυψη ήταν η εφεύρεση το 1915 του μηχανικού "Ever-Sharp Pencil", που έδωσε το όνομα στη μελλοντική εταιρεία. Μετά από όλα, η λέξη "sharp" σημαίνει "κοφτερό" στα αγγλικά.
Ο Hayakawa δεν ήταν ο εφευρέτης του μηχανικού μολυβιού αυτούσιο (τα πρώτα ανάλογα εμφανίστηκαν τον 16ο αιώνα), αλλά βελτίωσε το σχέδιο τοποθετώντας το σε μια ανθεκτική θήκη από νικέλιο. Το μολύβι έγινε τόσο δημοφιλές, ειδικά για εξαγωγή, που ο Hayakawa έπρεπε να ανοίξει ένα ξεχωριστό εργοστάσιο για να το παράγει.

Φωτογραφία: Wikipedia.
Την 1η Σεπτεμβρίου 1923, ο μεγάλος σεισμός του Κάντο κατέστρεψε το Τόκιο, καταστρέφοντας το εργοστάσιο του Hayakawa και κόβοντας τη ζωή της γυναίκας και των παιδιών του. Ωστόσο, ήδη το 1924, ο επιχειρηματίας επανίδρυσε την επιχείρησή του στην Οσάκα με το όνομα Hayakawa Metal Works.
Το σημείο καμπής ήρθε το 1925, όταν ο Hayakawa είδε έναν αμερικανικό ραδιοφωνικό δέκτη σε ένα κατάστημα και αποφάσισε να ασχοληθεί με τα ηλεκτρονικά ραδιοφώνου. Χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, αυτός και το προσωπικό του αποσυναρμολόγησαν και μελέτησαν τη συσκευή και μέχρι τον Απρίλιο του 1925 είχε συναρμολογήσει τον πρώτο ιαπωνικό ραδιοφωνικό δέκτη, τον οποίο άρχισε να πουλά με το σήμα Sharp. Αυτό σηματοδότησε την αρχή της μετατροπής της εταιρείας σε κολοσσό ηλεκτρονικών.

Ευκρινή βιντεοκάμερα. Φωτογραφία: Wikipedia.
Τις επόμενες δεκαετίες, η Sharp έγινε πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς:1951 - Το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο μιας τηλεόρασης στην Ιαπωνία (μοντέλο Sharp TV3-14T).
1952 - το πρώτο πλυντήριο ρούχων και ψυγείο.
1961 – ο πρώτος φούρνος μικροκυμάτων στην Ιαπωνία (μαζική παραγωγή από το 1962).
1964 - Η πρώτη ηλεκτρονική επιτραπέζια αριθμομηχανή στον κόσμο που χρησιμοποιεί ημιαγωγούς.
1973 - Πρώτη αριθμομηχανή με οθόνη LCD.
1988 - Η πρώτη στον κόσμο οθόνη LCD ενεργής μήτρας 14 ιντσών.
Επίσης, από το 1989 έως σήμερα, η εταιρεία έχει αναπτύξει και παράγει: ψυγεία, μηχανές φαξ, βιντεοκάμερες, μεγάλες οθόνες πολυμέσων, φορητούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, smartphone, λάμπες LED ακόμα και την πρώτη τηλεόραση 8Κ το 2015. Υπάρχουν πάρα πολλά να απαριθμήσω!

Sharp 14C-C1R. Φωτογραφία: Wikipedia
Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η ανάπτυξη των τεχνολογιών οθόνης υγρών κρυστάλλων (LCD), όπου η Sharp ήταν από καιρό παγκόσμιος ηγέτης.
Μηχανική αριθμομηχανή Sharp EL-546R. Φωτογραφία: Wikipedia
Ίδρυση και Χρυσά Χρόνια της Sharp: Από το μολύβι στις τηλεοράσεις
Η ιστορία της Sharp ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου 1912, όταν ο 19χρονος μεταλλουργός από το Τόκιο Tokuji Hayakawa άνοιξε ένα κατάστημα επισκευής μετάλλων με αρχικό κεφάλαιο μόλις 50 γιεν (περίπου 1.200 δολάρια με τη σημερινή ισοτιμία), 40 από τα οποία λήφθηκαν με πίστωση. Η πρώτη επιτυχημένη εφεύρεση του Hayakawa ήταν η μεταλλική πόρπη της ζώνης Tokubijo, η οποία δεν απαιτούσε τρύπες, μια ιδέα που του ήρθε μετά την παρακολούθηση αμερικανικών γουέστερν.
Αλλά η πραγματική ανακάλυψη ήταν η εφεύρεση το 1915 του μηχανικού "Ever-Sharp Pencil", που έδωσε το όνομα στη μελλοντική εταιρεία. Μετά από όλα, η λέξη "sharp" σημαίνει "κοφτερό" στα αγγλικά.
Ο Hayakawa δεν ήταν ο εφευρέτης του μηχανικού μολυβιού αυτούσιο (τα πρώτα ανάλογα εμφανίστηκαν τον 16ο αιώνα), αλλά βελτίωσε το σχέδιο τοποθετώντας το σε μια ανθεκτική θήκη από νικέλιο. Το μολύβι έγινε τόσο δημοφιλές, ειδικά για εξαγωγή, που ο Hayakawa έπρεπε να ανοίξει ένα ξεχωριστό εργοστάσιο για να το παράγει.
Φωτογραφία: Wikipedia.
Την 1η Σεπτεμβρίου 1923, ο μεγάλος σεισμός του Κάντο κατέστρεψε το Τόκιο, καταστρέφοντας το εργοστάσιο του Hayakawa και κόβοντας τη ζωή της γυναίκας και των παιδιών του. Ωστόσο, ήδη το 1924, ο επιχειρηματίας επανίδρυσε την επιχείρησή του στην Οσάκα με το όνομα Hayakawa Metal Works.
Το σημείο καμπής ήρθε το 1925, όταν ο Hayakawa είδε έναν αμερικανικό ραδιοφωνικό δέκτη σε ένα κατάστημα και αποφάσισε να ασχοληθεί με τα ηλεκτρονικά ραδιοφώνου. Χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, αυτός και το προσωπικό του αποσυναρμολόγησαν και μελέτησαν τη συσκευή και μέχρι τον Απρίλιο του 1925 είχε συναρμολογήσει τον πρώτο ιαπωνικό ραδιοφωνικό δέκτη, τον οποίο άρχισε να πουλά με το σήμα Sharp. Αυτό σηματοδότησε την αρχή της μετατροπής της εταιρείας σε κολοσσό ηλεκτρονικών.
Ευκρινή βιντεοκάμερα. Φωτογραφία: Wikipedia.
Τις επόμενες δεκαετίες, η Sharp έγινε πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς:1951 - Το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο μιας τηλεόρασης στην Ιαπωνία (μοντέλο Sharp TV3-14T).
1952 - το πρώτο πλυντήριο ρούχων και ψυγείο.
1961 – ο πρώτος φούρνος μικροκυμάτων στην Ιαπωνία (μαζική παραγωγή από το 1962).
1964 - Η πρώτη ηλεκτρονική επιτραπέζια αριθμομηχανή στον κόσμο που χρησιμοποιεί ημιαγωγούς.
1973 - Πρώτη αριθμομηχανή με οθόνη LCD.
1988 - Η πρώτη στον κόσμο οθόνη LCD ενεργής μήτρας 14 ιντσών.
Επίσης, από το 1989 έως σήμερα, η εταιρεία έχει αναπτύξει και παράγει: ψυγεία, μηχανές φαξ, βιντεοκάμερες, μεγάλες οθόνες πολυμέσων, φορητούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, smartphone, λάμπες LED ακόμα και την πρώτη τηλεόραση 8Κ το 2015. Υπάρχουν πάρα πολλά να απαριθμήσω!
Sharp 14C-C1R. Φωτογραφία: Wikipedia
Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η ανάπτυξη των τεχνολογιών οθόνης υγρών κρυστάλλων (LCD), όπου η Sharp ήταν από καιρό παγκόσμιος ηγέτης.
Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει επαναστατικές τεχνολογίες Plasmacluster (ιονισμός αέρα), J-Tech Invert (συμπιεστές ενεργειακής απόδοσης) και Hybrid Cooling.
Αιτίες της κρίσης - από την ηγεσία έως τις απώλειες
Παρά τη λαμπρή ιστορία της καινοτομίας της, η Sharp αντιμετώπισε σοβαρές προκλήσεις στον 21ο αιώνα που την οδήγησαν στο σταδιακό ξεθώριασμα από την ηγετική της θέση.
Αιτίες της κρίσης - από την ηγεσία έως τις απώλειες
Παρά τη λαμπρή ιστορία της καινοτομίας της, η Sharp αντιμετώπισε σοβαρές προκλήσεις στον 21ο αιώνα που την οδήγησαν στο σταδιακό ξεθώριασμα από την ηγετική της θέση.
Και, φυσικά, η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή έπαιξε επίσης κάποιο ρόλο εδώ - εμφανίστηκαν πολλές νέες εταιρείες που ήταν καλύτερα προσανατολισμένες στις ανάγκες των ανθρώπων.
Βασικοί λόγοι:Σφοδρός ανταγωνισμός στην κατηγορία των οθονών : Κινέζοι και Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές (ειδικά η Samsung και η LG) έχουν αρχίσει να προσφέρουν παρόμοιες οθόνες LCD σε χαμηλότερες τιμές. Η Sharp, η οποία διατήρησε την παραγωγή στην Ιαπωνία με σχετικά υψηλό κόστος, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί στον πόλεμο τιμών.
Η επένδυση στο εργοστάσιο Sakai απέτυχε : Το 2009, η Sharp επένδυσε πολλά στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου πάνελ LCD στο Sakai. Ωστόσο, η ζήτηση για πάνελ αποδείχθηκε χαμηλότερη από το αναμενόμενο και η επιχείρηση έγινε ασύμφορη.
Η ζήτηση για τηλεοράσεις μειώνεται : Η παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων βίωνε κορεσμό και τα κέρδη από τις πωλήσεις τους μειώνονταν. Το 2024, η Sharp ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή Smart TV και θα μειώσει την παραγωγή οθονών τηλεόρασης, εστιάζοντας εκ νέου σε συσκευές με AI.
Οικονομικά προβλήματα : Μέχρι το 2016, τα χρέη της Sharp είχαν φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα. Οι καθαρές ζημίες για το οικονομικό 2015 ανήλθαν σε 192 δισεκατομμύρια γιεν (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια).
Foxconn Acquisition και Νέα Στρατηγική
Στις 25 Φεβρουαρίου 2016, το διοικητικό συμβούλιο της Sharp ενέκρινε την πώληση της εταιρείας στην Foxconn Technology Group της Ταϊβάν για 700 δισεκατομμύρια γιεν (6,24 δισεκατομμύρια δολάρια).
Μετά την εξαγορά, ξεκίνησε μια μεγάλης κλίμακας αναδιάρθρωση:Μείωση ασύμφορων περιοχών (όπως το κλείσιμο του μοναδικού εργοστασίου πάνελ τηλεοράσεων LCD της Ιαπωνίας στο Σακάι το 2024). Εδώ έχασαν σαφώς από τις κινεζικές μάρκες.
Εστίαση σε premium οικιακές συσκευές (ψυγεία, εξοπλισμός κλιματισμού με τεχνολογίες Plasmacluster).
Ανάπτυξη κατευθύνσεων B2B (εξαρτήματα για οθόνες, κάμερες smartphone).
Επενδύσεις σε τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνη τεχνολογία.
Sharp σήμερα - τι απομένει από τον μύθο;
Παρά όλες τις δυσκολίες, η Sharp δεν εξαφανίστηκε εντελώς, αλλά άλλαξε σημαντικά την επιχείρησή της:Οι premium οικιακές συσκευές – ψυγεία με τεχνολογίες Hybrid Cooling, συστήματα κλιματισμού με Plasmacluster παραμένουν κορυφαία προϊόντα. Στη Ρωσία εκπροσωπούνται μέσω επίσημων αντιπροσώπων όπως ο Hausdorf.
Περιορισμένη παρουσία στην αγορά τηλεοράσεων - αν και η Sharp έχει σταματήσει να παράγει Smart TV, ορισμένα μοντέλα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα προς πώληση.
Εστίαση στα εξαρτήματα - Ως μέρος της Foxconn, η Sharp συμμετέχει στην παραγωγή οθονών και άλλων εξαρτημάτων για την Apple και άλλες μάρκες. Παρεμπιπτόντως, πολλές ιαπωνικές μάρκες που ήταν γνωστές πριν από 20 χρόνια τώρα απλώς συνεργάζονται με άλλες εταιρείες.
Outlook - Έχει μέλλον η Sharp;
Οι αναλυτές επισημαίνουν πολλά πιθανά σενάρια για τη Sharp:Niche premium brand - εστιάζοντας σε υψηλής ποιότητας οικιακές συσκευές με μοναδικές τεχνολογίες (ιονισμός αέρα, υβριδική ψύξη).
Technology integrator - ανάπτυξη εντός της Foxconn ως κέντρο ανάπτυξης προηγμένων τεχνολογιών (ειδικά στον τομέα των οθονών και της τεχνητής νοημοσύνης).
Σταδιακή "διάλυση" - μια πιθανή επιλογή είναι ότι η επωνυμία Sharp θα διατηρηθεί μόνο για μεμονωμένα προϊόντα και οι κύριες δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται με την επωνυμία Foxconn. Παρεμπιπτόντως, οι τηλεοράσεις με την επωνυμία Sharp παράγονται ήδη από την κινεζική εταιρεία Hisense.
Η ιστορία του Sharp είναι ένα από τα ιαπωνικά οικονομικά θαύματα, τις τεχνολογικές ανακαλύψεις, αλλά και τις δυσκολίες του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Από το μηχανικό μολύβι έως τις οθόνες LCD, από έναν ανεξάρτητο γίγαντα σε ένα τμήμα της Foxconn, το ταξίδι της εταιρείας αντικατοπτρίζει τη μεταμόρφωση ολόκληρης της βιομηχανίας ηλεκτρονικών. Ενώ η Sharp δεν είναι πλέον η εταιρεία που ήταν στην ακμή της, η τεχνολογία της συνεχίζει να επηρεάζει τη βιομηχανία και η μάρκα διατηρεί μια συγκεκριμένη παρουσία στην παγκόσμια αγορά.
dzen.ru
ΑΠΟΔΟΣΗ : Corfiatiko.blogspot.com
Βασικοί λόγοι:Σφοδρός ανταγωνισμός στην κατηγορία των οθονών : Κινέζοι και Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές (ειδικά η Samsung και η LG) έχουν αρχίσει να προσφέρουν παρόμοιες οθόνες LCD σε χαμηλότερες τιμές. Η Sharp, η οποία διατήρησε την παραγωγή στην Ιαπωνία με σχετικά υψηλό κόστος, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί στον πόλεμο τιμών.
Η επένδυση στο εργοστάσιο Sakai απέτυχε : Το 2009, η Sharp επένδυσε πολλά στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου πάνελ LCD στο Sakai. Ωστόσο, η ζήτηση για πάνελ αποδείχθηκε χαμηλότερη από το αναμενόμενο και η επιχείρηση έγινε ασύμφορη.
Η ζήτηση για τηλεοράσεις μειώνεται : Η παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων βίωνε κορεσμό και τα κέρδη από τις πωλήσεις τους μειώνονταν. Το 2024, η Sharp ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή Smart TV και θα μειώσει την παραγωγή οθονών τηλεόρασης, εστιάζοντας εκ νέου σε συσκευές με AI.
Οικονομικά προβλήματα : Μέχρι το 2016, τα χρέη της Sharp είχαν φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα. Οι καθαρές ζημίες για το οικονομικό 2015 ανήλθαν σε 192 δισεκατομμύρια γιεν (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια).
Foxconn Acquisition και Νέα Στρατηγική
Στις 25 Φεβρουαρίου 2016, το διοικητικό συμβούλιο της Sharp ενέκρινε την πώληση της εταιρείας στην Foxconn Technology Group της Ταϊβάν για 700 δισεκατομμύρια γιεν (6,24 δισεκατομμύρια δολάρια).
Μετά την εξαγορά, ξεκίνησε μια μεγάλης κλίμακας αναδιάρθρωση:Μείωση ασύμφορων περιοχών (όπως το κλείσιμο του μοναδικού εργοστασίου πάνελ τηλεοράσεων LCD της Ιαπωνίας στο Σακάι το 2024). Εδώ έχασαν σαφώς από τις κινεζικές μάρκες.
Εστίαση σε premium οικιακές συσκευές (ψυγεία, εξοπλισμός κλιματισμού με τεχνολογίες Plasmacluster).
Ανάπτυξη κατευθύνσεων B2B (εξαρτήματα για οθόνες, κάμερες smartphone).
Επενδύσεις σε τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνη τεχνολογία.
Sharp σήμερα - τι απομένει από τον μύθο;
Παρά όλες τις δυσκολίες, η Sharp δεν εξαφανίστηκε εντελώς, αλλά άλλαξε σημαντικά την επιχείρησή της:Οι premium οικιακές συσκευές – ψυγεία με τεχνολογίες Hybrid Cooling, συστήματα κλιματισμού με Plasmacluster παραμένουν κορυφαία προϊόντα. Στη Ρωσία εκπροσωπούνται μέσω επίσημων αντιπροσώπων όπως ο Hausdorf.
Περιορισμένη παρουσία στην αγορά τηλεοράσεων - αν και η Sharp έχει σταματήσει να παράγει Smart TV, ορισμένα μοντέλα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα προς πώληση.
Εστίαση στα εξαρτήματα - Ως μέρος της Foxconn, η Sharp συμμετέχει στην παραγωγή οθονών και άλλων εξαρτημάτων για την Apple και άλλες μάρκες. Παρεμπιπτόντως, πολλές ιαπωνικές μάρκες που ήταν γνωστές πριν από 20 χρόνια τώρα απλώς συνεργάζονται με άλλες εταιρείες.
Outlook - Έχει μέλλον η Sharp;
Οι αναλυτές επισημαίνουν πολλά πιθανά σενάρια για τη Sharp:Niche premium brand - εστιάζοντας σε υψηλής ποιότητας οικιακές συσκευές με μοναδικές τεχνολογίες (ιονισμός αέρα, υβριδική ψύξη).
Technology integrator - ανάπτυξη εντός της Foxconn ως κέντρο ανάπτυξης προηγμένων τεχνολογιών (ειδικά στον τομέα των οθονών και της τεχνητής νοημοσύνης).
Σταδιακή "διάλυση" - μια πιθανή επιλογή είναι ότι η επωνυμία Sharp θα διατηρηθεί μόνο για μεμονωμένα προϊόντα και οι κύριες δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται με την επωνυμία Foxconn. Παρεμπιπτόντως, οι τηλεοράσεις με την επωνυμία Sharp παράγονται ήδη από την κινεζική εταιρεία Hisense.
Η ιστορία του Sharp είναι ένα από τα ιαπωνικά οικονομικά θαύματα, τις τεχνολογικές ανακαλύψεις, αλλά και τις δυσκολίες του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Από το μηχανικό μολύβι έως τις οθόνες LCD, από έναν ανεξάρτητο γίγαντα σε ένα τμήμα της Foxconn, το ταξίδι της εταιρείας αντικατοπτρίζει τη μεταμόρφωση ολόκληρης της βιομηχανίας ηλεκτρονικών. Ενώ η Sharp δεν είναι πλέον η εταιρεία που ήταν στην ακμή της, η τεχνολογία της συνεχίζει να επηρεάζει τη βιομηχανία και η μάρκα διατηρεί μια συγκεκριμένη παρουσία στην παγκόσμια αγορά.
dzen.ru
ΑΠΟΔΟΣΗ : Corfiatiko.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου