Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον τους για την αγορά πλοίων μειώνοντας την ρευστότητά τους, προκειμένου να αποφύγουν ένα ενδεχόμενο κούρεμα των καταθέσεων, όπως συνέβη στην Κύπρο, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Περίπου 5 Έλληνες πλοιοκτήτες ανέφεραν στην Lion Shipbrokers ότι η προοπτική επιβολής φόρου αποταμίευσης αποτέλεσε κίνητρο για να στρέψουν την
προσοχή τους στην αγορά πλοίων, σημειώνει μέσω e-mail η Diana Solberg, αναλύτρια στο τμήμα έρευνας της εταιρείας στον Πειραιά.
Ένα τάνκερ ηλικίας 5 ετών με χωρητικότητα 2 εκατ. βαρελιών πετρελαίου, κοστίζει σήμερα 55 εκατ. δολάρια, έναντι 166 εκατ. δολ. το Σεπτέμβριο του 2008, σύμφωνα με στοιχεία από τη Simpson, Spence & Young Ltd.
Υπενθυμίζεται ότι η Κύπρος επέβαλε φόρο στις καταθέσεις (άνω των 100.000 ευρώ) στις δύο μεγαλύτερες τραπεζές της προκειμένου να λάβει δάνειο στήριξης ύψους 10 δισ. ευρώ από την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ. Επιπλέον η κυπριακή κυβέρνηση συμφώνησε σε περικοπές μισθών και συντάξεων και στην πώληση περιουσιακών στοιχείων συμπεριλαμβανομένου και ποσοτήτων χρυσού.
«Η βασική αιτία που οι εγχώριοι εφοπλιστές προχωρούν στις αγορές πλοίων είναι ότι οι αξίες ενεργητικού έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και σε συνδυασμό με την εισφορά στην Κύπρο, το ενδιαφέρον αγοράς πλοίων έχει εκτοξευτεί», δήλωσε ο Solberg. "Εμείς, ως μεσίτες πλοίων εκτιμάμε ότι και άλλοι εφοπλιστές του αναξιοπαθούντα Ευρωπαϊκού Νότου (όπως στην Ιταλία και την Ισπανία) ή ακόμα και του Ευρωπαϊκού Βορρά θα ακολουθήσουν το ελληνικό παράδειγμα."
ΕURO2DAY
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου