Ο Σωτήρης Θεοφάνης μίλησε για τις αλλαγές στο λιμάνι με την ανάληψη του μάνατζμεντ από την κοινοπραξία του Ιβάν Σαββίδη |
Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Στη Σέντρα» φιλοξενήθηκε
ο συντονιστής της κοινοπραξίας που αναλαμβάνει το μάνατζμεντ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Θεοφάνης και αναφέρθηκε στο σχέδιο
της νέας ιδιοκτησίας για το λιμάνι και στο τι αλλάζει με την είσοδο του
Ιβάν Σαββίδη και των «συμπαικτών» του.
Αναλυτικά όσα είπε:
Για το τι αλλάζει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά την ανάληψη του μάνατζμεντ από την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης:
«Έχει μεγάλη σημασία να βελτιώσουμε σε σημαντικό βαθμό το επίπεδο εξυπηρέτησης, το οποίο δεν είναι καλό. Έχουμε σε ορισμένες περιπτώσεις 8-10 καράβια τα οποία περιμένουν έξω.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί και θα αντιμετωπιστεί το πρώτο τρίμηνο.
Αυτό συμβαίνει λόγω αποχής των τελωνειακών από την τρίτη βάρδια αλλά και δυσκολιών στον εξοπλισμό και στη διαδικασία.
Παρακολουθούμε το θέμα και θα επιχειρήσουμε να το αντιμετωπίσουμε στο πρώτο τρίμηνο. Δεύτερος στόχος μας, να ξεκινήσουν σύντομα οι επενδύσεις.
Θα μας δώσουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε μεγαλύτερα καράβια.
Θα μπορούμε να φέρουμε πλοία κύριων γραμμών το οποίο είναι πολύ σημαντικό ζήτημα για να προχωρήσει το λιμάνι.
Επιπλέον, στοχεύουμε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας σε πολύ πιο μοντέρνα βάση. Έχουμε το μεγάλο προσόν της παρουσίας της Terminal Link ως εταίρο. Μια μεγάλη εταιρεία λιμενικών εργασιών, η οποία συνδέεται με την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων».
Για το ύψος της επένδυσης: «Το τίμημα της εξαγοράς είναι 231,926 εκ. ευρώ. Δεν ξέρω αν ο αριθμός έχει να κάνει με τον ΠΑΟΚ και το έτος ίδρυσής του σημειολογικά. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα ποσό 180 εκ. ευρώ, το οποίο συμβατικά πρέπει να το επενδύσουμε σε βάθος επταετίας και θα προχωρήσει νωρίτερα, ενώ είναι και τα ανταλλάγματα που συνδέονται με τη σύμβαση παραχώρησης.
Σε βάθος 30ετίας, το ύψος της επένδυσης θα φτάσει το 1,1 δις ευρώ».
Για το μέλλον των υπαρχόντων υπαλλήλων: «Έχουμε επανειλημμένα πει πως αν υποστηρίξουν την κίνηση, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του λιμανιού. Θα υπάρξει διάλογος και θα πάρουμε με ηρεμία και γρήγορα τις αποφάσεις».
Για τους λόγους που δεν προχώρησε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στις προηγούμενες απόπειρες και τι άλλαξε τώρα: «Για τους λόγους που δεν έγινε τότε, ρωτήστε τους ανθρώπους που ενεπλάκησαν τότε. Αυτή η διαδικασία πήρε 3,5 χρόνια για να υλοποιηθεί. Έγινε ένας σοβαρός διαγωνισμός, πήραν μέρος πολλοί σοβαροί παίκτες και τελικά το 67% κατέληξε στην κοινοπραξία μας. Ο τεχνικός μας εταίρος, η Terminal Link, δεν έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα στην περιοχή και έτσι δεν θα κρατήσει πίσω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να αναδειχθούν άλλα λιμάνια».
Για το αν θα ανοίξουν θέσεις εργασίας: «Δεν θα ήθελα πω κάτι που ενδεχομένως θα δέσμευε την κοινοπραξία. Προφανώς έχουμε σοβαρό επιχειρηματικό πλάνο και προφανώς θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις όπου είναι αναγκαίες».
Για το τι θα επιστρέψει στην πόλη από την υπεραξία που θα δημιουργηθεί το λιμάνι: «Η υπεραξία δεν θα προκύψει μόνο από τη δραστηριότητα, αλλά και από το πώς το λιμάνι βοηθάει και άλλες δραστηριότητες να αναπτυχθούν. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε μια εξαιρετική σχέση με την πόλη και προσωπικά έχω δώσει δείγματα γραφής, πιέζοντας να δοθούν οι αποθήκες του α’ προβλήτα στους πολιτιστικούς φορείς της πόλης. Υπάρχει και το δύσκολο στοίχημα της κρουαζιέρας, στο οποίο οι κινήσεις αφορούν όχι μόνο την κοινοπραξία, αλλά ευρύτερα επιχειρηματικά τη Θεσσαλονίκη».
Για το ότι η Θεσσαλονίκη είναι αποκομμένη ακτοπλοΐκά: «Δεν αφορά τον λιμενικό φορέα αυτό. Θα βοηθήσουμε στο μέτρο του δυνατού και σε αυτήν την κατεύθυνση, όμως, το να εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου δεν αφορά τον φορέα του λιμανιού».
Για τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο: «Και σήμερα φτάνει αλλά δεν χρησιμοποιείται. Αυτό οφείλεται στην παλιά υποδομή και την έλλειψη κινήσεων που θα αύξαναν το ποσοστό της σιδηροδρομικής μεταφοράς. Αυτό που ενδιαφέρει εμάς είναι να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με τα εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα. Αυτό που η πολιτεία πρέπει να κάνει είναι να ολοκληρώσει την εθνική και την ευρωπαϊκή σύνδεση. Ελπίζω ότι θα το κάνει σε χρόνο τέτοιο που θα μπορούν να αξιοποιηθούν βέλτιστα οι επενδύσεις μας».
Για το ρόλο του Ιβάν Σαββίδη στο λιμάνι: «Το λιμάνι θα λειτουργήσει με επαγγελματικό μάνατζμεντ. Και οι τρεις εταίροι θα ελέγχουν κατά πόσο το θα είναι αποτελεσματικό ή όχι. Το λιμάνι θα έχει μικτό διοικητικό επιτελείο από επαγγελματίες μάνατζερ».
Για το πότε πιάνει δουλειά η κοινοπραξία στο λιμάνι: «Εκτιμούμε ότι γύρω στις 15 Φεβρουαρίου η εταιρεία θα έχει μεταφερθεί στη νέα της διοίκηση. Εμείς ετοιμαζόμαστε και μετά την υπογραφή με τον ΟΛΘ θα προχωρήσουμε στην καταγραφή προβλημάτων για να είμαστε όσο το δυνατόν πιο έτοιμοι».
Για τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με αυτό του Πειραιά: «Είναι διαφορετικές οι αγορές. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναφέρεται στο μισό της χώρας και κυρίως τη μεταφόρτωση από καράβι σε καράβι. Στη Θεσσαλονίκη, έχουμε την άμεση διαμετακόμιση στην ενδοχώρα της βόρειας Ελλάδας και τη Βαλκανική. Δεν είναι ανταγωνιστικά τα δύο λιμάνι. Αναφέρονται σε διαφορετικές αγορές».
Αναλυτικά όσα είπε:
Για το τι αλλάζει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά την ανάληψη του μάνατζμεντ από την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης:
«Έχει μεγάλη σημασία να βελτιώσουμε σε σημαντικό βαθμό το επίπεδο εξυπηρέτησης, το οποίο δεν είναι καλό. Έχουμε σε ορισμένες περιπτώσεις 8-10 καράβια τα οποία περιμένουν έξω.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί και θα αντιμετωπιστεί το πρώτο τρίμηνο.
Αυτό συμβαίνει λόγω αποχής των τελωνειακών από την τρίτη βάρδια αλλά και δυσκολιών στον εξοπλισμό και στη διαδικασία.
Παρακολουθούμε το θέμα και θα επιχειρήσουμε να το αντιμετωπίσουμε στο πρώτο τρίμηνο. Δεύτερος στόχος μας, να ξεκινήσουν σύντομα οι επενδύσεις.
Θα μας δώσουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε μεγαλύτερα καράβια.
Θα μπορούμε να φέρουμε πλοία κύριων γραμμών το οποίο είναι πολύ σημαντικό ζήτημα για να προχωρήσει το λιμάνι.
Επιπλέον, στοχεύουμε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας σε πολύ πιο μοντέρνα βάση. Έχουμε το μεγάλο προσόν της παρουσίας της Terminal Link ως εταίρο. Μια μεγάλη εταιρεία λιμενικών εργασιών, η οποία συνδέεται με την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων».
Για το ύψος της επένδυσης: «Το τίμημα της εξαγοράς είναι 231,926 εκ. ευρώ. Δεν ξέρω αν ο αριθμός έχει να κάνει με τον ΠΑΟΚ και το έτος ίδρυσής του σημειολογικά. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα ποσό 180 εκ. ευρώ, το οποίο συμβατικά πρέπει να το επενδύσουμε σε βάθος επταετίας και θα προχωρήσει νωρίτερα, ενώ είναι και τα ανταλλάγματα που συνδέονται με τη σύμβαση παραχώρησης.
Σε βάθος 30ετίας, το ύψος της επένδυσης θα φτάσει το 1,1 δις ευρώ».
Για το μέλλον των υπαρχόντων υπαλλήλων: «Έχουμε επανειλημμένα πει πως αν υποστηρίξουν την κίνηση, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του λιμανιού. Θα υπάρξει διάλογος και θα πάρουμε με ηρεμία και γρήγορα τις αποφάσεις».
Για τους λόγους που δεν προχώρησε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στις προηγούμενες απόπειρες και τι άλλαξε τώρα: «Για τους λόγους που δεν έγινε τότε, ρωτήστε τους ανθρώπους που ενεπλάκησαν τότε. Αυτή η διαδικασία πήρε 3,5 χρόνια για να υλοποιηθεί. Έγινε ένας σοβαρός διαγωνισμός, πήραν μέρος πολλοί σοβαροί παίκτες και τελικά το 67% κατέληξε στην κοινοπραξία μας. Ο τεχνικός μας εταίρος, η Terminal Link, δεν έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα στην περιοχή και έτσι δεν θα κρατήσει πίσω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να αναδειχθούν άλλα λιμάνια».
Για το αν θα ανοίξουν θέσεις εργασίας: «Δεν θα ήθελα πω κάτι που ενδεχομένως θα δέσμευε την κοινοπραξία. Προφανώς έχουμε σοβαρό επιχειρηματικό πλάνο και προφανώς θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις όπου είναι αναγκαίες».
Για το τι θα επιστρέψει στην πόλη από την υπεραξία που θα δημιουργηθεί το λιμάνι: «Η υπεραξία δεν θα προκύψει μόνο από τη δραστηριότητα, αλλά και από το πώς το λιμάνι βοηθάει και άλλες δραστηριότητες να αναπτυχθούν. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε μια εξαιρετική σχέση με την πόλη και προσωπικά έχω δώσει δείγματα γραφής, πιέζοντας να δοθούν οι αποθήκες του α’ προβλήτα στους πολιτιστικούς φορείς της πόλης. Υπάρχει και το δύσκολο στοίχημα της κρουαζιέρας, στο οποίο οι κινήσεις αφορούν όχι μόνο την κοινοπραξία, αλλά ευρύτερα επιχειρηματικά τη Θεσσαλονίκη».
Για το ότι η Θεσσαλονίκη είναι αποκομμένη ακτοπλοΐκά: «Δεν αφορά τον λιμενικό φορέα αυτό. Θα βοηθήσουμε στο μέτρο του δυνατού και σε αυτήν την κατεύθυνση, όμως, το να εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου δεν αφορά τον φορέα του λιμανιού».
Για τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο: «Και σήμερα φτάνει αλλά δεν χρησιμοποιείται. Αυτό οφείλεται στην παλιά υποδομή και την έλλειψη κινήσεων που θα αύξαναν το ποσοστό της σιδηροδρομικής μεταφοράς. Αυτό που ενδιαφέρει εμάς είναι να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με τα εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα. Αυτό που η πολιτεία πρέπει να κάνει είναι να ολοκληρώσει την εθνική και την ευρωπαϊκή σύνδεση. Ελπίζω ότι θα το κάνει σε χρόνο τέτοιο που θα μπορούν να αξιοποιηθούν βέλτιστα οι επενδύσεις μας».
Για το ρόλο του Ιβάν Σαββίδη στο λιμάνι: «Το λιμάνι θα λειτουργήσει με επαγγελματικό μάνατζμεντ. Και οι τρεις εταίροι θα ελέγχουν κατά πόσο το θα είναι αποτελεσματικό ή όχι. Το λιμάνι θα έχει μικτό διοικητικό επιτελείο από επαγγελματίες μάνατζερ».
Για το πότε πιάνει δουλειά η κοινοπραξία στο λιμάνι: «Εκτιμούμε ότι γύρω στις 15 Φεβρουαρίου η εταιρεία θα έχει μεταφερθεί στη νέα της διοίκηση. Εμείς ετοιμαζόμαστε και μετά την υπογραφή με τον ΟΛΘ θα προχωρήσουμε στην καταγραφή προβλημάτων για να είμαστε όσο το δυνατόν πιο έτοιμοι».
Για τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με αυτό του Πειραιά: «Είναι διαφορετικές οι αγορές. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναφέρεται στο μισό της χώρας και κυρίως τη μεταφόρτωση από καράβι σε καράβι. Στη Θεσσαλονίκη, έχουμε την άμεση διαμετακόμιση στην ενδοχώρα της βόρειας Ελλάδας και τη Βαλκανική. Δεν είναι ανταγωνιστικά τα δύο λιμάνι. Αναφέρονται σε διαφορετικές αγορές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου