Αυξήθηκαν φέτος οι μαθητές στα ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια, όπως
ανέφερε χθες ο υπεύθυνος Παιδείας της Νέας Δημοκρατία Μάξιμος
Χαρακόπουλος. Τα στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό που προέρχονται από
το σύστημα MySchool του «ΙΤΥΕ Διόφαντος» είναι αποκαλυπτικά.
Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά αυξήθηκε ο αριθμός των
μαθητών στα ιδιωτικά γυμνάσια κατά 55% σε σχέση με πέρυσι. Από 5.912 μαθητές που φοιτούσαν το 2015-2016 ο αριθμός σκαρφάλωσε στις 9.189 εφέτος. Η αύξηση αυτή είναι εξίσου μοιρασμένη σε όλες τις τάξεις, γεγονός που δείχνει ότι οι γονείς προχωρούν σε μεταγραφή των παιδιών τους έχοντας αποκτήσει ιδία εικόνα της σημερινής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου», ανέφερε ο κ. Χαρακόπουλος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στα ιδιωτικά ημερήσια λύκεια οι μαθητές από 10.921 το 2015-2016 αυξήθηκαν φέτος σε 12.068. Παράλληλα, ο αριθμός των μαθητών στα δημόσια γυμνάσια μειώθηκε οριακά από 272.697 το 2015-2016 σε 271.583 το τρέχον έτος, ενώ αυξήθηκε στα δημόσια ημερήσια γενικά λύκεια από 207.718 σε 210.043.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα δημόσια και ιδιωτικά γενικά λύκεια αποδίδεται στη μείωση των παιδιών που κατευθύνθηκαν προς την Α΄ τάξη των ημερήσιων επαγγελματικών λυκείων.
Ωστόσο, στην Β΄ και την Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ ο αριθμός των παιδιών αυξάνεται από μετεγγραφές από γενικά λύκεια και από εγγραφές αποφοίτων που επιστρέφουν στα θρανία για να μάθουν μια ειδικότητα.
«Η εκτίναξη των εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία, την ώρα που το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας συρρικνώνεται, καθρεφτίζει την απαξίωση που επέφεραν οι αποφάσεις της κυβέρνησης στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι πιο κραυγαλέα αν αναλογιστούμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2016 το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε», δήλωσε ο κ. Χαρακόπουλος, προσθέτοντας ότι «η... αλλεργική στην αριστεία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αφού διάλυσε τον θεσμό των προτύπων σχολείων, υποβάθμισε τα ολοήμερα σχολεία, μείωσε τις ώρες διδασκαλίας και επιχείρησε με αλχημείες να καλύψει τα κενά, ενώ ανά μήνα αλλάζει τις προϋποθέσεις προαγωγής των μαθητών, κατάφερε σε λιγότερο από δύο χρόνια διακυβέρνησης να απαξιώσει τη δημόσια εκπαίδευση, παρά την άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή καταιγίδα των τελευταίων μηνών. Επιτέλους, τι άλλο χρειάζεται η κυβέρνηση για να αντιληφθεί το αδιέξοδο των επιλογών της, των εμμονών της και της πολιτικής της ήσσονος προσπάθειας που με ζήλο ασκεί;».
Οι διορισμοί
Ο συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας Θεόδωρος Φορτσάκης ζητάει την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας υπόψη των θεσμών για να στηρίξει το αίτημα των 20.000 διορισμών στην εκπαίδευση κατά την τριετία 2017-2019.
Ο κ. Φορτσάκης επισημαίνει ότι, αν και ο κ. Φίλης στις 28 Σεπτεμβρίου 2016 στην προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία τόνισε ότι έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη σχετική μελέτη για τους 20.000 διορισμούς στους θεσμούς, καμία μελέτη για την ανάγκη και την υλοποίηση αυτών των διορισμών δεν κατατέθηκε ποτέ στη Βουλή.
απο τη kathimerini.gr
Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά αυξήθηκε ο αριθμός των
μαθητών στα ιδιωτικά γυμνάσια κατά 55% σε σχέση με πέρυσι. Από 5.912 μαθητές που φοιτούσαν το 2015-2016 ο αριθμός σκαρφάλωσε στις 9.189 εφέτος. Η αύξηση αυτή είναι εξίσου μοιρασμένη σε όλες τις τάξεις, γεγονός που δείχνει ότι οι γονείς προχωρούν σε μεταγραφή των παιδιών τους έχοντας αποκτήσει ιδία εικόνα της σημερινής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου», ανέφερε ο κ. Χαρακόπουλος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στα ιδιωτικά ημερήσια λύκεια οι μαθητές από 10.921 το 2015-2016 αυξήθηκαν φέτος σε 12.068. Παράλληλα, ο αριθμός των μαθητών στα δημόσια γυμνάσια μειώθηκε οριακά από 272.697 το 2015-2016 σε 271.583 το τρέχον έτος, ενώ αυξήθηκε στα δημόσια ημερήσια γενικά λύκεια από 207.718 σε 210.043.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα δημόσια και ιδιωτικά γενικά λύκεια αποδίδεται στη μείωση των παιδιών που κατευθύνθηκαν προς την Α΄ τάξη των ημερήσιων επαγγελματικών λυκείων.
Ωστόσο, στην Β΄ και την Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ ο αριθμός των παιδιών αυξάνεται από μετεγγραφές από γενικά λύκεια και από εγγραφές αποφοίτων που επιστρέφουν στα θρανία για να μάθουν μια ειδικότητα.
«Η εκτίναξη των εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία, την ώρα που το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας συρρικνώνεται, καθρεφτίζει την απαξίωση που επέφεραν οι αποφάσεις της κυβέρνησης στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι πιο κραυγαλέα αν αναλογιστούμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2016 το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε», δήλωσε ο κ. Χαρακόπουλος, προσθέτοντας ότι «η... αλλεργική στην αριστεία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αφού διάλυσε τον θεσμό των προτύπων σχολείων, υποβάθμισε τα ολοήμερα σχολεία, μείωσε τις ώρες διδασκαλίας και επιχείρησε με αλχημείες να καλύψει τα κενά, ενώ ανά μήνα αλλάζει τις προϋποθέσεις προαγωγής των μαθητών, κατάφερε σε λιγότερο από δύο χρόνια διακυβέρνησης να απαξιώσει τη δημόσια εκπαίδευση, παρά την άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή καταιγίδα των τελευταίων μηνών. Επιτέλους, τι άλλο χρειάζεται η κυβέρνηση για να αντιληφθεί το αδιέξοδο των επιλογών της, των εμμονών της και της πολιτικής της ήσσονος προσπάθειας που με ζήλο ασκεί;».
Οι διορισμοί
Ο συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας Θεόδωρος Φορτσάκης ζητάει την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας υπόψη των θεσμών για να στηρίξει το αίτημα των 20.000 διορισμών στην εκπαίδευση κατά την τριετία 2017-2019.
Ο κ. Φορτσάκης επισημαίνει ότι, αν και ο κ. Φίλης στις 28 Σεπτεμβρίου 2016 στην προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία τόνισε ότι έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη σχετική μελέτη για τους 20.000 διορισμούς στους θεσμούς, καμία μελέτη για την ανάγκη και την υλοποίηση αυτών των διορισμών δεν κατατέθηκε ποτέ στη Βουλή.
απο τη kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου