Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Captain Stamatis Group: Ο καπετάνιος του premium αλατιού βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη

Το success story ενός νεαρού επιχειρηματία που ξεκίνησε από τον πρωτογενή τομέα και πια κυριαρχεί στην παραγωγή ενός ιδιαίτερου προϊόντος

Τον Ιούλιο του 1821, στην επαναστατημένη Σάμο, ο πολιτικός και στρατιωτικός ηγέτης του νησιού Λυκούργος Λογοθέτης και ο χιλίαρχός του Σταμάτης Γεωργιάδης καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις.

Ο στόλος των Οθωμανών υπό τον Καρά Αλή, καταφθάνει ανοιχτά του νησιού και θεωρείται βέβαιο ότι

θα αποβιβάσει στρατό για να ανακαταλάβει τη Σάμο.

Η υπεροχή του οθωμανικού στόλου ήταν ξεκάθαρη. Περίπου 2.000 άνδρες επρόκειτο να επιβιβαστούν σε 40 λέμβους ώστε να κατέβουν  στις ακτές του νησιού. Ο Λογοθέτης και ο Καπετάν Σταμάτης, αποφασίζουν να πάρουν το ρίσκο και με μόλις 50 άνδρες και 24 ακόμα Κρήτες που τους υποστήριζαν οργανώνουν την άμυνα της Σάμου. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Περίπου 700 Οθωμανοί σκοτώνονται, μεταξύ αυτών και ο επικεφαλής της απόβασης Καπλάν Αγάς.

Image

Ο Καπετάν Σταμάτης από τον Μαραθόκαμπο διακρίθηκε στη μάχη και τιμάται μέχρι σήμερα αφού μια κεντρική οδός στο Βαθύ φέρει το όνομά του, ενώ στο χωριό του υπάρχει και ο αδριάντας του.

Δύο αιώνες μετά και αρκετά χιλιόμετρα βορειότερα, στη Θεσσαλονίκη, ένας απόγονος του ηρωικού καπετάνιου μπορεί να μην πήρε τα όπλα, ωστόσο από ό,τι φαίνεται διατηρεί την ίδια τόλμη σε ένα άλλο πεδίο, αυτό των επιχειρήσεων.

Ο μόλις 37 ετών Κωνσταντίνος Σταμάτης, σε μια δεκαετία περίπου ρίσκαρε και έκανε τη δική του business επανάσταση, σε ένα πεδίο που λίγοι ασχολούνται στη χώρα. Το premium κρυσταλλικό αλάτι σε μορφή πυραμίδας είναι ένα είδος τρόφιμου ανεξερεύνητο στην ελληνική αγορά που όμως ο Κωνσταντίνος εξερεύνησε, μελέτησε και πειραματίστηκε με αποτέλεσμα σήμερα να έχει σημαντικούς πελάτες, κυρίως στο εξωτερικό.

Image

Με το όνομα Captain Stamatis, τιμώντας τις καταβολές του, ο νεαρός επιχειρηματίας αποτελεί μια από τις πιο αξιοσημείωτες περιπτώσεις του μεταποιητικού τομέα στη Θεσσαλονίκη, αλλά και όλη την Ελλάδα.

Η αρχή με την ελιά και η στροφή στο αλάτι

Έχοντας σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός, ο Κωνσταντίνος Σταμάτης είχε γοητευτεί από πολύ νωρίς από τον πρωτογενή τομέα.

Το 2012 ξεκινά την καλλιέργεια ελιάς σε έναν ελαιώνα που απέκτησε στον δήμο Βόλβης. Από την παραγωγή αποφασίζει να περάσει γρήγορα στη μεταποίηση και από εκεί μεταπηδά και στην τυποποίηση του προϊόντος που πουλά ακόμα και σήμερα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ένα βασικό συστατικό της μεταποίησης ελιάς, το αλάτι, προσελκύει το ενδιαφέρον του επιχειρηματία. «Όταν πήγαινα σε καλά εστιατόρια και έβλεπα το προϊόν στην premium μορφή του μου φαινόταν πολύ ενδιαφέρον και πίστεψα ότι μπορώ να ανταποκριθώ», λέει στη Voria.gr ο Κωνσταντίνος Σταμάτης.

Image

Έτσι, από το 2014 έως το 2018 πραγματοποιεί συνεχείς πειραματισμούς και δοκιμές όσον αφορά τη μεταποίηση του αλατιού. Όταν αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να σταθεί στην αγορά, αρχίζει η διαδικασία μεταφοράς της επιχείρησής του από τη Βόλβη στις εγκαταστάσεις 1.800 τ.μ. στη Σίνδο το 2019, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Leader. Από τότε μέχρι και σήμερα η επιχείρησή του που περικλείει τα brand «Olive’s Earth» και «Sea Salt – Greek Salt Flakes», παρουσιάζει αξιοσημείωτη αναπτυξιακή πορεία, δίνοντας πια έμφαση στην παραγωγή υψηλής διατροφικής αξίας αλατιού σε μορφή νιφάδας. Το χαρακτηριστικότερο όλων είναι πως η Captain Stamatis εξάγει το παραγόμενο αλάτι της σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%, καθώς, όπως λέει ο επικεφαλής της επιχείρησης, «προς το παρόν η ελληνική αγορά δεν μπορεί να ανταποκριθεί άνετα σε ένα τέτοιο προϊόν, ωστόσο εκπαιδεύεται και θα είναι δυνατό στο κοντινό μέλλον να προμηθεύεται τέτοιου είδους προϊόντα».

Μάλιστα για να ενισχύσει τη στροφή προς το καλής ποιότητας αλάτι σε μορφή flakes, η Captain Stamatis προμηθεύει με σημαντικές ποσότητες σχολές μαγειρικής προκειμένου να το εντάξουν στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

Μια χρονοβόρα παραγωγή

Η αγορά του αλατιού στη χώρα μας δεν είναι και η πιο εκπαιδευμένη. Οι καταναλωτές προτιμούν κατά κόρον το ευρείας κυκλοφορίας αλάτι που για να καθαριστεί υποβάλλεται σε χημική επεξεργασία, χάνοντας ωστόσο πολλά από τα θρεπτικά ιχνοστοιχεία και συστατικά για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Αυτό το διατροφικό κενό προσπαθεί να καλύψει η Captain Stamatis με το κρυσταλλικό αλάτι.

Όπως λέει ο Κωνσταντίνος Σταμάτης, «η επεξεργασία του αλατιού που προμηθευόμαστε από τις αλυκές Μεσολογγίου και Κίτρους Πιερίας γίνεται με φυσικό τρόπο».

Πρόκειται για μια συγκεκριμένη διαδικασία καθαρισμού με φίλτρα και τη μέθοδος της καθίζησης που αφαιρεί μεν τους ρύπους από το αλάτι αλλά απαιτεί χρόνο και δεν την προτιμούν οι μεγάλες αλατοβιομηχανίες.

«Η καθαρότητά του το κάνει flake. Παίζουμε με τη φύση και την κάνουμε τέλεια. Δεν αφήνουμε τον αέρα, τη λάσπη και την υγρασία να επηρεάζει την κρυσταλλοποίηση του αλατιού», εξηγεί ο επιχειρηματίας.

Μάλιστα αναφέρει πως για δέκα τόνους τα στάδια που πρέπει να περάσει το προϊόν χρειάζεται ένας μήνας καθώς μόνο η διαδικασία της καθίζησης θέλει δύο εβδομάδες.

H ετήσια παραγωγή διαμορφώνεται στους 200 τόνους, αριθμός εντυπωσιακός καθώς η επιχείρηση είχε ξεκινήσει με 20 – 30 τόνους. Οι δυνατότητες ωστόσο σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Σταμάτη μπορεί να φτάσουν και στους 400 τόνους τον χρόνο.
 

Τα προϊόντα οι εξαγωγές και τα σχέδια

Η εδραίωση της Captain Stamatis στον χώρο του premium κρυσταλλικού αλατιού δίνει πλέον αισιόδοξα μηνύματα για την επέκταση του brand.

Χωρίς να έχει δοθεί έμφαση στη retail συσκευασία, αλλά μόνο στο χονδρεμπόριο με καλύτερους πελάτες την Ισπανία και τις σκανδιναβικές χώρες, ο Κωνσταντίνος Σταμάτης βρίσκεται στη διαδικασία RnD για το λιανεμπόριο.

«Το καλό είναι ότι έχουμε μπει σε μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, ενώ βρισκόμαστε και σε άλλα μέσω των πελατών μας που προμηθεύονται αλάτι από εμάς», εξηγεί.

Η έρευνα που γίνεται αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται στο να διαπιστωθεί σε τι φάση είναι ο καταναλωτής, τι χρειάζεται, πώς μπορεί το προϊόν να μπει στο ράφι, σε σούπερ μάρκετ ή ακόμα και να αποτελέσει κομμάτι σε συμπλήρωμα διατροφής.

Image

Η φίρμα έχει μικρή διείσδυση στη λιανική ωστόσο υπάρχει σε επιλεγμένα κρεοπωλεία.

Οι κωδικοί που έχει η εταιρεία χωρίζονται στο κανονικό flake που η κοκκομετρία του είναι από 0 έως 12 mm και το mini flake που είναι από 0 έως 2mm (πιο εύκολο στη χρήση του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε γλυκά και κοκτέιλ).

Από γεύσεις, ο πιο δυναμικός κωδικός είναι το λευκό αλάτι, ενώ υπάρχει και το μαύρο αλάτι ενεργού άνθρακα από ξύλο καρύδας και το καπνιστό που καπνίζεται από ξύλο οξιάς με 100% φυσικό τρόπο. Όπως και στον καθαρισμό έτσι και το κάπνισμα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία σε αντίθεση με το τι γίνεται από άλλες εταιρείες αφού το κάπνισμα απαιτεί 30 ώρες.

Όσον αφορά τις εξαγωγές, η Captain Stamatis μετά την επιτυχία στην Ευρώπη έχει την πρόθεση να ξεκλειδώσει πιο δύσκολες αγορές, όπως η ασιατική που έχει διαφορετικη κουλτούρα όσον αφορά τη χρήση αλατιού.

voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου