Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

Η απασχόληση στον γερμανικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δέκα ετών

Η απασχόληση στον προβληματικό αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα της Γερμανίας βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδό της εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, μετά την κατάργηση δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Οι θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία μειώθηκαν σε

χαμηλό 12 ετών καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει πιέσεις, αναφέρει το Reuters.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε τις περισσότερες θέσεις εργασίας μεταξύ των μεγάλων τομέων, πιεσμένη από δασμούς, κινέζους ανταγωνιστές ηλεκτρικών οχημάτων και προβλήματα με τα τσιπ — ακόμη και όταν το επιχειρηματικό κλίμα έδειχνε διστακτικά σημάδια βελτίωσης.

Συρρίκνωση

Το εργατικό δυναμικό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει συρρικνωθεί σε λίγο πάνω από 721.000 εργαζόμενους - το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 ετών - καθώς ο τομέας χάνει περισσότερες θέσεις εργασίας από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη βιομηχανία, πιεσμένος από τις εμπορικές εντάσεις, τις ελλείψεις τσιπ και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι γίγαντες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας - Volkswagen και Daimler - μείωσαν 48.700 θέσεις εργασίας τον τελευταίο χρόνο, μειώνοντας τον αριθμό των εργαζομένων στον κλάδο κατά 6,3%.

Διάφοροι παράγοντες

Παίζουν ρόλο διάφοροι παράγοντες: οι επίμονες ελλείψεις τσιπ, οι υψηλότεροι δασμοί των ΗΠΑ και η αύξηση των προσιτών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισέρχονται στην αγορά.

Για δεκαετίες, η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελούσε το κόσμημα στο βιομηχανικό στέμμα της Γερμανίας, ένα ισχυρό σύμβολο του διάσημου μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της χώρας.

Οι «Τρεις Μεγάλες» μάρκες της, η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW, έχουν επαινεθεί για την απόδοση και την καινοτομία τους. Αλλά σήμερα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται, αναφέρει το BBC.

in2life.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου