Στην κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με νομοσχέδιο που
κατατέθηκε την Πέμπτη στη Βουλή.
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση», διαμηνύουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, με τον αρμόδιο υπουργό να επισημαίνει ότι όλες οι θέσεις εργασίας είναι διασφαλισμένες.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει τη μεταβίβαση στον έλεγχο του Δημοσίου τόσο του
Οργανσμού όσο και της περιουσίας του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.
Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Πέμπτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη τύπου στο ΥΜΑΘ, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ.
Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».
«Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: «Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του Οργανισμού»
Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», επανέλαβε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, ενώ κληθείς να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκης, είπε «θα κάνω δηλώσεις και θα τοποθετηθώ, αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Αντίστοιχα απάντησε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ’ αυτού».
ΝΔ για κρατικοποίηση ΟΑΣΘ: Η κυβέρνηση έχει ενημερώσει τους Θεσμούς;
«Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ εντάσσει τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στο Υπερταμείο, έρχεται ο κ. Σπίρτζης και καταθέτει νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», σχολιάζει η ΝΔ σε ανακοίνωσή της.
Όπως αναφέρει ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, «Αλήθεια, έχουν ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ή θα κάνουν για άλλη μια φορά – όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει – στροφή 180 μοιρών και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;».
«Ελλείψει πραγματικού ηγέτη στο κόμμα του ο κ. Σπίρτζης κάνει «ιστορικές βουτιές», είτε αναφερόμενος στον αγαπημένο του ηγέτη Ανδρέα Παπανδρέου, είτε τώρα στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Καλούμε τον κ. Σπίρτζη να προσγειωθεί στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο, που με «πόνο ψυχής» ψήφισαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του πριν από λίγες ημέρες», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.
Γ. Αμανατίδης: Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης
«Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα της πόλης της Θεσσαλονίκης – αυτό των αστικών της συγκοινωνιών – αλλά και της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης.
«Η εξαγγελία του υπουργού κ. Σπίρτζη για την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, δείχνει ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο κέντρο της κυβερνητικής μας πολιτικής. Η πόλη μας δικαιούται σύγχρονες, επαρκείς, ποιοτικές και προς όφελος των πολιτών της δημόσιες συγκοινωνίες», πρόσθεσε.
«Με τις ενέργειές μας στοχεύουμε να γίνει η πόλη κέντρο της Ν.Α. Ευρώπης, πύλη ενεργειακή αλλά και πρότυπο συνάντησης πολιτισμών αντάξιο της ιστορίας της», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση», διαμηνύουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, με τον αρμόδιο υπουργό να επισημαίνει ότι όλες οι θέσεις εργασίας είναι διασφαλισμένες.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει τη μεταβίβαση στον έλεγχο του Δημοσίου τόσο του
Οργανσμού όσο και της περιουσίας του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.
Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Πέμπτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη τύπου στο ΥΜΑΘ, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ.
Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».
«Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: «Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του Οργανισμού»
Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», επανέλαβε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, ενώ κληθείς να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκης, είπε «θα κάνω δηλώσεις και θα τοποθετηθώ, αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Αντίστοιχα απάντησε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ’ αυτού».
ΝΔ για κρατικοποίηση ΟΑΣΘ: Η κυβέρνηση έχει ενημερώσει τους Θεσμούς;
«Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ εντάσσει τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στο Υπερταμείο, έρχεται ο κ. Σπίρτζης και καταθέτει νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», σχολιάζει η ΝΔ σε ανακοίνωσή της.
Όπως αναφέρει ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, «Αλήθεια, έχουν ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ή θα κάνουν για άλλη μια φορά – όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει – στροφή 180 μοιρών και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;».
«Ελλείψει πραγματικού ηγέτη στο κόμμα του ο κ. Σπίρτζης κάνει «ιστορικές βουτιές», είτε αναφερόμενος στον αγαπημένο του ηγέτη Ανδρέα Παπανδρέου, είτε τώρα στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Καλούμε τον κ. Σπίρτζη να προσγειωθεί στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο, που με «πόνο ψυχής» ψήφισαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του πριν από λίγες ημέρες», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.
Γ. Αμανατίδης: Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης
«Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα της πόλης της Θεσσαλονίκης – αυτό των αστικών της συγκοινωνιών – αλλά και της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης.
«Η εξαγγελία του υπουργού κ. Σπίρτζη για την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, δείχνει ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο κέντρο της κυβερνητικής μας πολιτικής. Η πόλη μας δικαιούται σύγχρονες, επαρκείς, ποιοτικές και προς όφελος των πολιτών της δημόσιες συγκοινωνίες», πρόσθεσε.
«Με τις ενέργειές μας στοχεύουμε να γίνει η πόλη κέντρο της Ν.Α. Ευρώπης, πύλη ενεργειακή αλλά και πρότυπο συνάντησης πολιτισμών αντάξιο της ιστορίας της», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου