Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Είναι επιχειρηματίας του αποτελέσματος.
Ο άνθρωπος πίσω από ένα από τα μεγαλύτερα success stories εντός της κρίσης. Αυτό των Φούρνων Βενέτης που στοχεύουν στη δημιουργία 100 καταστημάτων εντός της διετίας και που ήδη εγκαινίασαν ένα κατάστημα-πρότυπο στην Ομόνοια, στον χώρο του ιστορικού «Νέον».
Ο κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης δεν είναι ο
κλασικός παράγοντας του αθλητισμού που έχουμε συνηθίσει.
Δεν θα τον δει κανένας με μπράβους, δεν του αρέσει καν η αυτοπροβολή, καθώς εργάζεται σκληρά μεν, όμως πάντα με σύνεση και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και του lifestyle. Δεν του αρέσουν τα μπουζούκια, στα οποία συχνάζουν παράγοντες και παραγοντίσκοι, αφού είναι άνθρωπος του μόχθου, των λίγων λόγων και της εκκλησίας.
Παρ’ όλα αυτά, είναι ο ίδιος άνθρωπος που αναλαμβάνει τις τύχες της ομάδας του Απόλλωνα Σμύρνης. Ο Απόλλωνας, μία από τις πλέον υγιείς ομάδες της Ελλάδας, είχε τη στήριξη του γνωστού εφοπλιστή Σταμάτη Βελλή, ο οποίος μπροστά στον υπόγειο πόλεμο που η ομάδα του δέχτηκε αποφάσισε να αποχωρήσει.
Το πλήρωμα του χρόνου
Ο 54χρονος Παναγιώτης Μονεμβασιώτης κατάγεται από τη Σμύρνη, είναι φίλαθλος του Απόλλωνα από τα νεανικά του χρόνια και πρόεδρος της Πεύκης, που φέτος συμμετείχε στον 5ο όμιλο της Γ’ Ερασιτεχνικής Κατηγορίας. Ο ίδιος είχε ενδιαφερθεί για την απόκτηση του Απόλλωνα και πριν από αρκετά χρόνια, αλλά τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να προσφέρει στην αγαπημένη του ομάδα.Ο κ. Μονεμβασιώτης τρέφει μεγάλη αγάπη όχι μόνο για τον αθλητισμό, αλλά και για τον πολιτισμό. Πολλές δράσεις των Φούρνων Βενέτης εξάλλου συνδυάζονται με παράλληλες ενέργειες όπως αυτές με το Μουσείο Μπενάκη, με ανεγέρσεις σε εμβληματικά κτίρια του Τσίλερ, στο Μπάγκειον και το «Μέγας Αλέξανδρος». Ομως, κατά τον ίδιο τον κ. Μονεμβασιώτη, «ο Απόλλωνας δεν είναι απλώς ένα ποδοσφαιρικό σωματείο. Είναι ένας πυλώνας πολιτισμού, ένα εμβληματικό σωματείο της προσφυγιάς που όμοιό του δεν υπάρχει». Ο ίδιος ο επιχειρηματίας θεωρείται ο αρχιτέκτονας της ανάπτυξης της αλυσίδας Βενέτη. Μιας οικογενειακής εταιρείας με 65 χρόνια λειτουργίας, που διαθέτει 70 καταστήματα και πάνω από 1.000 εργαζομένους, συνεχίζοντας εντός κρίσης να προσλαμβάνει. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στη Λυκόβρυση και η ιστορία των Φούρνων Βενέτη ξεκίνησε το 1939, όταν ο Γιώργος Βενέτης από τα Γιάννενα άνοιξε έναν μικρό φούρνο. Οι Ηπειρώτες ήταν εξαιρετικοί «ψωμάδες», με μεγάλη φήμη στα λευκά ψωμιά, ακόμα και στο εξωτερικό. Καθώς το ψωμί ήταν η τέχνη του, άνοιξε έναν μικρό φούρνο στη Δραπετσώνα, για να τον μεταφέρει το 1948 στη Νέα Ερυθραία, πραγματικό χωριό τότε. Τη δεκαετία του ’70 ο Βενέτης έφτασε να είναι ο πιο γνωστός φούρνος της Αθήνας και αυτός με τη μεγαλύτερη ποικιλία σε είδη ψωμιού και ζαχαροπλαστικής, καθώς και αρτοποιήματα. Ηταν ο πρώτος που έμαθε τα «μαύρα» ψωμιά της Βόρειας Ευρώπης στους Αθηναίους. Τα ηνία κρατούσε τότε ο υιός του, ο νεαρός Μπάμπης Βενέτης, που, όπως αποδείχτηκε, ήταν ανοιχτό μυαλό σαν τον πατέρα του. Συνδύασε δημιουργικά την ελληνική παράδοση στο ψωμί με την ευρωπαϊκή και έκανε τους Αθηναίους να τρέχουν στον φούρνο του από όλη την Αττική. Επένδυσε σοβαρά σε τεχνολογικό εξοπλισμό, πρωτοποριακό για την εποχή του. Δημιούργησε και την κεντρική μονάδα παραγωγής στη Λυκόβρυση που λειτουργεί και σήμερα. Και δεν δίστασε ο ίδιος, την τελευταία δεκαετία, να συνεργαστεί με ένα άλλο ανοιχτό μυαλό, τον κ. Μονεμβασιώτη, που βρίσκεται πίσω από το concept της σημερινής εξέλιξης. Ο Βενέτης είναι σήμερα μια επιτυχημένη μεσαία οικογενειακή επιχείρηση γιατί προσαρμόστηκε στο πνεύμα της εποχής αξιοποιώντας σωστά ένα σεβαστό όνομα.
Εταιρεία-πρότυπο ανάπτυξης
Από το 2002, ο κ. Μονεμβασιώτης συνεργάζεται με τον Μπάμπη Βενέτη και αλλάζει μορφή στα γνωστά καταστήματα δημιουργώντας ένα πρωτότυπο και ιδιαίτερα κερδοφόρο δίκτυο 70 μαγαζιών. Το 2013 οι πωλήσεις σε όλα τα καταστήματα έφτασαν τα 47 εκατ. ευρώ, από 40 εκατ. το 2012, σημειώνοντας αύξηση κατά 18%, ενώ ο τζίρος της μητρικής εκτιμάται στα 23,55 εκατ. έναντι 20,3 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16%. Παράλληλα, η κερδοφορία ξεπέρασε τα 1,3 εκατ., από 986.000 το 2012, σημειώνοντας αύξηση 31,7%. Η εταιρεία σημείωσε τα μεγέθη αυτά έχοντας μειώσει από πέρσι τις τιμές σε 200 προϊόντα της έως και 18%. Σημειώνεται ότι από τα 70 καταστήματα τα 30 είναι Βενέτη Food Hall, τα 3 Βενέτη 1948 και τα υπόλοιπα οι κλασικοί φούρνοι Βενέτη. Το πλάνο προβλέπει για τα επόμενα δύο χρόνια τη λειτουργία 20 νέων σημείων, που αναμένεται να φτάσουν τα 100 μέχρι το 2016. Πρόσφατα η αλυσίδα των Φούρνων Βενέτη ανακοίνωσε, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη, το ξανάνιωμα του «Νέον». Του ιστορικού κτιρίου της Ομόνοιας, του πάλαι ποτέ καφενείου, το οποίο πλέον αποκτά ζωή αλλά και δίνει ζωή σε μια παρακμασμένη περιοχή της πόλης μας. Με έμφαση στον πολιτισμό, η διοίκηση του κ. Μονεμβασιώτη και της οικογένειας Βενέτη αποφάσισε να φιλοξενηθεί στο κατάστημα η έκθεση «Αθήνα 1865-1970» από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, που έχει ως θέμα την ιστορία της πλατείας και του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Εκτός από την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, τα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνουν μεταφορά μέρους της παραγωγικής της διαδικασίας σε νέα μονάδα στη Βοιωτία, με νέες γραμμές παραγωγής. Η νέα μονάδα, κόστους 20 εκατ. ευρώ, αναμένεται να λειτουργήσει το 2015. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι σε περίοδο κρίσης η εταιρεία δημιουργεί διαρκώς νέες θέσεις εργασίας, δεν έκανε καμία μείωση στο προσωπικό της, ενώ η μητρική εταιρεία Βενέτης ΑΒΕΕΤ δεν έχει μειώσει καθόλου τις αποδοχές των εργαζομένων της.
Πηγή: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου