Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Γιατί πλησιάζει η ώρα της Μότορ Όιλ - Rosneft /Saras


Οι αποδόσεις στο ελληνικό χρηματιστήριο από την αρχή του έτους είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις περισσότερες εισηγμένες.
Για κάποιες, όμως, όπως η Μότορ Όιλ, τώρα αρχίζει το ενδιαφέρον.
Και οι λόγοι είναι ιδιαίτερα σημαντικοί, σοβαροί, αλλά και αποκαλυπτικοί, όπως θα διαπιστώσετε.
Η Τράπεζα Πειραιώς, της οποίας μεγαλομέτοχος είναι ως γνωστόν ο
Βαρδής Βαρδινογιάννης, είναι ο απόλυτος κυρίαρχος των εξελίξεων στον κλάδο, καθώς με αλλεπάλληλες κινήσεις-ματ, έγινε η Νο 1 τράπεζα την Ελλάδα, έχοντας μάλιστα για την επικείμενη αύξηση, σκληρούς αναδόχους, όπως η Goldman Sachs και η Deutsche Bank.
Πέρυσι μάλιστα, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της  Μότορ Όιλ, θυμίζουμε ότι, όταν κάποιοι μικροεπενδυτές εξέφρασαν δυσαρέσκεια προς το πρόσωπο του Μιχάλη Σάλλα, προέδρου της Πειραιώς, ο κ. Βαρδινογιάννης τον στήριξε απόλυτα αναφέροντας ότι «και στα καλά και στα κακά είμαστε μαζί». Ο χρόνος τον δικαίωσε, ο Σάλλας έκανε πολύ καλά τη δουλειά του και η Πειραιώς κυριάρχησε των ανταγωνιστών της.

Ας έρθουμε, όμως, στο ερώτημα «γιατί πλησιάζει η ώρα της Μότορ Όιλ».
Από την αρχή του χρόνου η μετοχή της εταιρείας μέχρι και χθες που έκλεισε στα 8,75 ευρώ, έχεΙ σημειώσει άνοδο μόλις κατά 5,42% , ενώ ο γενικός δείκτης του Χ.Α. στο ίδιο διάστημα καταγράφει κέρδη 17,32%.
Το «μυστικό» λοιπόν, της αναμενόμενης πολύ καλύτερης πορείας βρίσκεται στην ακόλουθη εξέλιξη, η οποία για πρώτη φορά βλέπει το φως της δημοσιότητας στην Ελλάδα: η ρωσική  Rosneft, αγόρασε το 21% του ιταλικού διυλιστηρίου Saras, για το οποίο -αν και ήταν ζημιογόνο- πλήρωσε για μεν το 13,70% (που ανήκει στην οικογένεια Μοράττι) το ποσό των 178,5 εκατ. ευρώ, για δε το υπόλοιπο 7,29% θα κάνει προσφορά μέσα στον Ιούνιο, έναντι 1,37 ευρώ ανά μετοχή.Ο ρωσικός όμιλος δηλαδή, πληρώνει 9 φορές το Εv/EBITDA του 2013.
Αναλογιστείτε τώρα την αξία που έχει ένα διυλιστήριο, όπως αυτό της Μότορ Όιλ(ΜΟΗ), όταν επιτυγχάνει τις υψηλότερες ελεύθερες ταμειακές ροές διεθνώς -παράγει δηλαδή μετρητά, καθώς το 2012 μείωσε ταυτόχρονα τον δανεισμό της κατά 195 εκατ. ευρώ και παράλληλα αύξησε τα ταμειακά της διαθέσιμα κατά 70 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ΜΟΗ αντιμετώπισε με επιτυχία το εμπάργκο πετρελαίου από το Ιράν, τον καταποντισμό της ζήτησης πετρελαίου θέρμανσης στην Ελλάδα και έχει τελειώσει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, διαθέτοντας το πιο σύγχρονο τεχνολογικά διυλιστήριο της Ευρώπης.
Έχει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το σημείο να τονιστεί το γεγονός ότι η ΜΟΗ έχει στενές σχέσεις με την Shell , από την οποία έχει αγοράσει τα πρατήρια στην Ελλάδα, ενώ στην Αίγυπτο η Shell συμμετέχει σε προσωπική εταιρεία της οικογένειας Βαρδινογιάννη.
Αυτό που καταγράφει σήμερα το «S&B» είναι ότι η Shell έχει συνάψει συμφωνία με την Gazprom, για την από κοινού εκμετάλλευση των ενεργειακών πηγών της Ρωσικής Αρκτικής, με ότι και αν αυτό εξ αντανακλάσεως μπορεί να σημαίνει για την ελληνική εταιρεία.

Σε… έκπτωση η τρέχουσα τιμή της μετοχής

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Alpha Finance για το 2013, τα EBITDA υπολογίζονται σε 341 εκατ. ευρώ. Με κεφαλαιοποίηση στα 969 εκατ. και λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι φέτος δεν θα μειωθεί ο καθαρός δανεισμός (εμείς πιστεύουμε ότι θα μειωθεί) των 987εκατ. ευρώ, συνάγεται το συμπέρασμα ότι παίζει με ένα Ev/ EBITDA 5,73 (969+987:341)
Για να φτάσει λοιπόν σε Ev/ EBITDA 9, θα πρέπει η τιμή της μετοχής να υπερδιπλασιαστεί στα 18,79 ευρώ!!
(Σε αυτό το σημείο, σας θυμίζουμε ότι, στις 26 Φεβρουαρίου εφέτος, η Πειραιώς Χηματιστηριακή, με απόδοση 10ετούς ομολόγου στο 6, έδινε τιμή - στόχο για τη ΜΟΗ, τα 17,40 ευρώ).
Ανάλογο ποσό, όμως, πληρώθηκε ήδη από τους ρώσους της Rosneft στους ιταλούς της Saras, χωρίς μάλιστα το διυλιστήριο αυτό να είναι αποδοτικό, όσο το αντίστοιχο της ΜΟΗ.
Με αφορμή δε, την επικείμενη πώληση της ΔΕΠΑ και των ΕΛΠΕ, είναι θέμα χρόνου να αποτιμηθεί και η πραγματική αξία του διυλιστηρίου της Μότορ Όιλ στο Χ.Α.

απο το  sportandbusiness.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου