Το «Black» αναφέρεται στα καταστήματα που περνούν από τις «κόκκινες» λογιστικές εγγραφές, που σηματοδοτούν τις ζημίες στα λογιστικά βιβλία, στις «μαύρες», που σηματοδοτούν τα κέρδη |
Η
Black Friday έφτασε φέτος τρέχοντας στην Ελλάδα και κατέληξε σε
weekend! Και ίσως η Cyber Monday να έχει ήδη ξεκινήσει χωρίς να το
συνειδητοποιήσουμε καλά-καλά…
Αλλά, ας τα πάρουμε από την αρχή.
Ακόμα και όσοι δεν έχουν βγει ποτέ από τα σύνορα της
χώρας έμαθαν φέτος τι σημαίνει Black Friday και μπορεί να επωφελήθηκαν κιόλας από τις σημαντικές εκπτώσεις που έκαναν οι μεγάλες αλυσίδες σε όλη την Ελλάδα –κυρίως στα είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας- και το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα.
Ο όρος Black Friday επινοήθηκε τη δεκαετία του ‘60 για να σηματοδοτήσει την έναρξη της περιόδου για τα ψώνια των Χριστουγέννων.
Το «Black» αναφέρεται στα καταστήματα που περνούν από τις «κόκκινες» λογιστικές εγγραφές, που σηματοδοτούν τις ζημίες στα λογιστικά βιβλία, στις «μαύρες», που σηματοδοτούν τα κέρδη.
Η Παρασκευή, η επόμενη ημέρα από εκείνη των Ευχαριστιών, που είναι αργία για τις ΗΠΑ, καθιερώθηκε έτσι ως η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων. Το 1966 η Αστυνομία της Φιλαδέλφειας χρησιμοποίησε τον ίδιο όρο για να περιγράψει το χάος που δημιουργήθηκε από την κυκλοφοριακή συμφόρηση αυτοκινήτων και πεζών στους εμπορικούς δρόμους της πόλης, που προκάλεσε ακόμα και εκδηλώσεις βίας.
Σε κάθε περίπτωση η Black Friday, ξεπερνώντας τα αμερικανικά σύνορα, έφτασε να θεωρείται -σε όλο σχεδόν τον κόσμο- ως η καλύτερη ημέρα του χρόνου για ψώνια, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους καταστηματάρχες.
Στην Ελλάδα, λοιπόν, κατά την πρώτη προσπάθεια εφαρμογής της παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές, με ανομοιόμορφη, ωστόσο εικόνα μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και μεγάλων αλυσίδων, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ, που δημοσιεύσαμε ήδη.
Ωστόσο, επιφυλάξεις διατυπώθηκαν από τους Εμπορικούς Συλλόγους, σχετικά με την πρώτη εφαρμογή της Black Friday στη χώρα μας.
Παρόλα αυτά, είδαμε ουρές να σημειώνονται μέσα και έξω από το εκπτωτικό χωριό τα εμπορικά κέντρα και τις μεγάλες αλυσίδες, όχι μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά σε πολλές πόλεις. Ακόμα, πολλές αλυσίδες συνέχισαν τις εκπτωτικές προσφορές και το Σαββατοκύριακο, προσφέροντας χαμηλές τιμές στις online αγορές.
Έτσι, μπορεί να έχει ξεκινήσει άτυπα και η Cyber Monday, η μεγαλύτερη μέρα των online πωλήσεων παγκοσμίως, που θεωρείται άξια αντίπαλος της Black Friday.
Ο όρος Cyber Monday, προέρχεται από την Ellen Davis, αντιπρόεδρο της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής των ΗΠΑ, η οποία χρησιμοποίησε τον όρο αυτό το 2005, όταν σε ένα δελτίο τύπου με τον τίτλο Cyber Monday, διατεινόταν ότι η Δευτέρα που ακολουθούσε την Black Friday θα γινόταν σύντομα μία από τις καλύτερες ημέρες για online shopping της χρονιάς.
Το δελτίο τύπου ανέφερε μια έρευνα, σύμφωνα με την οποία το 77% των online εμπόρων λιανικής πώλησης είχαν παρατηρήσει σημαντική αύξηση πωλήσεων την Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών κατά το προηγούμενο έτος. Έτσι, η τάση αυτή αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη πολύ σημαντικών εκπτώσεων και προσφορών στον κυβερνοχώρο, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες.
Δεδομένου, λοιπόν, ότι παρατηρείται διεθνώς –και στην Ελλάδα– σημαντική άνοδος των αγορών στο διαδίκτυο, δεν αποκλείεται η Cyber Monday να εξισωθεί από πλευράς σπουδαιότητας εκπτώσεων και προσφορών με την Black Friday.
Και βέβαια, αμερικανιές ή όχι, σε εποχή ισχνών αγελάδων και για το λιανεμπόριο όλα είναι
ευπρόσδεκτα.
Εξάλλου, όπως σημειώνει ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, σε ανακοίνωσή του, «η Black Friday στην Ελλάδα θα είναι τόσο αποδοτική σε μία εποχή βαθιάς καταναλωτικής ύφεσης;
Ίσως όχι, αλλά για κάποιους κλάδους, όπως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά και τα είδη τεχνολογίας, από όπου άλλωστε ξεκίνησε η ιδέα, ίσως βοηθήσει να αναπληρώσουν κάτι από το κακό δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Άλλωστε, σε πολλά είδη δεν υπάρχει φθινοπωρινή ή χειμερινή σεζόν, όπως συμβαίνει με την μόδα και την εποχικότητα στην ένδυση και υπόδηση.
Τώρα σε τι συνίσταται η καθ’ ημάς, «αμερικανιά» Black Friday;
Ίσως σε μία Παρασκευή με γενναίες προσφορές, ίσως σε μια ημέρα ρευστοποίησης stock και υπολοίπων προηγούμενης περιόδου;
Γιατί όχι, αρκεί να το γνωρίζει ο καταναλωτής και ο έμπορος να είναι όπως πάντα προσεκτικός στο διαχωρισμό των ειδών που πουλά με μειωμένη τιμή».
Και η ανακοίνωση του κ. Κορκίδη κατέληξε με μια ευχή την οποία υιοθετούμε κι εμείς: «Μακάρι, λοιπόν, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που θα το δοκιμάσουν για πρώτη φορά, είτε με τη διαφήμιση στα ΜΜΕ, είτε με έκπτωση επί του ταμείου, να έχουν θετικά αποτελέσματα και εδώ θα είμαστε να το οργανώσουμε καλύτερα του χρόνου, μήπως και δούμε όλοι μαζί, άσπρη μέρα»! Αμήν!
Πηγή: reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου