Πόλεμοι, ανατροπές, αβεβαιότητα. Το διεθνές περιβάλλον είναι ρευστό και διαρκώς μεταβαλλόμενο. Σε πρόσφατη έρευνα της GPO για τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το 71,5% των ερωτηθέντων συμπατριωτών μας ανησυχεί για μία ενδεχόμενη παγκόσμια πολεμική σύρραξη. Πρέπει να θωρακισθούμε με επίγνωση ιστορίας, πολιτιστικής συνέχειας και εθνικής ταυτότητας.
Έτσι θα επιβιώσουμε. Με αυτά τα εφόδια επιβιώσαμε σε πιο δύσκολες καταστάσεις. Τα όπλα του Ελληνισμού είναι η σύνδεσή του με την Ορθοδοξία, η συνείδηση της διαχρονικής συνέχειας, η διαφύλαξη του γλωσσικού πλούτου μας, οι παραδόσεις μας, το αγωνιστικό φρόνημα. Στην Τουρκοκρατία κάποιοι τούρκεψαν.
Αρκετοί όμως διαφύλαξαν Ορθόδοξη Πίστη, ελληνική γλώσσα και ιστορική συνείδηση.
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης απήντησε στον Βρετανό πλοίαρχο Χάμιλτον ότι δεν θα συνθηκολογήσει με τους Τούρκους, διότι συνεχίζει την κληρονομιά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ο οποίος σκοτώθηκε, αλλά δεν παρέδωσε την Κωνσταντινούπολη.
Η Ελληνική διαχρονία είναι παρούσα και στις σύγχρονες εξελίξεις. Διεκδικούμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα, διότι αυτό επιβάλλει το χρέος μας προς τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Συγκινούμαστε όταν ανακαλύπτουμε την προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου κοντά στο Αίγιο, διότι είμαστε ψυχικά δεμένοι με τη Ρωμανία/ Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
Μας ενοχλεί η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί διότι για εμάς «άπαξ ναός εσαεί ναός».
Ενδιαφερόμαστε για την τύχη και τη θρησκευτική ελευθερία των Ορθοδόξων Χριστιανών της Συρίας, οι οποίοι δηλώνουν Ρουμ Ορτοντόξ, απόγονοι και συνεχιστές του Βυζαντινού Πολιτισμού και της Νέας Ρώμης- Κωνσταντινουπόλεως.
Μας προσβάλλει η αμφισβήτηση του όρου «Βόρειος Ήπειρος» από τον Αλβανό Πρωθυπουργό Ράμα, διότι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για το βόρειο τμήμα της Ηπείρου, μιας αρχέγονης κοιτίδας του Ελληνισμού.
Τα θέματα ταυτότητας επανέρχονται στο διεθνές προσκήνιο. Για τον λαό μας, που έχει ιστορικό βάθος και ισχυρά στοιχεία εθνικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής ταυτότητας, είναι απαραίτητος όρος επιβίωσης η αφανάτιστη και τεκμηριωμένη διδασκαλία των στοιχείων αυτών στη νέα γενιά.
Να ενισχύσουμε τη διδασκαλία της ενιαίας Ελληνικής Γλώσσας σε όλες τις μορφές της από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα ως θεμέλιο Παιδείας και ως αντίδοτο στη χρήση των greeklish.
Παράλληλα με τα βιβλία Λογοτεχνίας, που θα δοθούν στους μαθητές, να αξιοποιηθούν στα σχολεία και αξιόλογα κείμενα και βιβλία για κάθε ιστορική περίοδο. Του Νίκολας Χάμμοντ και του Σαράντου Καργάκου για τον Μέγα Αλέξανδρο και για τον πολιτισμό των Μακεδόνων και των Ελληνιστικών χρόνων. Του Στήβεν Ράνσιμαν και της Ελένης Αρβελέρ για τον Βυζαντινό Πολιτισμό. Τα Απομνημονεύματα του Θ. Κολοκοτρώνη και ολόκληρος (158 στροφές) ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού για την Επανάσταση του 1821 και για τα ιδανικά των αγωνιστών.
Να εμπλουτισθεί το μάθημα των Θρησκευτικών με επιλεγμένα Πατερικά Κείμενα και με θησαυρούς της Υμνογραφίας μας.
Να προβλέψει το Υπουργείο Παιδείας να μην αποκοπούν από τα μαθήματα εθνικής αυτογνωσίας, όπως τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία, οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα ακολουθήσουν το αγγλόφωνο ΙΒ, όταν αυτό εισαχθεί στα Δημόσια Σχολεία.
Θα επιβιώσουμε διατηρώντας μνήμη και ταυτότητα αξιοποιώντας δημιουργικά κάθε καλό που προσφέρει η τεχνολογία.
«Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει» ψάλλουμε τα Χριστούγεννα. Ας δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά μας να κατανοούν τί σημαίνει : τίκτει και να μην το συγχέουν με το TikTok!
Άρθρο στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου