Επίσημη πρεμιέρα, μετά από πολλές διαρροές και teaser φωτογραφίες και βίντεο για
το πρώτο, κατά τη Lamborghini, Super Sport Utility Vehicle (SUV) του
κόσμου.
Την Urus, που μετά την LM002 είναι το δεύτερο τζιπ στην ιστορία της ιταλικής μάρκας.
Σε σχέση με την LM002 οι εποχές βέβαια έχουν αλλάξει και είναι σαφώς πιο ώριμες για ένα SUV με τα σήματα της Lamborghini, οι σχεδιαστές της οποίας μπόρεσαν με επιτυχία να περάσουν την
εικόνα των σούπερ σπορ μοντέλων τους, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό, σε έναν πεντάθυρο τζιπ με μήκος 5,112 μέτρων και ύψος σχεδόν διπλάσιο (με κάποια δόση υπερβολής) σε σχέση με τις Huracan και Aventador.
Το οποίο έχει άνετους χώρους για τέσσερις και τις αποσκευές τους, χάρη και στο μεταξόνιο των σχεδόν 3,0 μέτρων.
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τη λογική των δίθυρων και διθέσιων μοντέλων της μάρκας, η ποιότητα δείχνει να είναι εξαιρετική και ο εξοπλισμός πλήρης από όλες τις απόψεις και σε όλους τους τομείς.
Από την ασφάλεια και την υποβοήθηση μέχρι τη διασύνδεση και την άνεση ενώ ξεχωρίζει και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος.
Φυσικά ένα SUV με αυτές τις διαστάσεις και αυτόν τον τεχνολογικό εξοπλισμό κ.λπ. δεν μπορεί να είναι ελαφρύ.
Έτσι η Urus ζυγίζει 2.154 κιλά, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει στο να πάρει τον τίτλο του πιο γρήγορο μοντέλου της κατηγορίας που μπορεί να αγοράσεις κανείς.
Κι αυτό γιατί το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 3,6 δευτερολέπτων, για τα 0-200 χλμ./ ώρα χρειάζονται 12,8, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 305 χλμ./ ώρα.
Βασικός υπεύθυνος για τις εντυπωσιακές αυτές επιδόσεις -ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο- είναι ο μικρότερος από πλευράς αριθμού κυλίνδρων και κυβισμού κινητήρας που κινεί μιας σύγχρονη Lamborghini.
Από την άλλη ο V8 των 4.000 κυβικών είναι ο πρώτος υπερ-τροφοτούμενος της μάρκας. Μάλιστα είναι bi-turbo και αποδίδει 650 ίππους και 850 Nm, ενώ αν αναρωτιέστε για την προέλευσή του χρησιμοποιείται -αλλά με μικρότερη απόδοση- και σε άλλα κορυφαία μοντέλα του ομίλου Volkswagen στο οποίο ανήκει η Lamborghini, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το πλαίσιο MLB που αποτελεί τη βάση της Urus.
Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρο- υδραυλικά ελεγχόμενου κιβωτίου 8 σχέσεων και υπό κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής στους δύο άξονες είναι σε ποσοστό 40:60.
Σε περίπτωση που υπάρχει λόγος στους εμπρός τροχούς μπορεί να καταλήξει μέχρι και το 70% της συνολικής ροπής και στους πίσω το 87%, ενώ διαθέσιμα είναι συνολικά 7 προγράμματα οδήγησης.
Τα Strada, Sport, Corsa, Newe (για χιόνι), Terra (για εκτός δρόμου), Sabbia (για άμμο) και το ελεύθερα ρυθμιζόμενο Ego, τα οποία επιλέγονται από το διακόπτη που η Lamborghini ονομάζει Τhe Tamburo και βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Τα Terra και Sabbia είναι επιπλέον εξοπλισμός, ενώ και στα τρία που αφορούν κίνηση πέρα από τη στάνταρ άσφαλτο υπάρχει αυτόματη ανύψωση του αμαξώματος για μεγαλύτερη διευκόλυνση της κίνησης.
Παράλληλα το παρόν δίνει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης της Aventador SV, το οποίο στις μικρές ταχύτητες στρίβει αντίθετα προς τη στροφή τους πίσω τροχούς και στις μεγάλες προς την ίδια πλευρά προκειμένου να βελτιωθεί η ευελιξία, η ευστάθεια και η κατευθυντικότητα της Urus.
Η οποία διαθέτει και τα μεγαλύτερα φρένα που τοποθετούνται σε μοντέλο παραγωγής.
Ειδικά η διάμετρος των εμπρός της δίσκων φτάνει τα 440 χιλιοστά -οι δαγκάνες είναι 10 πίστονες- ενώ για να χωρέσουν οι στάνταρ ζάντες είναι 21 ιντσών και οι εξτρά φτάνουν μέχρι και τις 23 ίντσες.
Η διάθεση της Lamborghini Urus θα ξεκινήσει στις αρχές του 2018 και η ιταλική εταιρεία φιλοδοξεί να πουλά 3.500 μονάδες της ετησίως, σε μια τιμή που στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 204.000 ευρώ.
Παράλληλα για το 2019 προγραμματίζει και μια plug-in υβριδική έκδοσή της.
Πηγή: Lamborghini
Την Urus, που μετά την LM002 είναι το δεύτερο τζιπ στην ιστορία της ιταλικής μάρκας.
Σε σχέση με την LM002 οι εποχές βέβαια έχουν αλλάξει και είναι σαφώς πιο ώριμες για ένα SUV με τα σήματα της Lamborghini, οι σχεδιαστές της οποίας μπόρεσαν με επιτυχία να περάσουν την
εικόνα των σούπερ σπορ μοντέλων τους, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό, σε έναν πεντάθυρο τζιπ με μήκος 5,112 μέτρων και ύψος σχεδόν διπλάσιο (με κάποια δόση υπερβολής) σε σχέση με τις Huracan και Aventador.
Το οποίο έχει άνετους χώρους για τέσσερις και τις αποσκευές τους, χάρη και στο μεταξόνιο των σχεδόν 3,0 μέτρων.
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τη λογική των δίθυρων και διθέσιων μοντέλων της μάρκας, η ποιότητα δείχνει να είναι εξαιρετική και ο εξοπλισμός πλήρης από όλες τις απόψεις και σε όλους τους τομείς.
Από την ασφάλεια και την υποβοήθηση μέχρι τη διασύνδεση και την άνεση ενώ ξεχωρίζει και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος.
Φυσικά ένα SUV με αυτές τις διαστάσεις και αυτόν τον τεχνολογικό εξοπλισμό κ.λπ. δεν μπορεί να είναι ελαφρύ.
Έτσι η Urus ζυγίζει 2.154 κιλά, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει στο να πάρει τον τίτλο του πιο γρήγορο μοντέλου της κατηγορίας που μπορεί να αγοράσεις κανείς.
Κι αυτό γιατί το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 3,6 δευτερολέπτων, για τα 0-200 χλμ./ ώρα χρειάζονται 12,8, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 305 χλμ./ ώρα.
Βασικός υπεύθυνος για τις εντυπωσιακές αυτές επιδόσεις -ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο- είναι ο μικρότερος από πλευράς αριθμού κυλίνδρων και κυβισμού κινητήρας που κινεί μιας σύγχρονη Lamborghini.
Από την άλλη ο V8 των 4.000 κυβικών είναι ο πρώτος υπερ-τροφοτούμενος της μάρκας. Μάλιστα είναι bi-turbo και αποδίδει 650 ίππους και 850 Nm, ενώ αν αναρωτιέστε για την προέλευσή του χρησιμοποιείται -αλλά με μικρότερη απόδοση- και σε άλλα κορυφαία μοντέλα του ομίλου Volkswagen στο οποίο ανήκει η Lamborghini, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το πλαίσιο MLB που αποτελεί τη βάση της Urus.
Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρο- υδραυλικά ελεγχόμενου κιβωτίου 8 σχέσεων και υπό κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής στους δύο άξονες είναι σε ποσοστό 40:60.
Σε περίπτωση που υπάρχει λόγος στους εμπρός τροχούς μπορεί να καταλήξει μέχρι και το 70% της συνολικής ροπής και στους πίσω το 87%, ενώ διαθέσιμα είναι συνολικά 7 προγράμματα οδήγησης.
Τα Strada, Sport, Corsa, Newe (για χιόνι), Terra (για εκτός δρόμου), Sabbia (για άμμο) και το ελεύθερα ρυθμιζόμενο Ego, τα οποία επιλέγονται από το διακόπτη που η Lamborghini ονομάζει Τhe Tamburo και βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Τα Terra και Sabbia είναι επιπλέον εξοπλισμός, ενώ και στα τρία που αφορούν κίνηση πέρα από τη στάνταρ άσφαλτο υπάρχει αυτόματη ανύψωση του αμαξώματος για μεγαλύτερη διευκόλυνση της κίνησης.
Παράλληλα το παρόν δίνει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης της Aventador SV, το οποίο στις μικρές ταχύτητες στρίβει αντίθετα προς τη στροφή τους πίσω τροχούς και στις μεγάλες προς την ίδια πλευρά προκειμένου να βελτιωθεί η ευελιξία, η ευστάθεια και η κατευθυντικότητα της Urus.
Η οποία διαθέτει και τα μεγαλύτερα φρένα που τοποθετούνται σε μοντέλο παραγωγής.
Ειδικά η διάμετρος των εμπρός της δίσκων φτάνει τα 440 χιλιοστά -οι δαγκάνες είναι 10 πίστονες- ενώ για να χωρέσουν οι στάνταρ ζάντες είναι 21 ιντσών και οι εξτρά φτάνουν μέχρι και τις 23 ίντσες.
Η διάθεση της Lamborghini Urus θα ξεκινήσει στις αρχές του 2018 και η ιταλική εταιρεία φιλοδοξεί να πουλά 3.500 μονάδες της ετησίως, σε μια τιμή που στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 204.000 ευρώ.
Παράλληλα για το 2019 προγραμματίζει και μια plug-in υβριδική έκδοσή της.
Πηγή: Lamborghini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου