Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Δημήτρη Κουτσολιούτσου ξεκίνησε από το Μιλάνο όταν βρέθηκε εκεί για να σπουδάσει και γνώρισε την μετέπειτα γυναίκα του .. |
Ξεκίνησε από την Λαμία και το 2014 το Bloomberg τον ανέδειξε ως
αναδυόμενο δισεκατομμυριούχο, περιλαμβάνοντας το όνομα του στον σχετικό
δείκτη που έχει καταρτίσει.
Ο λόγος για τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο ιδρυτή της Folli Follie, του πολυεθνικού Ομίλου με 30 θυγατρικές και παρουσία σε όλες σχεδόν χώρες του κόσμου.
Σήμερα, η εταιρεία του βρίσκεται στη δυσκολότερη φάση της ιστορίας της, εκτός του ταμπλώ του
Χρηματιστηρίου, έχοντας χάσει πάνω από τη μισή της αξία και με τη σκιά ενός μεγάλου σκανδάλου να πέφτει πάνω της.
Και, όμως, πριν από τέσσερα χρόνια, όπως ανέφερε τότε το ειδησεογραφικό πρακτορείο, ο κ. Κουτσολιούτσος, o πανίσχυρος επιχειρηματίας, διέθετε προσωπική περιουσία 75 εκατ ευρώ σε ρευστό και άλλα assets που προέκυψαν από την πώληση μετοχών αλλά και μερίσματα.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Δημήτρη Κουτσολιούτσου ξεκίνησε από το Μιλάνο όταν βρέθηκε εκεί για να σπουδάσει και γνώρισε την μετέπειτα γυναίκα του Καίτη.
Και στους δύο άρεσαν τα χειροποίητα κοσμήματα και τα ρολόγια. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα για τα όσα θα συνέβαιναν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Όταν επέστρεψαν – μετά το τέλος των σπουδών τους – στην Αθήνα, διαπίστωσαν γρήγορα ότι αυτό που έλειπε από την ελληνική αγορά ήταν μία ενδιάμεση κατηγορία κοσμημάτων καθώς υπήρχαν τα πολύ ακριβά (στις προθήκες των γνωστών κοσμηματοπολείων) και τα πολύ φθηνά ανάλογης ποιότητας.
Αποφασίζουν λοιπόν να στραφούν στη λεγόμενη «προσιτή πολυτέλεια», ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα τους στο Κολωνάκι το 1982.
Η επιτυχία ήταν άμεση. Οι καταναλωτές αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή την νέα εμφάνιση στην πόλη. Σιγά – σιγά άρχισαν να ανοίγουν καταστήματα και σε άλλα σημεία της Αθήνας και η προϊοντική γκάμα τους να διευρύνεται με ρολόγια, τσάντες, πορτοφόλια και άλλου είδους αξεσουάρ.
Σύντομα τα ηνία της επιχείρησης αναλαμβάνει ο γιος του Τζώρτζης Κουτσολιούτσος. Όσοι τον γνωρίζουν λένε ότι είναι λάτρης της καλής ζωής αλλά και των ταξιδιών.
Ανέλαβε λοιπόν τον ρόλο, επέκτασης του Ομίλου στο εξωτερικό. Στην αρχή κλείνει συνεργασίες με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες, που πωλούν προϊόντα της Folli Follie στις πτήσεις τους, όσο και µε διεθνή αεροδρόμια, στα οποία βάζει την φίρμα της εταιρείας. δημιούργησε καταστήματα της FF.
Το πρώτο βήμα επέκτασης στο εξωτερικό ξεκίνησε από την Ιαπωνία το 1995, ενώ αποφάσισε να εισέλθει και στην αγορά της Νέας Υόρκης, ένα εγχείρημα όμως που στην αρχή δεν στέφθηκε με επιτυχία.
Πέντε χρόνια αργότερα ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος αποφασίζει να κάνει το παράτολμο βήμα. Να εισέλθει στη αχανή αγορά της Κίνας.
Ήταν η αρχή της νέας χιλιετίας όταν η Folli Follie ανοίγει το πρώτο κατάστημα της στο Χονγκ Κονγκ. Το πείραμα πετυχαίνει και η FF, ανοίγει σχεδόν ένα νέο κατάστημα την εβδομάδα στις πιο κεντρικές λεωφόρους της αχανούς χώρας. «Μπροστά από τα καταστήματά μας στη Σαγκάη και στο Πεκίνο περνούν σε καθημερινή βάση περίπου 2,5 εκατομμύρια καταναλωτές. Για να καταλάβετε για τι μεγέθη μιλάμε, μπροστά από τα καταστήματα της Ερμού την παραμονή των Χριστουγέννων περνούν το πολύ 100.000 πελάτες», ανέφερε γεμάτος περηφάνια στα μέσα ενημέρωσης ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος.
Mάλιστα λέγεται πως η γυναίκα του ισχυρού άντρα της Fosun ήταν φανατική πελάτισσα των καταστημάτων Folli Follie και εκείνη που έπεισε τον άντρα της να αποκτήσει ποσοστό στον ελληνικό Όμιλο.
Το 2011 η Fosun εισέρχεται στο μετοχικό κεφάλαιο της FF. H επένδυση ανήλθε στα 100 εκατ ευρώ, καθώς αρχικά η Fosun απέκτησε το 9,5% της ελληνικής εισηγμένης μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 84,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσοστό μέσω Χρηματιστηρίου.
Το καλοκαίρι του 2014 ο μεγαλομέτοχος της Fosun, Guo Guangchang επισκέφτηκε την χώρα μας και παραβρέθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Folli Follie.
Σε ομιλία του προς τους μετόχους της ελληνικής εισηγμένη ο κ. Guangchang εκτίμησε ότι η εταιρεία της οικογένειας Κουτσολιούτσου θα μπορούσε να γίνει μια ελληνική Prada, με παγκόσμια απήχηση.
Τα επόμενα χρόνια η γιγάντωση του Ομίλου ήταν ραγδαία. Η οικογένεια Κουτσολιούτσου προχωρά στην εξαγορά των ΚΑΕ σε συνεργασία με τον πάνο Γερμανό, ο οποίος όμως αργότερα αποχωρεί, αφήνοντας τα χρυσοφόρα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών στην οικογένεια.
Ακολουθεί η εξαγορά της αγγλικής εταιρίας κοσμημάτων Links Of London, που κατέχει παρουσία στη Βρετανία αλλά και προοπτική να αποτελέσει όχημα στις ΗΠΑ. Αργότερα έρχεται και η εξαγορά της ελληνικής εισηγμένης Elmec Sport, μέσω της οποίας η οικογένεια αποκτά πρόσβαση στα πολυκαταστήματα Attica και Factory Outlet, σε μια μεγάλη γκάμα αντιπροσωπειών μεγάλων σημάτων ένδυσης (από Ermenegildo Zegna και Calvin Klein έως Juicy Couture) και σημαντική διείσδυση σε Ρουμανία και Βουλγαρία.
Το 2015 ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος αναδεικνύεται «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» στο διαγωνισμό της Ernst & Young, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στο διεθνές σκέλος του διαγωνισμού, για τον τίτλο του «World Entrepreneur Of The Year.
Την ημέρα της βράβευσής του από την Ernst & Young το μήνυμα του Γιώργου Κουτσολιούτσου ήταν: «Οι πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες γεννιούνται σε περιόδους κρίσης. Αφήστε την επιχειρηματικότητα να ανθήσει».
Η οικογένεια Κουτσολιούτσο αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της καθώς έβλεπε ότι η κατάσταση μπορεί να εκτροχιαζόταν.
Έτσι ξεκίνησε η αναδιάρθρωση του Ομίλου και αποφασίζεται η συγχώνευση των εισηγμένων Folli Follie, ΚΑΕ και Elmec Sport. Προχωρά στην διαγραφή αποθεμάτων άνω των 200 εκατ. ευρώ, ενώ προχωρά στην πώληση του 51% των ΚΑΕ στην ελβετική Dufry στο τέλος του 2012 και στο τέλος του 2013 πουλά και το υπόλοιπο ποσοστό.
Με την πώληση αυτή των ΚΑΕ, ο κ. Κουτσολιούτσος καταφέρνει να κλείσει την τρύπα και να καθησυχάσει τις έντονες αντιδράσεις των μετόχων.
Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνιαο Όμιλος καταφέρνει να αναλάβει την αντιπροσώπευση ισχυρών brands όπως Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Nike, Converse, Samsonite, Guess, Calvin Klein and G-Star Το 2014, ο τομέας αυτός απέκτησε διεθνή χαρακτήρα καθώς ο Όμιλος FF Group ανέλαβε το αποκλειστικό δικαίωμα διανομής πωλήσεων χονδρικής και λιανικής για τον οίκο Juicy Couture για όλη την ηπειρωτική Ευρώπη, Αγγλία, Ιρλανδία και Κύπρο. Ταυτόχρονα, επεκτάθηκε και στον κλάδο των καλλυντικών μέσα από την αποκλειστική διανομή παγκοσμίως αναγνωρισμένων brands στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα η επέκταση των δραστηριοτήτων ενισχύθηκε με την εκπροσώπηση και διανομή επωνύμων brand από το χαρτοφυλάκιο της COTY Inc.: Lancaster, Calvin Klein, Chloe, Tiffany & Co, Davidoff, Roberto Cavalli, Marc Jacobs, Bottega Veneta, Miu Miu, Balenciaga, Joop! και Cerruti. Από την 1η Ιανουαρίου 2018, η συνεργασία αυτή ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο για την FF Cosmetics (100% θυγατρική της FF GROUP SA), συμπεριλαμβάνοντας στο χαρτοφυλάκιό της, τις επώνυμες μάρκες ευρείας διανομής καλλυντικών, Bourjois και Rimmel.
Η ιστορία είναι γνωστή. Το τι θα επακολουθήσει δεν γνωρίζει κανείς. Εκείνο όμως που όλοι πλέον έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται είναι ότι ο ελληνικός Όμιλος για να μπορέσει ξανά να σταθεί ξανά στα πόδια του και να αποκτήσει την παλιά του αξιοπιστία, θα πάρει πολλά χρόνια ακόμη.
πηγή: insider.gr
Ο λόγος για τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο ιδρυτή της Folli Follie, του πολυεθνικού Ομίλου με 30 θυγατρικές και παρουσία σε όλες σχεδόν χώρες του κόσμου.
Σήμερα, η εταιρεία του βρίσκεται στη δυσκολότερη φάση της ιστορίας της, εκτός του ταμπλώ του
Χρηματιστηρίου, έχοντας χάσει πάνω από τη μισή της αξία και με τη σκιά ενός μεγάλου σκανδάλου να πέφτει πάνω της.
Και, όμως, πριν από τέσσερα χρόνια, όπως ανέφερε τότε το ειδησεογραφικό πρακτορείο, ο κ. Κουτσολιούτσος, o πανίσχυρος επιχειρηματίας, διέθετε προσωπική περιουσία 75 εκατ ευρώ σε ρευστό και άλλα assets που προέκυψαν από την πώληση μετοχών αλλά και μερίσματα.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Δημήτρη Κουτσολιούτσου ξεκίνησε από το Μιλάνο όταν βρέθηκε εκεί για να σπουδάσει και γνώρισε την μετέπειτα γυναίκα του Καίτη.
Και στους δύο άρεσαν τα χειροποίητα κοσμήματα και τα ρολόγια. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα για τα όσα θα συνέβαιναν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Όταν επέστρεψαν – μετά το τέλος των σπουδών τους – στην Αθήνα, διαπίστωσαν γρήγορα ότι αυτό που έλειπε από την ελληνική αγορά ήταν μία ενδιάμεση κατηγορία κοσμημάτων καθώς υπήρχαν τα πολύ ακριβά (στις προθήκες των γνωστών κοσμηματοπολείων) και τα πολύ φθηνά ανάλογης ποιότητας.
Αποφασίζουν λοιπόν να στραφούν στη λεγόμενη «προσιτή πολυτέλεια», ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα τους στο Κολωνάκι το 1982.
Η επιτυχία ήταν άμεση. Οι καταναλωτές αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή την νέα εμφάνιση στην πόλη. Σιγά – σιγά άρχισαν να ανοίγουν καταστήματα και σε άλλα σημεία της Αθήνας και η προϊοντική γκάμα τους να διευρύνεται με ρολόγια, τσάντες, πορτοφόλια και άλλου είδους αξεσουάρ.
Σύντομα τα ηνία της επιχείρησης αναλαμβάνει ο γιος του Τζώρτζης Κουτσολιούτσος. Όσοι τον γνωρίζουν λένε ότι είναι λάτρης της καλής ζωής αλλά και των ταξιδιών.
Ανέλαβε λοιπόν τον ρόλο, επέκτασης του Ομίλου στο εξωτερικό. Στην αρχή κλείνει συνεργασίες με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες, που πωλούν προϊόντα της Folli Follie στις πτήσεις τους, όσο και µε διεθνή αεροδρόμια, στα οποία βάζει την φίρμα της εταιρείας. δημιούργησε καταστήματα της FF.
Το πρώτο βήμα επέκτασης στο εξωτερικό ξεκίνησε από την Ιαπωνία το 1995, ενώ αποφάσισε να εισέλθει και στην αγορά της Νέας Υόρκης, ένα εγχείρημα όμως που στην αρχή δεν στέφθηκε με επιτυχία.
Πέντε χρόνια αργότερα ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος αποφασίζει να κάνει το παράτολμο βήμα. Να εισέλθει στη αχανή αγορά της Κίνας.
Ήταν η αρχή της νέας χιλιετίας όταν η Folli Follie ανοίγει το πρώτο κατάστημα της στο Χονγκ Κονγκ. Το πείραμα πετυχαίνει και η FF, ανοίγει σχεδόν ένα νέο κατάστημα την εβδομάδα στις πιο κεντρικές λεωφόρους της αχανούς χώρας. «Μπροστά από τα καταστήματά μας στη Σαγκάη και στο Πεκίνο περνούν σε καθημερινή βάση περίπου 2,5 εκατομμύρια καταναλωτές. Για να καταλάβετε για τι μεγέθη μιλάμε, μπροστά από τα καταστήματα της Ερμού την παραμονή των Χριστουγέννων περνούν το πολύ 100.000 πελάτες», ανέφερε γεμάτος περηφάνια στα μέσα ενημέρωσης ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος.
Η γιγάντωση του Ομίλου και η συνεργασία με την Fosun
Mέσα σε μερικά χρόνια ο Όμιλος αποκτά 250 καταστήματα στην Κίνα. Η ολοένα αυξανόμενη παρουσία του στην χώρα, ήταν αρκετή για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κινέζικου Ομίλου Fosun.Mάλιστα λέγεται πως η γυναίκα του ισχυρού άντρα της Fosun ήταν φανατική πελάτισσα των καταστημάτων Folli Follie και εκείνη που έπεισε τον άντρα της να αποκτήσει ποσοστό στον ελληνικό Όμιλο.
Το 2011 η Fosun εισέρχεται στο μετοχικό κεφάλαιο της FF. H επένδυση ανήλθε στα 100 εκατ ευρώ, καθώς αρχικά η Fosun απέκτησε το 9,5% της ελληνικής εισηγμένης μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 84,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσοστό μέσω Χρηματιστηρίου.
Το καλοκαίρι του 2014 ο μεγαλομέτοχος της Fosun, Guo Guangchang επισκέφτηκε την χώρα μας και παραβρέθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Folli Follie.
Σε ομιλία του προς τους μετόχους της ελληνικής εισηγμένη ο κ. Guangchang εκτίμησε ότι η εταιρεία της οικογένειας Κουτσολιούτσου θα μπορούσε να γίνει μια ελληνική Prada, με παγκόσμια απήχηση.
Τα επόμενα χρόνια η γιγάντωση του Ομίλου ήταν ραγδαία. Η οικογένεια Κουτσολιούτσου προχωρά στην εξαγορά των ΚΑΕ σε συνεργασία με τον πάνο Γερμανό, ο οποίος όμως αργότερα αποχωρεί, αφήνοντας τα χρυσοφόρα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών στην οικογένεια.
Ακολουθεί η εξαγορά της αγγλικής εταιρίας κοσμημάτων Links Of London, που κατέχει παρουσία στη Βρετανία αλλά και προοπτική να αποτελέσει όχημα στις ΗΠΑ. Αργότερα έρχεται και η εξαγορά της ελληνικής εισηγμένης Elmec Sport, μέσω της οποίας η οικογένεια αποκτά πρόσβαση στα πολυκαταστήματα Attica και Factory Outlet, σε μια μεγάλη γκάμα αντιπροσωπειών μεγάλων σημάτων ένδυσης (από Ermenegildo Zegna και Calvin Klein έως Juicy Couture) και σημαντική διείσδυση σε Ρουμανία και Βουλγαρία.
Το 2015 ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος αναδεικνύεται «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» στο διαγωνισμό της Ernst & Young, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στο διεθνές σκέλος του διαγωνισμού, για τον τίτλο του «World Entrepreneur Of The Year.
Την ημέρα της βράβευσής του από την Ernst & Young το μήνυμα του Γιώργου Κουτσολιούτσου ήταν: «Οι πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες γεννιούνται σε περιόδους κρίσης. Αφήστε την επιχειρηματικότητα να ανθήσει».
Η κρίση και ο υψηλός δανεισμός
Μαζί με την γιγάντωση του Ομίλου ήρθαν και οι γκρίνιες. Οι αναλυτές αλλά και οι μέτοχοι διαμαρτύρονται στους βασικούς μετόχους του Ομίλου για τον υψηλό δανεισμό και την μη αποτύπωση των οικονομικών των δεκάδων θυγατρικών που διέθετε.Η οικογένεια Κουτσολιούτσο αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της καθώς έβλεπε ότι η κατάσταση μπορεί να εκτροχιαζόταν.
Έτσι ξεκίνησε η αναδιάρθρωση του Ομίλου και αποφασίζεται η συγχώνευση των εισηγμένων Folli Follie, ΚΑΕ και Elmec Sport. Προχωρά στην διαγραφή αποθεμάτων άνω των 200 εκατ. ευρώ, ενώ προχωρά στην πώληση του 51% των ΚΑΕ στην ελβετική Dufry στο τέλος του 2012 και στο τέλος του 2013 πουλά και το υπόλοιπο ποσοστό.
Με την πώληση αυτή των ΚΑΕ, ο κ. Κουτσολιούτσος καταφέρνει να κλείσει την τρύπα και να καθησυχάσει τις έντονες αντιδράσεις των μετόχων.
Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνιαο Όμιλος καταφέρνει να αναλάβει την αντιπροσώπευση ισχυρών brands όπως Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Nike, Converse, Samsonite, Guess, Calvin Klein and G-Star Το 2014, ο τομέας αυτός απέκτησε διεθνή χαρακτήρα καθώς ο Όμιλος FF Group ανέλαβε το αποκλειστικό δικαίωμα διανομής πωλήσεων χονδρικής και λιανικής για τον οίκο Juicy Couture για όλη την ηπειρωτική Ευρώπη, Αγγλία, Ιρλανδία και Κύπρο. Ταυτόχρονα, επεκτάθηκε και στον κλάδο των καλλυντικών μέσα από την αποκλειστική διανομή παγκοσμίως αναγνωρισμένων brands στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα η επέκταση των δραστηριοτήτων ενισχύθηκε με την εκπροσώπηση και διανομή επωνύμων brand από το χαρτοφυλάκιο της COTY Inc.: Lancaster, Calvin Klein, Chloe, Tiffany & Co, Davidoff, Roberto Cavalli, Marc Jacobs, Bottega Veneta, Miu Miu, Balenciaga, Joop! και Cerruti. Από την 1η Ιανουαρίου 2018, η συνεργασία αυτή ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο για την FF Cosmetics (100% θυγατρική της FF GROUP SA), συμπεριλαμβάνοντας στο χαρτοφυλάκιό της, τις επώνυμες μάρκες ευρείας διανομής καλλυντικών, Bourjois και Rimmel.
Η αντίστροφη μέτρηση
Κανείς δεν υποψιαζόταν αυτό που θα ακολουθούσε… Ήταν Παρακσευή 4 Μαϊου και μία έκθεση ενός επενδυτικού fund σήμανε την αρχή του «τέλους» του πολυεθνικού Ομίλου.Η ιστορία είναι γνωστή. Το τι θα επακολουθήσει δεν γνωρίζει κανείς. Εκείνο όμως που όλοι πλέον έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται είναι ότι ο ελληνικός Όμιλος για να μπορέσει ξανά να σταθεί ξανά στα πόδια του και να αποκτήσει την παλιά του αξιοπιστία, θα πάρει πολλά χρόνια ακόμη.
πηγή: insider.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου