Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Βιομηχανία Αναψυκτικών Λουξ: H ελληνική βιομηχανία που κερδίζει τις πολυεθνικές


Ανεβάζει ταχύτητα μέσα στην κρίση

Tης Ρίτας Καραγιώργου

(Φωτο: Γιάννης Μαρλαφέκας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Λουξ Μαρλαφέκας)

Κόντρα στο ρεύμα βαδίζει η πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ Μαρλαφέκας, η οποία εν μέσω κρίσης καταφέρνει όχι μόνο να κινείται ανοδικά, αλλά και να μάχεται τις πολυεθνικές εταιρίες, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στα super markets ανάμεσα στην Coca- Cola 3Ε και την Pepsico- Ήβη.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρίας σε συνάντηση με δημοσιογράφους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NIELSEN για το δίμηνο Οκτώβριο - Νοέμβριο 2011 η Λουξ στην κατηγορία all flavors καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πανελλαδικά με μερίδιο αγοράς 15%. Στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola, η Loux Cola καταγράφει αύξηση περίπου 40%, γεγονός που αποδίδεται από την εταιρία στη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα.

Παράλληλα, ενώ η κατανάλωση αναψυκτικών υποχωρεί με ρυθμούς που ξεπερνούν το 10%, οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2011 αναμένεται να αγγίξουν τα 22 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10-15%, ενώ τα καθαρά κέρδη θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα και θα διαμορφωθούν στα 2,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Γιάννη Μαρλαφέκα. Σημειωτέον ότι η εταιρία έχει μηδενικές τραπεζικές υποχρεώσεις, ενώ παράλληλα με την ανάπτυξή της κατορθώνει να διατηρεί το ανθρώπινο δυναμικό της, το οποίο μάλιστα το έχει αυξήσει ελαφρώς, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει σε περικοπές μισθών.

Η ανοδική πορεία της Λουξ αλλά και η αύξηση των μεριδίων της αποδίδονται από τη διοίκηση στην ποιότητα των προϊόντων, αλλά και στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Από το 2008 η εταιρία έχει διατηρήσει σταθερές τις τιμές της και σε πολλές περιπτώσεις τις έχει μειώσει έως και 12%, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί προσφορές στις πολύ-συσκευασίες των προϊόντων της, πρακτική που θα συνεχιστεί και το 2012. Μάλιστα στο επόμενο έτος θα δούμε να γίνεται ένας πόλεμος τιμών, από τον οποίο θα επιβιώσουν μόνο οι ισχυροί παίκτες, ενώ οι μικρότεροι θα βρεθούν αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα.

Η Λουξ εκτός από τα αναψυκτικά και τους χυμούς σχεδιάζει τη δραστηριοποίησή της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, γι’ αυτό και πραγματοποιεί επαφές σ' έναν τελικό γύρω διαπραγματεύσεων για αξιοποίηση πηγών προκειμένου να στηθεί σχετική μονάδα στην περιοχή της Πελοποννήσου.

Παράλληλα, όσον αφορά στην επένδυση για τη δημιουργία στο Αίγιο μίας ολοκαίνουργιας μονάδας παραγωγής ενός πρωτοποριακού αναψυκτικού που θα κατευθυνθεί κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, η οποία είχε ενταχθεί στον παλιό αναπτυξιακό νόμο, η εταιρία συνεχίζει τις επαφές με εν γένει επενδυτές προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση της.

Τέλος, με το βλέμμα σταθερά στραμμένο στις ξένες αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται με παρουσία σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία και Κύπρο, η Λουξ επιδιώκει άνοιγμα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, γι’ αυτό και πρόκειται να συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών Gulfood, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι το Φεβρουάριο του 2012.

Η Λουξ έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα και έχει αναδειχθεί σε σημαντικό παίκτη της εγχώριας, και όχι μόνο, αγοράς. Ενδεικτικό της εκτίμησης που τρέφει η αχαϊκή κοινωνία στην βιομηχανία Λουξ και τους μετόχους της είναι και το γεγονός ότι ο κ. Πλάτων Μαρλαφέκας εκλέχθηκε με σημαντική πλειοψηφία πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Ήδη ο κ. Μαρλαφέκας είχε δραστηριοποιηθεί έντονα στον τομέα της εξωστρεφούς δραστηριότητας των παραγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής γεγονός που θα συνεχίσει να πράττει και ως πρόεδρος.

Ένα ακόμη σημαντικό γεγονός που θα απασχολήσει τον κ. Μαρλαφέκα είναι και το μεγάλο σχέδιο δημιουργίας πίστας Formula 1 στην περιοχή της Αχαΐας, ένα επενδυτικό σχέδιο της τάξεως των 95 εκατ. ευρώ που ήδη έχει εξασφαλίσει την κρατική επιχορήγηση 27 εκατ. ευρώ.

πηγη:statbank.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου