Περίοδος κρίσιμων εξελίξεων για τις αστικές συγκοινωνίες της
Θεσσαλονίκης είναι η προσεχής έως και την επόμενη εβδομάδα. Εντός αυτού
του χρονικού διαστήματος πρόκειται να ψηφιστεί η τροπολογία του
υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία θα λυθούν σημαντικές
εκκρεμότητες μεταξύ των οποίων και η
παράταση ισχύος του σημερινού καθεστώτος λειτουργίας του ΟΑΣΘ, ενώ αμέσως μετά αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την εκχώρηση άλλων 26 λεωφορειακών γραμμών στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, αύριο το μεσημέρι έχει οριστεί να γίνει συνάντηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή με το προεδρείο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο, υπενθυμίζεται, αντιδρά έντονα στην εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ. Επίσης, το αργότερο ως την επόμενη εβδομάδα θα οριστεί και το νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Η τροπολογία
Η ψήφιση της τροπολογίας έχει επείγοντα χαρακτήρα καθώς, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 4482/2017 στις 3 Δεκεμβρίου λήγει τυπικά το καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ. Με βάση αυτόν το νόμο από την επομένη 4 Δεκεμβρίου θα έπρεπε όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού, μαζί και το προσωπικό να μεταφερθούν στην ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης). Κάτι τέτοιο βεβαίως, είναι αδύνατον να γίνει καθώς η ΑΣΥΘ δεν έχει καν συσταθεί αλλά ούτε και έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.
Για τον λόγο αυτόν ένα από τα βασικά άρθρα της τροπολογίας θα είναι η χρονική παράταση ισχύος του καθεστώτος εκκαθάρισης εν λειτουργία η οποία θα είναι πιθανότατα τριετής, αν και κάποιες πληροφορίες κάνουν λόγο ακόμη και για τέσσερα χρόνια.
Σε μια τέτοια περίπτωση η τροπολογία θα πρέπει να προβλέπει και τι θα γίνει με την ΑΣΥΘ, εάν δηλαδή θα παραμείνει αδρανής έως το πέρας της παράτασης ζωής του ΟΑΣΘ ή εάν θα καταργηθεί πλήρως, ενδεχόμενο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να εξετάζει σοβαρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στην ίδια τροπολογία ενδέχεται να υπάρξει πρόβλεψη και για τη δυνατότητα αγοράς καινούργιων ή ακόμη και μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια όμως, επειδή αυτό θα πάει στη Βουλή περί τα μέσα Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε η τροπολογία να κολλήσει σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου με σκοπό να ψηφιστεί ως την Παρασκευή ή, σε διαφορετική περίπτωση, το αργότερο ως την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ
Αμέσως μετά την ψήφιση της τροπολογίας πρόκειται να υπογραφεί από τον κ. Καραμανλή η υπουργική απόφαση η οποία θα καθορίζει τις 26 λεωφορειακές γραμμές που θα παραχωρηθούν στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια θα υπογραφεί η σύμβαση εκχώρησης του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου ανάμεσα σε ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ, προκειμένου να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανο Τσόλη «με την υπογραφή της σύμβασης εμείς θα προχωρήσουμε αμέσως στην αγορά των λεωφορείων και στην πρόσληψη των οδηγών ώστε από τα μέσα Γενάρη και μετά να μπορούμε να εκτελούμε σταδιακά το συγκοινωνιακό έργο το οποίο θα μας ανατεθεί».
Η νέα διοίκηση στον ΟΣΕΘ
Προϋπόθεση για να υπογραφεί η σύμβαση είναι να έχει διοριστεί στο μεταξύ η νέα διοίκηση στον ΟΣΕΘ. Όπως επανειλημμένως έχει γράψει η Voria.gr η επιλογή των προσώπων για τις δύο νευραλγικές θέσεις έχει ήδη γίνει. Πρόεδρος αναμένεται να τοποθετηθεί ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Εταιρίας Σερρών Ιωάννης Καλογερούδης και διευθύνων σύμβουλος ο Γιάννης Τόσκας ο οποίος είχε διατελέσει πρόεδρος στο ΣΑΣΘ.
Τις υπόλοιπες επτά θέσεις του δ.σ., τρεις καταλαμβάνουν πρόσωπα της επιλογής του υπουργού κ. Καραμανλή και από έναν εκπρόσωπο θα έχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και ένα εκ των Επιμελητηρίων της πόλης. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο έχει ολοκληρώσει την επιλογή όλων των προσώπων και οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν πιθανότατα αύριο ή το αργότερο την Παρασκευή.
Συνάντηση υπουργού με Συνδικάτο
Κρίσιμη θεωρείται η συνάντηση την οποία θα έχουν αύριο στην Αθήνα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με το προεδρείο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Βασικό θέμα της συζήτησης θα είναι η προωθούμενη εκχώρηση σχεδόν του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την οποία διαφωνούν ριζικά οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Δημήτρης Τσερμενίδης έχει δηλώσει ότι σκοπεύουν να προσφύγουν σε όλα τα δικαιοδοτικά όργανα (Ελεγκτικό Συνέδριο, Συμβούλιο της Επικρατείς, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο) με στόχο να ακυρωθεί η σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΘ και του ΚΤΕΛ.
Στη συνάντηση αναμένεται να τεθούν και άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα η τύχη της ΑΣΥΘ, τα σχέδια τροπολογίας τα οποία έχουν καταθέσει οι εργαζόμενοι, μισθολογικά θέματα κ.ο.κ.
VORIA.GR
παράταση ισχύος του σημερινού καθεστώτος λειτουργίας του ΟΑΣΘ, ενώ αμέσως μετά αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την εκχώρηση άλλων 26 λεωφορειακών γραμμών στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, αύριο το μεσημέρι έχει οριστεί να γίνει συνάντηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή με το προεδρείο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο, υπενθυμίζεται, αντιδρά έντονα στην εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ. Επίσης, το αργότερο ως την επόμενη εβδομάδα θα οριστεί και το νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Η τροπολογία
Η ψήφιση της τροπολογίας έχει επείγοντα χαρακτήρα καθώς, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 4482/2017 στις 3 Δεκεμβρίου λήγει τυπικά το καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ. Με βάση αυτόν το νόμο από την επομένη 4 Δεκεμβρίου θα έπρεπε όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού, μαζί και το προσωπικό να μεταφερθούν στην ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης). Κάτι τέτοιο βεβαίως, είναι αδύνατον να γίνει καθώς η ΑΣΥΘ δεν έχει καν συσταθεί αλλά ούτε και έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.
Για τον λόγο αυτόν ένα από τα βασικά άρθρα της τροπολογίας θα είναι η χρονική παράταση ισχύος του καθεστώτος εκκαθάρισης εν λειτουργία η οποία θα είναι πιθανότατα τριετής, αν και κάποιες πληροφορίες κάνουν λόγο ακόμη και για τέσσερα χρόνια.
Σε μια τέτοια περίπτωση η τροπολογία θα πρέπει να προβλέπει και τι θα γίνει με την ΑΣΥΘ, εάν δηλαδή θα παραμείνει αδρανής έως το πέρας της παράτασης ζωής του ΟΑΣΘ ή εάν θα καταργηθεί πλήρως, ενδεχόμενο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να εξετάζει σοβαρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στην ίδια τροπολογία ενδέχεται να υπάρξει πρόβλεψη και για τη δυνατότητα αγοράς καινούργιων ή ακόμη και μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια όμως, επειδή αυτό θα πάει στη Βουλή περί τα μέσα Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε η τροπολογία να κολλήσει σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου με σκοπό να ψηφιστεί ως την Παρασκευή ή, σε διαφορετική περίπτωση, το αργότερο ως την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ
Αμέσως μετά την ψήφιση της τροπολογίας πρόκειται να υπογραφεί από τον κ. Καραμανλή η υπουργική απόφαση η οποία θα καθορίζει τις 26 λεωφορειακές γραμμές που θα παραχωρηθούν στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια θα υπογραφεί η σύμβαση εκχώρησης του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου ανάμεσα σε ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ, προκειμένου να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανο Τσόλη «με την υπογραφή της σύμβασης εμείς θα προχωρήσουμε αμέσως στην αγορά των λεωφορείων και στην πρόσληψη των οδηγών ώστε από τα μέσα Γενάρη και μετά να μπορούμε να εκτελούμε σταδιακά το συγκοινωνιακό έργο το οποίο θα μας ανατεθεί».
Η νέα διοίκηση στον ΟΣΕΘ
Προϋπόθεση για να υπογραφεί η σύμβαση είναι να έχει διοριστεί στο μεταξύ η νέα διοίκηση στον ΟΣΕΘ. Όπως επανειλημμένως έχει γράψει η Voria.gr η επιλογή των προσώπων για τις δύο νευραλγικές θέσεις έχει ήδη γίνει. Πρόεδρος αναμένεται να τοποθετηθεί ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Εταιρίας Σερρών Ιωάννης Καλογερούδης και διευθύνων σύμβουλος ο Γιάννης Τόσκας ο οποίος είχε διατελέσει πρόεδρος στο ΣΑΣΘ.
Τις υπόλοιπες επτά θέσεις του δ.σ., τρεις καταλαμβάνουν πρόσωπα της επιλογής του υπουργού κ. Καραμανλή και από έναν εκπρόσωπο θα έχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και ένα εκ των Επιμελητηρίων της πόλης. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο έχει ολοκληρώσει την επιλογή όλων των προσώπων και οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν πιθανότατα αύριο ή το αργότερο την Παρασκευή.
Συνάντηση υπουργού με Συνδικάτο
Κρίσιμη θεωρείται η συνάντηση την οποία θα έχουν αύριο στην Αθήνα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με το προεδρείο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Βασικό θέμα της συζήτησης θα είναι η προωθούμενη εκχώρηση σχεδόν του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την οποία διαφωνούν ριζικά οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Δημήτρης Τσερμενίδης έχει δηλώσει ότι σκοπεύουν να προσφύγουν σε όλα τα δικαιοδοτικά όργανα (Ελεγκτικό Συνέδριο, Συμβούλιο της Επικρατείς, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο) με στόχο να ακυρωθεί η σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΘ και του ΚΤΕΛ.
Στη συνάντηση αναμένεται να τεθούν και άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα η τύχη της ΑΣΥΘ, τα σχέδια τροπολογίας τα οποία έχουν καταθέσει οι εργαζόμενοι, μισθολογικά θέματα κ.ο.κ.
VORIA.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου