Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020

Γιατί Κυριάκος Μητσοτάκης, Γιάννης Βαρδινογιάννης και Γιάννης Αλαφούζος οδηγούν Tesla;

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει…

Προφανώς, αν μπορείς να έχεις στην κατοχή σου πάνω από ένα αυτοκίνητα τότε η ηλεκτροκίνηση εντός πόλης είναι μακράν η πιο άνετη και θελκτική λύση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αγαπά την αυτοκίνηση και δίνει ιδιαίτερη σημασία στην οδική ασφάλεια. Του αρέσει να οδηγεί, παρακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα του αυτοκινήτου και η

προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας είναι, σε μεγάλο βαθμό, προσωπικό του στοίχημα. Σ’ αυτό βέβαια βρήκε αρωγό και την γενική γραμματέα του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία έφτιαξε το κυβερνητικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

 

Ο πρωθυπουργός, πέρα από την αγάπη του για την αυτοκίνηση και την έμφυτη περιέργειά του για όλες τις καινούργιες τεχνολογίες, δίνει εμπράκτως το παράδειγμα κινούμενος ηλεκτρικά. Μάλιστα, το Tesla Model 3 που οδηγούσε τις προάλλες έχει αυτονομία 409km και αρκετές εκδόσεις. Όντας 4κινητο χρειάζεται μόλις 3,4sec (έκδοση performance) για να φτάσει στα 100km/h από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 261km/h.

Οι τιμές του στη χώρα μας ξεκινούν από τις 45χ. και ξεπερνούν τις 60χ. για την έκδοση Performance. Το Model 3 μπορεί να επιδοτηθεί από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» με επιδότηση 15% και μέγιστη μείωση στην τιμή αγοράς 6.000 € για προσωπική χρήση και 5.500 € για εταιρική χρήση. Οι επιχειρήσεις με εταιρικά Tesla δικαιούνται να επωφεληθούν από το κίνητρο φόρου εταιρικών αυτοκινήτων 0%—που παρέχει σημαντική εξοικονόμηση.

Οι οδηγοί αυτοκινήτων Tesla πληρώνουν 0% φόρο εταιρικών αυτοκινήτων για τα πρώτα 40.000 ευρώ της τιμής αγοράς προ φόρων και φορολογούνται για το υπολειπόμενο ποσό άνω των 40.000 ευρώ. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με τιμή αγοράς 55.000 ευρώ προ φόρων υπόκειται σε φόρο εταιρικών αυτοκινήτων σαν να ήταν αυτοκίνητο με τιμή 15.000 ευρώ. H Τesla ενθαρρύνθηκε από την κυβερνητική πολιτική και το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τελικά αποφάσισε να αποκτήσει εμπορική δραστηριότητα στη χώρα μας.

Το Tesla Model 3 έχει δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα.

Από την πλευρά του ο Γιάννης Βαρδινογιάννης είναι πρωταθλητής στα Ράλι και η αγάπη του για την οδήγηση και την αυτοκίνηση είναι γνωστή. Έχει αρκετά θρυλικά αυτοκίνητα στην κατοχή του και η ηλεκτροκίνηση αποτελεί επιλογή του. Προφανώς δεν είναι τυχαία και η επένδυση στην nrg. Η εταιρεία του ομίλου είναι η πρώτη που έχει εγκαταστήσει ταχυφορτιστές κατά μήκος της Ιόνιας Οδού και της Νέας Οδού. Με ρυθμό φόρτισης τις 50kwh, οι ταχυφορτιστές αυτοί μπορούν να φορτίσουν σε λιγότερο από 30 λεπτά την μπαταρία ενός μέσου ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το 20%-80%.

Το ίδιο αυτοκίνητο με τον Γιάννη Βαρδινογιάννη οδηγεί και ο ιδιοκτήτης του ΣΚΑΙ, εφοπλιστής Γιάννης Αλαφούζος, από τους πρώτους που οδήγησαν Tesla στην Ελλάδα. Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του ΣΚΑΙ με ανάρτησή στο Twitter είχε εκφράσει, το 2017, την ανησυχία του για το σέρβις στην Ελλάδα, απευθυνόμενος στον ιδρυτή της Tesla, Ίλον Μασκ, προκειμένου να τον ενημερώσει σχετικά με την έλλειψη επιλογών που διαπίστωσε στη χώρα μας.

«Γεια από την Αθήνα, στην Ελλάδα. Υπάρχουν περίπου δέκα Tesla εδώ και δεν μπορούμε να βρούμε κάποιον να έρθει και να κάνει σέρβις με δικά μας έξοδα», ανέφερε το… τιτίβισμα του καναλάρχη προς τον επιχειρηματία.

 

Φέτος τον Ιανουάριο δε, ο Γιάννης Αλαφούζος έκλεψε την παράσταση, καταφτάνοντας στη συνάντηση των «Big 4» του ελληνικού ποδοσφαίρου, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, με ένα κατάλευκο Tesla Model 3.

Στην ΕΕ έχει αποφασιστεί ότι ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων CO2 των οχημάτων που ταξινομούνται από το 2021 θα είναι τα 95gr CO2/km. Υπάρχει επίσης ένας συντελεστής βάρους, τα πιο βαριά οχήματα μπορεί να εκπέμπουν λίγο παραπάνω, τα πιο ελαφρά όμως πρέπει να είναι πιο κάτω ώστε να βγαίνει ο μέσος όρος των 95gr CO2/km. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εξηλεκτρίζονται ή να εξαφανίζονται τα ελαφρά, μικρά αυτοκίνητα πόλης: Το Smart είναι πλέον μόνο ηλεκτρικό, όπως και τα VW UP, Skoda Citigo, Seat Mii ενώ η παραγωγή των Peugeot 108, Citroen C1 θα σταματήσει.

Τα συμβατικά αυτοκίνητα θα ακριβύνουν από το 2021 καθώς πλέον για κάθε gr CO2/km που εκπέμπουν παραπάνω από τα 95, θα πληρώνουν 95 ευρώ πρόστιμο κατά την ταξινόμηση. Άρα ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 195gr CO2/km θα έχει πρόστιμο 9.500 ευρώ. Όλα αυτά φυσικά θα επιβαρύνουν εν μέρει ή συνολικά τον τελικό καταναλωτή. Τα αυτοκίνητα θα ακριβύνουν, στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει» και θα καταστεί αδύνατη/ασύμφορη η ιδιοκτησία τους για αρκετούς πολίτες.

Γι’ αυτό οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς νέα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (plug in hybrid) ή αμιγώς ηλεκτρικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασυναγώνιστα όσον αφορά στην άνεση και στην ασφάλεια εντός πόλης, τα επαναφορτιζόμενα συνδυάζουν την ηλεκτροκίνηση εντός πόλης με την μεγάλη αυτονομία χάρη στον θερμικό κινητήρα στα ταξίδια. Μην έχετε αμφιβολία πως η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει. Ζούμε μια μοναδική μεταβατική περίοδο σε κάτι καινούργιο, ανάλογο με τη μετάβαση από τα σταθερά τηλέφωνα με το στροφείο στα σημερινά smartphone.

 mononews.gr/auto

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου