Την λειτουργική συγχώνευση των
τμημάτων προμηθειών και ανθρώπινου δυναμικού (HR) της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ
μέχρι τον Ιούνιο αλλά και τον δραστικό περιορισμό της κρατικής
επιδότησης για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προβλέπει
το προσχέδιο του μνημονίου.
Στον τομέα των αερομεταφορών, αναφέρεται ο
ανασχηματισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να εποπτεύσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το Ελευθέριος Βενιζέλος κ.α. έως τον Σεπτέμβριο.
Η αναδιάρθρωση της ΥΠΑ με τον διαχωρισμό του κανονιστικού και ρυθμιστικού τομέα αποτελεί βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η συμφωνία με τη Fraport, θέμα το οποίο είχαν θέσει ως βασική προϋπόθεση και ανώτατα στελέχη της γερμανικής εταιρείας.
Η διαδικασία δε πρέπει να προηγηθεί της παραχώρησης των αεροδρομίων προκειμένου να διασφαλιστεί η εφαρμογή της σύμβασης και η μετάβαση στην νέα εποχή.
Ειδικότερα, στο τομέα των συγκοινωνιών, η κυβέρνηση έχει ψηφίσει από τον περασμένο Οκτώβριο το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά οι διαδικασίες κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, μολονότι η σχετική συμφωνία ήταν στην ατζέντα με τους θεσμούς από το περασμένο καλοκαίρι.
Βάσει του σχεδίου προς συγχώνευση είναι οι διευθύνσεις Πληροφορικής, Ανθρώπινου Δυναμικού, Οικονομικών και Προμηθειών της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ με στόχο, οι δύο συγκοινωνιακές εταιρείες να περιοριστούν στο μεταφορικό τους έργο και οι λειτουργίες να αποκτήσουν ένα ομιλικό χαρακτήρα.
Τώρα, οι θεσμοί επαναφέρουν το θέμα και ζητούν να επισπευτούν οι διαδικασίες ώστε να αρχίσει να υλοποιείται η προσπάθεια για μείωση του λειτουργικού κόστους και να αντιμετωπιστούν οι μαύρες τρύπες των συγκοινωνιακών φορέων.
Το νοικοκύρεμα προβλέπει ριζικές αλλαγές και στον ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει μπει για τα καλά στο «μάτι» του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη, χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί πρωτοβουλίες που να ανατρέπουν το υφιστάμενο καθεστώς. Στο πλαίσιο αυτό στο προσχέδιο του μνημονίου, προβλέπεται η προώθηση μεταρρυθμίσεων για την βιωσιμότητα του Οργανισμού και μια σειρά από ενέργειες που θα εξυγιάνουν τις συγκοινωνίες.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τον Ιούλιο του 2016, η κυβέρνηση, σε συμφωνία με τους θεσμούς, θα πρέπει να επικυρώσει με νόμο ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης για τον ΟΑΣΘ που θα λαμβάνει υπόψη του το άρθρο 7 του νόμου 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο και θα εξοικονομήσει 50 εκατομμύρια ευρώ από το 2017 ώστε το έλλειμμα να μην υπερβαίνει τα 40 εκ. ευρώ ετησίως έως την διάρκεια της παραχώρησης. Επίσης, προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός της Ρυθμιστικής Αρχής Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Πάντως το υπουργείο Υποδομών έχει εγκρίνει για φέτος για τον ΟΑΣΘ επιχορήγηση υψηλότερη από τον ΟΑΣΑ.
Με βάση τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του υπουργείου, η κρατική επιδότηση για τον ΟΑΣΘ θα ανέλθει σε 89 εκατ. ευρώ ενώ του ΟΑΣΑ θα φτάσει τα 86 εκατ. ευρώ.
Ο στρεβλός τρόπος επιχορήγησης του ΟΑΣΘ αποκαλύπτεται και σε έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους στην οποία διαπιστώνεται ότι την περίοδο 2007-13, οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν περίπου την ίδια επιχορήγηση με τον ΟΑΣΘ (980 εκατ. ευρώ ο ΟΑΣΑ έναντι 910 εκ. ευρώ του ΟΑΣΘ), ο οποίος εμφανίζει σαφώς πιο περιορισμένο μεταφορικό έργο.
Πηγή: Newmoney.gr
Στον τομέα των αερομεταφορών, αναφέρεται ο
ανασχηματισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να εποπτεύσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το Ελευθέριος Βενιζέλος κ.α. έως τον Σεπτέμβριο.
Η αναδιάρθρωση της ΥΠΑ με τον διαχωρισμό του κανονιστικού και ρυθμιστικού τομέα αποτελεί βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η συμφωνία με τη Fraport, θέμα το οποίο είχαν θέσει ως βασική προϋπόθεση και ανώτατα στελέχη της γερμανικής εταιρείας.
Η διαδικασία δε πρέπει να προηγηθεί της παραχώρησης των αεροδρομίων προκειμένου να διασφαλιστεί η εφαρμογή της σύμβασης και η μετάβαση στην νέα εποχή.
Ειδικότερα, στο τομέα των συγκοινωνιών, η κυβέρνηση έχει ψηφίσει από τον περασμένο Οκτώβριο το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά οι διαδικασίες κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, μολονότι η σχετική συμφωνία ήταν στην ατζέντα με τους θεσμούς από το περασμένο καλοκαίρι.
Βάσει του σχεδίου προς συγχώνευση είναι οι διευθύνσεις Πληροφορικής, Ανθρώπινου Δυναμικού, Οικονομικών και Προμηθειών της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ με στόχο, οι δύο συγκοινωνιακές εταιρείες να περιοριστούν στο μεταφορικό τους έργο και οι λειτουργίες να αποκτήσουν ένα ομιλικό χαρακτήρα.
Τώρα, οι θεσμοί επαναφέρουν το θέμα και ζητούν να επισπευτούν οι διαδικασίες ώστε να αρχίσει να υλοποιείται η προσπάθεια για μείωση του λειτουργικού κόστους και να αντιμετωπιστούν οι μαύρες τρύπες των συγκοινωνιακών φορέων.
Το νοικοκύρεμα προβλέπει ριζικές αλλαγές και στον ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει μπει για τα καλά στο «μάτι» του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη, χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί πρωτοβουλίες που να ανατρέπουν το υφιστάμενο καθεστώς. Στο πλαίσιο αυτό στο προσχέδιο του μνημονίου, προβλέπεται η προώθηση μεταρρυθμίσεων για την βιωσιμότητα του Οργανισμού και μια σειρά από ενέργειες που θα εξυγιάνουν τις συγκοινωνίες.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τον Ιούλιο του 2016, η κυβέρνηση, σε συμφωνία με τους θεσμούς, θα πρέπει να επικυρώσει με νόμο ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης για τον ΟΑΣΘ που θα λαμβάνει υπόψη του το άρθρο 7 του νόμου 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο και θα εξοικονομήσει 50 εκατομμύρια ευρώ από το 2017 ώστε το έλλειμμα να μην υπερβαίνει τα 40 εκ. ευρώ ετησίως έως την διάρκεια της παραχώρησης. Επίσης, προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός της Ρυθμιστικής Αρχής Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Πάντως το υπουργείο Υποδομών έχει εγκρίνει για φέτος για τον ΟΑΣΘ επιχορήγηση υψηλότερη από τον ΟΑΣΑ.
Με βάση τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του υπουργείου, η κρατική επιδότηση για τον ΟΑΣΘ θα ανέλθει σε 89 εκατ. ευρώ ενώ του ΟΑΣΑ θα φτάσει τα 86 εκατ. ευρώ.
Ο στρεβλός τρόπος επιχορήγησης του ΟΑΣΘ αποκαλύπτεται και σε έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους στην οποία διαπιστώνεται ότι την περίοδο 2007-13, οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν περίπου την ίδια επιχορήγηση με τον ΟΑΣΘ (980 εκατ. ευρώ ο ΟΑΣΑ έναντι 910 εκ. ευρώ του ΟΑΣΘ), ο οποίος εμφανίζει σαφώς πιο περιορισμένο μεταφορικό έργο.
Πηγή: Newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου