Αλλαγές στα δρομολόγια, αλλά και βελτιώσεις στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ έφερε η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι τροποποιήσεις στον συγκοινωνιακό χάρτη που σχεδίασε και έθεσε σε εφαρμογή από την 1η Δεκεμβρίου ο ΟΣΕΘ στη λογική της συμπληρωματικής λειτουργίας του μετρό με τις αστικές και
υπεραστικές συγκοινωνίες δεν αποφόρτισαν σημαντικά το κέντρο της πόλης. Πρακτικά μόνο τέσσερις γραμμές σταμάτησαν να διέρχονται από την πυρίκαυστη ζώνη, περιορίζοντας τον αριθμό των λεωφορείων που κινούνται επί της Εγνατίας. Πρόκειται για τη γραμμή 58Β του Πανοράματος, η οποία έχει αφετηρία τη διασταύρωση Χορτιάτη και τερματισμό τη Νέα Ελβετία αντί για την οδό Βενιζέλου, την 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι) που καταλήγει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό αντί για το πέταλο Αριστοτέλους, την 35 των Μετεώρων που πλέον σταματά στον ΝΣΣ αντί για την οδό Βενιζέλου και την 11 της Πυλαίας που φτάνει μέχρι τον σταθμό Σιντριβάνι του μετρό αντί για τον ΝΣΣ.Περικοπή είχε και το δρομολόγιο της γραμμής 17 της Τριανδρίας, το οποίο δεν τερματίζει στον ΝΣΣ, αλλά μπαίνει στο κέντρο της πόλης μέχρι την Αγίας Σοφίας.
Στον αντίποδα προστέθηκε και η γραμμή 44, η οποία εκτελεί κυκλική διαδρομή γύρω από το ιστορικό κέντρο. Η γραμμή αυτή εκτελεί περιορισμένα δρομολόγια (περίπου δύο κάθε ώρα) και σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr κινείται με χαμηλές πληρότητες.
Στα αξιοσημείωτα είναι ότι για τις αλλαγές στα δρομολόγια, οι οποίες μάλιστα καθορίστηκαν με σαφήνεια μόλις λίγες ημέρες πριν από την έναρξη λειτουργίας του μετρό, δεν υπήρξε διαμαρτυρία από το επιβατικό κοινό ούτε προς τον ΟΑΣΘ, ούτε στους οδηγούς των λεωφορείων, οι οποίοι συχνά γίνονται αποδέκτες αντίστοιχων παραπόνων.
Η αναδιάρθρωση των γραμμών δεν επέφερε προς το παρόν την προσδοκώμενη εξοικονόμηση λεωφορείων, ώστε να δημιουργηθούν νέες συνδέσεις μεταξύ γειτονιών ή περιοχών με σταθμούς του μετρό. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι επί της ουσίας δεν καταργήθηκε καμία γραμμή, ενώ η οικονομία που έφερε η περικοπή κάποιων διαδρομών καταναλώθηκε στην εξυπηρέτηση των τριών νέων γραμμών που δημιουργήθηκαν (44 Ιστορικού Κέντρου, Χ2 Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία και 79Χ Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ). Αυτό είναι ένα ζήτημα που αναμένεται να εξεταστεί στις επόμενες φάσεις ανασχεδιασμού του συγκοινωνιακού χάρτη που θα υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες.
Η επιβατική κίνηση
Σημαντική φαίνεται να είναι μέχρι στιγμής η επίδραση στην επιβατική κίνηση των λεωφορείων που διέρχονται από το κέντρο. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του ΟΑΣΘ, οι πληρότητες είναι μεν αυξημένες, ωστόσο δεν επικρατεί το αδιαχώρητο και το κυριότερο έχουν περιοριστεί πολύ τα περιστατικά κατά τα οποία τα λεωφορεία γεμίζουν από νωρίς και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο που περιμένει στις στάσεις.
Το πρόβλημα, βέβαια, δεν έχει εκλείψει τελείως, κάτι που αποδίδεται όμως κατά κύριο λόγο στους εγκλωβισμούς των λεωφορείων στους δρόμους εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης, που παραμένουν καθημερινό φαινόμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου