Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Το case study της εξαγοράς της αλυσίδας Μαρινόπουλος

Του Άγγελου Αλαμάνου

Οι συνθήκες στις σύγχρονες αγορές, δημιουργούν και νέες ανάγκες εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με την τήρηση των κανονιστικών πλαισίων για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού σε επίπεδο εθνικό ή ευρωπαϊκό. 

Παράλληλα, στην Ελλάδα και λόγω της κρίσης, σε πολλούς τομείς της αγοράς δημιουργούνται καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτούν δράσεις και παρεμβάσεις για
ουσιαστικές λύσεις τόνωσης του ανταγωνισμού. 

Ας πάρουμε για παράδειγμα το λιανικό εμπόριο και ιδιαιτέρως την αγορά λιανικών πωλήσεων στα τρόφιμα: Η εξαγορά της αλυσίδας super market Μαρινόπουλος δημιούργησε την ανάγκη για την εφαρμογή νέων λύσεων στην προσπάθεια για εξασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη αγορά. 

Και αυτό δεδομένου ότι η πρόκληση υπήρξε διττή στο πλαίσιο αυτής της εξαγοράς.
Πρώτον, έπρεπε να εξασφαλιστεί ότι 22 καταστήματα στην Αττική και στην Κρήτη, θα συνεχίσουν να λειτουργούν ομαλά έως την εκποίησή τους, σε άλλους ενδιαφερόμενους με βάση την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι πρέπει να διαχωριστούν από τον όμιλο Σκλαβενίτη
και
Δεύτερον, να προχωρήσει η διαδικασία εκποίησης των καταστημάτων εάν ο Όμιλος Σκλαβενίτη δεν μπορέσει να ολοκληρώσει την εκποίηση εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, βάσει της ίδιας απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 

Η υπόθεση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς διαδικασίες αυτού του τύπου σημειώνονται για πρώτη φορά σε συγχώνευση αλυσίδων λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ελλάδα και έχουν ως στόχο την εξασφάλιση όρων υγιούς ανταγωνισμού σε αυτόν τον πολύ σημαντικό για την αγορά αλλά και για την καθημερινότητα των πολιτών, κλάδο. 
Η ανάγκη για την διαδικασία εκποίησης των καταστημάτων αυτών προέκυψε επειδή η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε ότι λόγω της οριζόντιας αλληλοεπικάλυψης των συγκεκριμένων καταστημάτων από εμπορικής πλευράς, θα δημιουργούσε μονοπωλιακές συνθήκες στις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, μετά την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου. 
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το πρόβλημα δεν θα λυνόταν εάν έκλειναν τα καταστήματα αυτά, γιατί αυτή η απλουστευτική λύση, θα αφαιρούσε αξίες αλλά και οι εργαζόμενοι των καταστημάτων αυτών θα απολύονταν. 
Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως λόγω της ιδιαίτερης πολυπλοκότητας της υπόθεσης εξαγοράς της αλυσίδας Μαρινόπουλος, απαιτήθηκε ανταλλαγή και μεταφορά τεχνογνωσίας από το διεθνές περιβάλλον για ζητήματα εξαγορών και συγχωνεύσεων. 

* Ο κ. Αλαμάνος είναι Γενικός Διευθυντής της Crowe SOL

απο το capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου