Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020

Παπαγεωργόπουλος: «Είμαι θύμα μιας τεράστιας σκευωρίας»

Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Παρέμβαση» με τον Κώστα Παπαζαφειρίου φιλοξενήθηκε ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.

Ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης απάντησε στα ερωτήματα που του έθεσαν ο παρουσιαστής της εκπομπής και ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Νασιούλας.

Ο κ. Παπαγεωργόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στη δικαστική περιπέτεια που

τον οδήγησε στη φυλακή δηλώνοντας πως έπεσε θύμα τεράστιας σκευωρίας.

Μεταξύ άλλων, ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος δήλωσε:

Για την υπεξαίρεση στον Δήμο: «Όταν ήμουν δήμαρχος ένας ταμίας μου είπε ότι συνέλαβε έναν υπάλληλο να μην καταθέτει τα χρήματα στα ταμεία στον δήμο. Αμέσως έδιωξα τον υπάλληλο, έκανα ΕΔΕ, ενημέρωσα τους αρμόδιους φορείς και έδωσα συνέντευξη Τύπου. Κατέθεσαν μήνυση, η παράταξη Μπουτάρη ήταν αντίθετη. Απέλυσα τον υπάλληλο και μπλόκαρα όλα τα περιουσιακά του στοιχεία. Τις πρώτες 48 ώρες, πούλησε σε μία γνωστή του ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Πήγαμε στο δικαστήριο, πήραμε το αμάξι πίσω. Του καταλόγισαν 18 εκατομμύρια συν τόκους, συνολικά 22 εκατομμύρια ευρώ που μπήκαν στο ταμείο του Δήμου. Η διοίκηση Μπουτάρη διέγραψε τα 22 εκατομμύρια το 2012».

Για ποιο λόγο κατηγορήθηκε: «Είμαι θύμα μιας τεράστιας σκευωρίας από όταν δήλωσα πως δε θα ξανακατέβω υποψήφιος. Έσπασα ρεκόρ αυτοδιοίκησης, τον Ιούνιο του 2010 δήλωσα πως δε θα βάλω υποψηφιότητα και θα επανέλθω στην κεντρική πολιτική σκηνή. Ενώ έχω προχωρήσει εναντίον του συγκεκριμένου υπαλλήλου, όταν ο κ. Μπουτάρης έγινε δήμαρχος έδωσε συνέντευξη και είπε ότι θα πάει στον ανακριτή και τον εισαγγελέα. Ο ανακριτής καλεί τον επίορκο υπάλληλο για συμπληρωματική κατάθεση. Είπε ότι τα έδινα στην «Αναγέννηση» του Παπαγεωργόπουλου και μετά ο ανακριτής μου στέλνει ένα κατηγορητήριο λέγοντας ότι συμμετέχω στις υπεξαιρέσεις από το 1997. Εγώ έγινα δήμαρχος το 1999. Έχουν ψάξει τα πάντα δεν υπάρχει κάτι σε όλο τον κόσμο.

Ο συγκεκριμένος υπάλληλος είχε ανθρώπους που τον ήλεγχαν καθημερινά. Όλοι αθώοι. Εγώ δεν έχω βάλει υπογραφή πουθενά και όλοι οι εμπλεκόμενοι βγήκαν αθώοι. Δεν υπέγραφα τίποτα, είχα μεταθέσει τις αρμοδιότητες στα οικονομικά. Και βρήκαν τον δήμαρχο.

Εμείς πιάσαμε τον υπάλληλο τον Ιούνιο του 2008. Στο πόρισμα δεν υπήρχε Παπαγεωργόπουλος αλλά 24 εμπλεκόμενοι. Όταν έδωσα την δημαρχία, ο Μπουτάρης μου είπε θα πάω στον εισαγγελέα. Λίγους μήνες μετά μου ήρθε το χαρτί. Μου απαγγέλθηκαν κατηγορίες. Ο Μπουτάρης είπε γενικώς και αορίστως ότι ο δήμαρχος τα ξέρει όλα μέσα στον δήμο.

Στο δικαστήριο αναγράφεται στην κατάθεση Μπουτάρη ότι ο δήμαρχος τα γνώριζε όλα. Στις 9 Ιουνίου του 2019 σε συνέντευξη του στην «Καθημερινή» είπε ότι ο Παπαγεωργόπουλος δεν έκλεψε. Αλλά εγώ πήγα φυλακή και υπέστην έμφραγμα».

Γιατί καταδικάστηκε: «Mου ήλεγξαν τα πάντα. Η αθωότητά μου αποδείχθηκε, έγινε πραγματογνωμοσύνη για τα οικονομικά μου. Ήταν πεντακάθαρα όπως και το πόθεν έσχες. Έγινε έλεγχο σε τράπεζες, δεν βρέθηκε ούτε ένα ευρώ. Τα τελευταία 30 χρόνια δεν έχω αγοράσει κάτι σημαντικής αξίας. Υπάρχει ομόφωνη απόφαση η οποία έκρινε ότι είμαι αθώος για το αδίκημα της αποδοχής. Ομόφωνα το δικαστήριο αποφάσισε ότι δεν έχω πάρει ευρώ, Ο ίδιος ο Mπουταρης είπε ότι δεν έκλεψα ούτε ευρώ. Πώς να υπάρχει σκιά εναντίον μου;».

Τι άλλες διαδικασίες έκανε μετά το πρωτοδικείο: «Το δικαστήριο καταδίκασε τον υπάλληλο για όσα έκλεψε πριν από τη δική μου δημαρχία. Και εν συνέχεια καταδικάζει τον δήμαρχο γιατί αυτός συνέχισε να κλέβει μετά τη δική μου ορκωμοσία. Το διανοείστε; Με παρακολουθούσαν με εισαγγελική εντολή πριν βγει η πρωτόδικη απόφαση. Κάναμε έφεση. Στο εφετείο έχω δύο πολύ ισχυρά στοιχεία. Πρώτον, βρήκαμε 250 υπεξαιρέσεις από τον συγκεκριμένο υπάλληλο πριν εκλεγώ δήμαρχος. Το βασικό στοιχείο που με έβαλαν στη φυλακή, τότε άρχισε να κλέβει.

Το δεύτερο είναι ότι ο εισαγγελέας έδωσε εντολή για πραγματογνωμοσύνη στα οικονομικά μου. Όλα ήταν καθαρά. Στο εφετείο άλλαξαν παρανόμως τον πρόεδρο του Εφετείου. Δίνουν αναβολή για 2-3 μήνες. Άλλαξε ο πρόεδρος και εμένα με καταδικάζουν με ψήφους 3-2. Είναι τραγικό. Υπάρχουν αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που δικαιώνουν τον κατηγορούμενο με την αλλαγή ενός μέλους, πόσω μάλλον της πρόεδρου. Δεν αλλάζει ο πρόεδρος με τίποτα, όσες αναβολές και να γίνουν».

Γιατί δεν παρενέβη ο Άρειος Πάγος: «Προσφύγαμε στον Άρειο Πάγο για 10 λόγους. Σε δυο σελίδες απορρίφθηκαν όλα τα αιτήματα μας.».

Για την αφαίρεση των 22 εκατομμυρίων από τον ισολογισμό: «Οι ορκωτοί λογιστές έφτιαξαν τον ισολογισμό και έγραψαν τα 22 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τον νομό, το επόμενο έτος εγκρίνεται ο ισολογισμός του προηγούμενου έτους. Το 2011 έπρεπε να εγκριθεί ο ισολογισμός. Αφαίρεσαν τa 22 εκατ. ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου».

Υπάρχει βλάβη του Δημοσίου και του Δήμου όταν εξαφανίζονται ποσά από τον ισολογισμό και δεν διεκδικούνται: «Υπάρχει βλάβη αναμφίβολα. Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες στα ασφαλιστικά ταμεία.. Είναι δυνατόν ο μεγαλύτερος πελάτης, ο Δήμος, με 5000 υπάλληλους, να μη σε πληρώνει, να σε κατακλέβει κι εσύ να μην έχεις αντιληφθεί τίποτα και να έχεις αθωωθεί; Όλοι αθωώθηκαν, ο Παπαγεωργόπουλος έφταιγε. Ο επίορκος υπάλληλος παραδέχτηκε ότι υπήρξε εξωτερικός συνεργάτης. Στην ερώτηση «ποιος ήταν αυτός», είπε «δε σας λέω». Πρέπει ο τέως δήμαρχος να απαντήσει γιατί δεν ψήφισε τη μήνυση, την κατάσχεση των περιουσιακών του στοιχείων, τον πλειστηριασμό του σπιτιού του, τον καταλογισμό, γιατί έσβησε τον καταλογισμού του ποσού στον δήμο. Είναι δυνατόν με έωλα επιχειρήματα να στέλνεται ένας άνθρωπος στη φυλακή; Δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχείο εναντίον μου».

Υπάρχει περίπτωση αποζημίωσης του από το ελληνικό δημόσιο από τα ευρωπαία δικαστήρια: «Δε θα ήθελα να αναφερθώ, είναι πολύ κρίσιμο ζήτημα. Είναι σε εκκρεμότητα η προσφυγή, υπάρχει ρήτρα μυστικότητας».

Για την απόφαση από τον Άρειο Πάγο: «Ο Άρειος Πάγος έκανε τρία χρόνια και δυο μήνες για να βγάλει απόφαση. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα άλλαξαν πολλά πρόσωπα και όταν βγήκε η απόφαση έλεγε απορρίπτονται όλα.

Θα δώσω ένα ακόμα στοιχείο για την προσφυγή στον Άρειο Πάγο. Πρώτον και οι δυο πρόεδροι που με δίκασαν στο πρωτοβάθμιο και στο εφετείο προήχθησαν σε αρεοπαγίτες. Προσέφυγα στον Άρειο Πάγο και απέρριψε την προσφυγή μου με την επίκληση ενός τεράστιου ψέματος. Δεν υπάρχει άλλος βαθμός δικαιοσύνης στην Ελλάδα για αυτό προσέφυγα στην Ευρώπη. Ο Άρειος Πάγος έγραψε ότι καταδικάστηκε ο Παπαγεωργόπουλος γιατί μπήκαν 17 εκατομμύρια ευρώ στον λογαριασμό της «Αναγέννησης». Την επόμενη μέρα έκανα ερώτηση στην Τράπεζα Πειραιώς και μου είπαν ότι ουδέποτε μπήκε αυτό το ποσό και ότι ο λογαριασμός έχει 250.000 ευρώ. Στην προσφυγή μου έχω καταθέσει τον συγκεκριμένο λογαριασμό και υπεύθυνες δηλώσεις 72 ατόμων που έδωσαν από 2-3 χιλιάδες ευρώ. Ο συγκεκριμένος λογαριασμός είναι πάλλευκος και δεν έχει σχέση με τις υπεξαιρέσεις και ξεκίνησε πριν αρχίσει ο υπάλληλος να κλέβει».

Άλλαξε κάτι στον ποινικό κώδικα επί εποχής Γεωργίου Παπανδρέου: «Εκείνη την εποχή άλλαξε ένα συγκεκριμένο άρθρο που έλεγε ότι αν οποιοσδήποτε υπάλληλος ενοχοποιήσει τον πολιτικό του προϊστάμενο, παίρνει ελαφρυντικά. Δε θέλω να εμπλέξω τέως πρωθυπουργούς και πολιτικά πρόσωπα».

Τέλος, ανέφερε: «Εκκρεμεί η υπόθεση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Περιμένω την απόφαση του. Μπορεί να σε αθωώσει ή να επαναληφθεί η δίκη στα ελληνικά δικαστήρια. Έχω δυνατότητα να ζητήσω επανάληψη της δίκης. Δε θα συμβιβαστώ με το ελληνικό δημόσιο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου