Κυριακή 5 Μαΐου 2024

Τι είναι η Επιχειρηματική Ευφυΐα (Business Intelligence): Οφέλη και παραδείγματα.

Φανταστείτε μια αλυσίδα λιανικής που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη διαχείριση αποθεμάτων και τις στρατηγικές δέσμευσης πελατών, αν επιλέξει την επιχειρηματική ευφυΐα (Business Intelligence) τότε η εταιρεία μπορεί να αναλύσει ιστορικά δεδομένα πωλήσεων, μοτίβα αγορών πελατών και τάσεις της

αγοράς για να προβλέψει με ακρίβεια τη ζήτηση.

Και αυτό θα γίνει καθώς η επιχειρηματική ευφυΐα αναφέρεται στο σύνολο των διαδικασιών, τεχνολογιών και εργαλείων που χρησιμοποιούν οι οργανισμοί για τη συλλογή, την ενοποίηση, την ανάλυση και την παρουσίαση επιχειρηματικών πληροφοριών.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:

  • τι είναι η επιχειρηματική ευφυΐα
  • ποια τα οφέλη της
  • ποιος ο σκοπός της
  • παραδείγματα

Πάμε να ξεκινήσουμε με έναν ορισμό.

Τι είναι η Επιχειρηματική Ευφυΐα (Business Intelligence);

Η επιχειρηματική ευφυΐα (BI) είναι ένα ολοκληρωμένο σύνολο μεθοδολογιών, διαδικασιών, αρχιτεκτονικών και τεχνολογιών που μετατρέπουν τα ακατέργαστα δεδομένα σε ουσιαστικές και χρήσιμες πληροφορίες για επιχειρηματική ανάλυση και λήψη αποφάσεων.

Περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες όπως:

  • η ενοποίηση δεδομένων
  • η αποθήκευση δεδομένων
  • η μοντελοποίηση δεδομένων
  • η εξόρυξη δεδομένων
  • η ανάλυση και
  • η αναφορά

Η επιχειρηματική ευφυΐα προήλθε από την ανάγκη να αντικατασταθούν οι λανθασμένες αποφάσεις που προέρχονται από ανακριβείς ή ελλιπείς πληροφορίες από τις σωστές αποφάσεις που βασίζονταν σε πραγματικά στοιχεία.

Πάμε όμως να δούμε πρακτικά τα οφέλη της επιχειρηματικής ευφυΐας.

Επιχειρηματική Ευφυΐα: Ποια τα οφέλη της;

Η επιχειρηματική ευφυΐα μπορεί πραγματικά να αλλάξει την πορεία μιας επιχείρησης και να την βοηθήσει να ανακάμψει και να είναι ανταγωνιστική.

Μερικά από τα οφέλη της είναι τα εξής:

Λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων: Η επιχειρηματική ευφυΐα (business intelligence) παρέχει πληροφορίες που προέρχονται από δεδομένα, βοηθώντας σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων με πληροφόρηση.

Αυξημένη απόδοση: Βελτιώνει τις λειτουργίες παρέχοντας γρήγορη πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες, μειώνοντας τον χρόνο που δαπανάται για μη αυτόματη ανάλυση.

Βελτιωμένος στρατηγικός σχεδιασμός: Τα εργαλεία BI (business intelligence) βοηθούν στον εντοπισμό τάσεων και προτύπων, επιτρέποντας στους οργανισμούς να αναπτύξουν καλύτερες μακροπρόθεσμες στρατηγικές.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Αναλύοντας τις τάσεις της αγοράς και τη συμπεριφορά των πελατών, βοηθά τους οργανισμούς να παραμείνουν μπροστά από τους ανταγωνιστές.

Βελτιωμένη εμπειρία πελάτη: Το BI (business intelligence) επιτρέπει στις επιχειρήσεις να κατανοούν τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών, οδηγώντας σε εξατομικευμένες εμπειρίες και βελτιωμένη ικανοποίηση.

Διαχείριση Κινδύνων: Τα εργαλεία BI μπορούν να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους και ανωμαλίες στα δεδομένα, επιτρέποντας προληπτικές στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου.

Business Intelligence: Ποιος είναι ο σκοπός;

Βλέποντας λοιπόν και από τα παραπάνω ο σκοπός της επιχειρηματικής ευφυΐας είναι κοινώς αποδεκτός, ως πολύ βοηθητικός για τις επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, ο σκοπός της επιχειρηματικής ευφυΐας (BI) είναι να ενδυναμώσει τους οργανισμούς με αξιόπιστες γνώσεις που προέρχονται από δεδομένα, επιτρέποντας τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων, τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και την προώθηση της στρατηγικής ανάπτυξης.

Συλλέγοντας, αναλύοντας και οπτικοποιώντας δεδομένα από διάφορες πηγές εντός και εκτός του οργανισμού, τα συστήματα BI αποκαλύπτουν πολύτιμα μοτίβα, τάσεις και συσχετισμούς που παρέχουν ολοκληρωμένη κατανόηση της επιχειρηματικής απόδοσης, της συμπεριφοράς των πελατών, της δυναμικής της αγοράς και πολλά άλλα.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να εντοπίσουν ευκαιρίες για βελτιστοποίηση, να μετριάσουν τους κινδύνους και να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό, προσαρμόζοντας γρήγορα τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

Παραδείγματα

Για να καταλάβουμε και πιο πρακτικά ποια είναι η χρήση της επιχειρηματικής ευφυΐας, ας δούμε μερικά παραδείγματα.

Η γνωστή σε όλους Amazon χρησιμοποιεί την επιχειρηματική ευφυΐα για να συλλέγει και να αναλύει τεράστιο όγκο δεδομένων σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών, τη διαχείριση αποθεμάτων και τις τάσεις τιμολόγησης για να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητές τους.

Επίσης χρησιμοποιεί την επιχειρηματική ευφυΐα για την εξατομίκευση των συστάσεων, την πρόβλεψη της ζήτησης και τον εξορθολογισμό των logistics, συμβάλλοντας σημαντικά στη δεσπόζουσα θέση της στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό των Starbucks που χρησιμοποιούν την επιχειρηματική ευφυΐα για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και τη λειτουργική της αποτελεσματικότητα.

Χρησιμοποιούν εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας για την ανάλυση δεδομένων πωλήσεων, δημογραφικών στοιχείων πελατών και μετρήσεων απόδοσης αποθήκευσης για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθέματος, των επιπέδων στελέχωσης και των προσφορών προϊόντων.

Αυτή η προσέγγιση βάσει δεδομένων βοηθά τα Starbucks να προσαρμοστούν γρήγορα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και στις τάσεις της αγοράς.

businessrev.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου