Στόχος είναι, στην επόμενη τριετία, το Κτήμα Porto Carras, να έχει μία ετήσια παραγωγή 1 εκατ. φιαλών και πλέον, με το brand ‘Porto Carras’, να έχει ενισχύσει τη θέση του στην οινική αγορά.
Οι ρίζες του κρασιού είναι στο αμπέλι
Το καλό κρασί έχει τις ρίζες του στο αμπέλι, τόνισε ο κ. Smirnov, σημειώνοντας ότι στο τέλος της φετινής χρονιάς ολοκληρώνεται ο έλεγχος στους βιολογικούς αμπελώνες του Κτήματος, που εκτείνονται συνολικά σε περίπου 4.500 στρέμματα. Από τις εκτάσεις αυτές, αξιοποιούνται παραγωγικά ως και σήμερα, οι μισές , ενώ όπως επισημάνθηκε, τα κρασιά Porto Carras που βγαίνουν στην αγορά, είναι ΜΟΝΟ από την παραγωγή του Κτήματος.
Από το 2025, ξεκινούν σταδιακά οι νέες φυτεύσεις που θα συνεχιστούν για τα επόμενα 2-3 χρόνια. Το Κτήμα θα συνεχίσει να καλλιεργεί τις ποικιλίες που δίνουν τις βασικές ετικέτες του brand, δηλαδή ποικιλίες όπως το Λημνιό, το Cabernet Sauvignon, το Cabernet Franc, το Ασσύρτικο και η Μαλαγουζιά. Όμως, θα πειραματιστεί και μέσω νέων φυτεύσεων, με οκτώ ποικιλίες στις οποίες έχει ήδη δει αξιόλογη δυναμική, όπως το Syrah, το Ασσύρτικο , αλλά και το Αθήρι, ενώ θα δουλέψει και με δύο ελληνικές ερυθρές ποικιλίες, το Ξινόμαυρο και τη Μαυροδάφνη, καθώς το Κτήμα έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα κόκκινα κρασιά.
Να σημειωθεί ότι φέτος, για πρώτη φορά, βγήκε στην αγορά ένα καινούργιο ροζέ κρασί , το ‘Rose 5 2023’, ένα ροζέ στυλ Προβηγκίας, το οποίο συνάντησε μεγάλη αποδοχή από τους οινόφιλους.
Τα έργα στο οινοποιείο και rebranding
Ήδη το Κτήμα, που ως γνωστόν αποτελεί πλέον μία από τις σημαντικότερες τοποθετήσεις στη χώρα μας, του ομογενούς επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, έχει κάνει καίριες κινήσεις εξορθολογισμού και βελτίωσης της λειτουργίας του.
Έτσι, o πληθωρισμός ετικετών αντιμετωπίσθηκε με τη μείωση από 28, σε 12 για να πέσουν στις 10, ενώ προχωράει και το επαναλανσάρισμα των core wines του Κτήματος, σε νέες φιάλες και ετικέτες, όπως έχει ήδη γίνει με την ‘Μαλαγουζιά’.
Ωστόσο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αποκατάστασης του κτιριακού συγκροτήματος του οινοποιείου, το οποίο είχε σχεδιαστεί σοφά και κατασκευαστεί με εξαιρετικά υλικά, επί εποχής Γιάννη Καρρά. Μάλιστα ο κ. Smirnov στάθηκε ιδιαίτερα στην ξεχωριστή αρχιτεκτονική του Porto Carras τονίζοντας ότι είναι ένα από τα δύο δημιουργήματα στην Ελλάδα, που τα σχεδίασε ο ιδρυτής του κινήματος Bauhaus, Γερμανό-Αμερικανός αρχιτέκτονας, Walter Gropius.
Νέο εστιατόριο και visiting sites
Οι εργασίες στο οινοποιείο περιλαμβάνουν τη δημιουργία νέου εστιατορίου, ενώ το συγκρότημα θα γίνει όλο επισκέψιμο. Πέραν αυτού, θα δημιουργηθούν και visiting sites για τους επισκέπτες του Κτήματος, που αποτελεί ένα από τα πολύ ισχυρά «χαρτιά», του Πόρτο Καρράς.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, ο πρώτος στόχος της οινοποιΐας είναι, τα κρασιά του Porto Carras, να έχουν πανελλαδική παρουσία, ενώ σε επόμενη φάση θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις εξαγωγές. Στο διεθνές πεδίο, αγορές – στόχοι είναι των ΗΠΑ, του Καναδά, της Βρετανίας και ενδεχομένως και της Κίνας, ενώ δεν υπάρχει ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τη γερμανική αγορά καθώς εκεί, τα ελληνικά κρασιά πωλούνται σε μεγάλους όγκους αλλά σε χαμηλές τιμές.
Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο κ. Sergei Smirnov μίλησε για τη μεγάλη, ομαδική προσπάθεια που καταβάλλεται, για την ολική επαναφορά του Domaine Porto Carras, κάνοντας ξεχωριστή αναφορά στην υποστήριξη του καθ. Αμπελουργίας Στέφανου Κουντουρά και της γεωπόνου Δέσποινας Μπάρμπα, όπως επίσης στον καθ. Οινολογίας Γιώργο Κοτσερίδη και την χημικό- οινολόγο Διόνη Σαμαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου