Τέσσερις πάροχοι, εκατοντάδες κανάλια, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο συνδρομητές, πάνω από 500 κινηματογραφικές πρεμιέρες το χρόνο, δεκάδες χιλιάδες ώρες ζωντανών αθλητικών μεταδόσεων, χιλιάδες ταινίες και επεισόδια δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών, σε πρώτη αλλά και on demand προβολή, σε σταθερές αλλά και κινητές συσκευές θέασης.
Είκοσι δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα του Filmnet, η συνδρομητική τηλεόραση στην
Ελλάδα ενηλικιώθηκε, πέρασε τις εξετάσεις εισαγωγής σε εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά και «αποφοίτησε» με διείσδυση της τάξης του 24% στην ελληνική αγορά το 2015, φτάνοντας σε επίπεδα χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, όπως η Ισπανία και η Ιταλία.
Πριν από λίγες ημέρες, και η Wind ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί στο χώρο.
Το νέο μεγάλο στοίχημα, πάντως, της συνδρομητικής είναι να μπορέσει να διαθέσει το πλούσιο περιεχόμενο που κατόρθωσε να εξασφαλίσει στους πελάτες της με τρόπο που να ικανοποιεί τις ατομικές τους ανάγκες και επιθυμίες, να γίνει προσωποποιημένη και ευέλικτη.
NOVA, OTE TV, Cyta τηλεόραση και Vodafone TV συναγωνίζονται αυτήν τη στιγμή σε επίπεδο περιεχομένου αλλά και «πακέτων» για μία θέση στη θήκη των τηλεκοντρόλ στο σαλόνι των ελληνικών σπιτιών.
Η πλατφόρμα της NOVA -που ήρθε στα τέλη του 1999 ως μετεξέλιξη του Filmnet, του πρώτου συνδρομητικού καναλιού που αδειοδοτήθηκε στην Ελλάδα, το 1994- διαθέτει σήμερα περισσότερα από 250 κανάλια. «Πριν από 22 χρόνια ξεκινήσαμε με λίγες ταινίες και τα βραβεία Oσκαρ. Αυξήσαμε προοδευτικά τις διεθνείς και εγχώριες συμφωνίες ταινιών, φέραμε την αφρόκρεμα των ξένων σειρών, δραστηριοποιηθήκαμε στο ελληνικό σινεμά, ενώ παράλληλα βελτιώσαμε τους μηχανισμούς προγραμματισμού σε πολλαπλά κανάλια», μας εξηγεί η κ. Κατερίνα Κασκανιώτη, ανώτερη διευθύντρια Πλατφόρμας και Περιεχομένου της Forthnet.
«Στα αθλητικά, όταν ξεκινήσαμε, δεν ήταν καν 24ωρο το πρόγραμμα», θυμάται. «Ο Γιάννης Καραλής, πιτσιρικάς τότε, έβγαινε live από το στούντιο στην Κατεχάκη. Ολα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα μεταδόθηκαν κατά καιρούς από τα κανάλια Novasports. Η Euroleague ήταν άγνωστη στον Ελληνα τηλεθεατή και την καθιερώσαμε ως τη σημαντικότερη και ιδιαίτερα αγαπητή ευρωπαϊκή μπασκετική διοργάνωση.
Σήμερα συνεχίζουμε να πιστεύουμε και να υποστηρίζουμε τον ελληνικό αθλητισμό περισσότερο από ποτέ. “Παίζουμε Ελλάδα”, με κάθε τρόπο σε κάθε πόλη. Προβάλλουμε τα νέα παιδιά, τους νέους αθλητές και χρηματοδοτούμε τις ελληνικές διοργανώσεις».
Σαν ένα απαιτητικό παζλ στήθηκε και το πρόγραμμα των κινηματογραφικών καναλιών, μέσω συμφωνιών με τα μεγάλα στούντιο παραγωγής του Χόλιγουντ, Ελληνες και ξένους ανεξάρτητους διανομείς, με μαραθώνιους σειρών και Novacinema συμπαραγωγών, με ειδικά αφιερώματα σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς, με το «Σινεμά του κόσμου» και τα εξειδικευμένα κανάλια ΝovaStars ή NovaXmas.
Οι «πρωταθλητές» στις προτιμήσεις των συνδρομητών των καναλιών NOVA είναι τα κορυφαία ελληνικά ντέρμπι σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ και βόλεϊ, η «Πρεμιέρα» της Κυριακής, οι αναμετρήσεις των ελληνικών ομάδων στη Euroleague, η ταινία των 9 στο Novalifε, οι σειρές «Game of Thrones», «NCIS», «Βlack Sails», «Velvet», «Art of More», το σόου της Ellen De Generis, η «Ωρα των πρωταθλητών», η «Super Euroleague», το «Παίζουμε Ελλάδα λεπτό προς λεπτό», το «Λαμπατέρ» και η καινούργια υπερπαραγωγή «Vinyl» της HBO, με υπογραφές των Μάρτιν Σκορσέζε και Μικ Τζάγκερ.
Αθλητικά, σειρές, ταινίες και... ιστορία
Ογδόντα πέντε κανάλια, τα 30 υψηλής ευκρίνειας, περιλαμβάνει το «μπουκέτο» του OTE TV: 13 αθλητικά κανάλια (9 OTE SPORT, τα οποία μόνο το 2015 κατέγραψαν 8.000 ώρες ζωντανών μεταδόσεων), 9 κανάλια με ταινίες και σειρές συνολικά (4 κανάλια ΟΤΕ CINEMA), 11 κανάλια ντοκιμαντέρ, ανάμεσά τους και το OTE HISTORY, που είναι επικεντρωμένο στην ελληνική ιστορία και στον πολιτισμό, 5 παιδικά, μεταξύ των οποίων και τα 3 της Disney.
Για το πρόγραμμα ταινιών και σειρών των καναλιών του ο OTE TV συνεργάζεται με τα μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο, αλλά και με ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής, όπως η NBC Universal και η MGM (με τις οποίες υπάρχει αποκλειστική συνεργασία για τις ταινίες πρώτης προβολής), το Fox, το ΒΒC, το HBO, η Miramax, η Regency, η Sony, το Sky Vision, αλλά και τα ITV Studios, Tanweer Alliances, Feelgood Entertainment, Spentzos Film.
«Ο “βασιλιάς” της τηλεθέασης», σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο διευθυντής του OTE TV Δημήτρης Μιχαλάκης, «είναι τα αθλητικά, όπου έχουμε την πλέον ολοκληρωμένη και ποιοτική πρόταση, ακόμη και για τα διεθνή δεδομένα.
Πολύ δημοφιλή είναι και τα κινηματογραφικά μας κανάλια, με τις ξένες σειρές να έχουν το δικό τους φανατικό κοινό. Επίσης, αυτό που μας χαροποιεί ιδιαίτερα είναι ότι οι συνδρομητές μας έχουν εκτιμήσει θετικά τη δημιουργία του μοναδικού καναλιού με ντοκιμαντέρ για την Ελλάδα, του OTE HISTORY, το οποίο στόχος μας είναι μέσα στο 2016 να εμπλουτιστεί κι άλλο με δικές μας παραγωγές ντοκιμαντέρ».
Η Cyta Ελλάδος εισήλθε στην ελληνική αγορά pay tv τον Δεκέμβριο του 2013. Σήμερα προσφέρει 22 κανάλια στους πελάτες σταθερής της, καθώς η Cyta τηλεόραση αποτελεί πρόσθετη επιλογή του βασικού προϊόντος Cyta 2play (σταθερή και internet), το οποίο ο πελάτης «χτίζει» ανάλογα με τις ανάγκες του. Στόχος της είναι η διατήρηση ισχυρής σχέσης κόστους-οφέλους και γι’ αυτό εστιάζει στο είδος και στην ποιότητα του περιεχομένου σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή. «Το ψυχαγωγικό πακέτο της υπηρεσίας Cyta τηλεόραση περιλαμβάνει πληθώρα κορυφαίων τηλεοπτικών καναλιών παγκοσμίου φήμης.
Η πλούσια τηλεοπτική παλέτα εκπέμπει όλο το 24ωρο και προσφέρει μεγάλη ποικιλία επιλογών», μας λέει η κ. Μαρίνα Νικολάου, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της εταιρείας.
Οι πελάτες της υπηρεσίας συντονίζονται με τις διεθνείς εξελίξεις της τελευταίας στιγμής μέσω των μεγάλων ειδησεογραφικών δικτύων, όπως Euronews, Bloomberg και Sky News, έχουν lifestyle επιλογές, όπως τα World Fashion και Food Network, ντοκιμαντέρ από το National Geographic και το History Channel, ενώ σε αποκλειστικότητα μεταδίδονται οι αγώνες του κυπριακού πρωταθλήματος. Τα παιδικά κανάλια αλλά και τα FOX και FOX Life βρίσκονται στις πρώτες θέσεις προτίμησης των τηλεθεατών, μαζί με τα ντοκιμαντέρ και τις διεθνείς παραγωγές θεματικού περιεχομένου για την επιστήμη, την τεχνολογία, την ιστορία, την εξερεύνηση και την άγρια φύση.
Η Vodafone TV διαδέχτηκε την υπηρεσία hol my tv, μετά την απορρόφηση της Hellas online από τη Vodafone, και διαθέτει σήμερα 54 κανάλια -13 ειδησεογραφικά, 11 κανάλια ντοκιμαντέρ, 5 παιδικά μεταγλωττισμένα στα Ελληνικά, 6 αφιερωμένα στα σπορ, 9 lifestyle, 5 μουσικά, 3 ενηλίκων και τα ψυχαγωγικά Fox και Fox Life-, ενώ ο κατάλογος του on demand περιεχομένου μέσω του Vodafone Video Club περιλαμβάνει περισσότερους από 10.000 τίτλους τηλεοπτικών σειρών, παιδικών και ταινιών.
«Η υπηρεσία ανανεώθηκε σημαντικά, τόσο σε επίπεδο περιβάλλοντος πλοήγησης και εμπειρίας πελάτη όσο και σε εύρος και ποικιλία διαθέσιμου περιεχομένου», μας εξηγεί ο κ. Μιχάλης Αναγνωστάκος, Head of Fixed Segment της Vodafone Ελλάδας.
«Σήμερα η υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης της Vodafone αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Vodafone Home triple play, προϊόντος που συνδυάζει απεριόριστη επικοινωνία, γρήγορο internet και την πιο πλούσια εμπειρία ψυχαγωγίας για το σπίτι».
Οι συνδρομητές
Συνδρομητές όλων των ηλικιών επιλέγουν και τα πακέτα του OTE TV, με έμφαση στο δημογραφικό γκρουπ 25-44 ετών (η αναλογία ανδρών-γυναικών είναι 55/45), σε όλη την Ελλάδα. Ανάλογο είναι το προφίλ των πελατών των Cyta και Vodafone TV. Οι οικογένειες με ένα ή και περισσότερα παιδιά είναι ο «κορμός» των πελατών της NOVA. Υπάρχει βέβαια προοδευτικά όλο και μεγαλύτερη διαστρωμάτωση, που καλύπτει από φοιτητές μέχρι και συνταξιούχους και από χαμηλά έως και πολύ υψηλά οικονομικά στρώματα.
Οι τιμές
Το πλήρες πακέτο του OTE TV διατίθεται στα 24,90 € το μήνα, με 24μηνη παραμονή στην υπηρεσία.
Η NOVA προσφέρει μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων, με δημοφιλέστερο το Nova 3Play, που περιλαμβάνει τηλεόραση, απεριόριστη σταθερή τηλεφωνία και ADSL internet έως 24Mbps με 29,90 € το μήνα. Πρόκειται για το πρώτο «πακέτο» που συνδύασε τηλεόραση, internet και σταθερή τηλεφωνία και έβαλε την πλατφόρμα σε περισσότερα από 500.000 σπίτια, αλλάζοντας το τοπίο του ανταγωνισμού.
Η υπηρεσία Vodafone Ηome triple play παρέχεται με 24,90 € το μήνα για τους πελάτες που έχουν και κινητό Vodafone, ενώ παράλληλα δίνεται και έκπτωση στο συμβόλαιο του κινητού.
Οι πελάτες της Cyta εξασφαλίζουν την υπηρεσία τηλεόρασης με 6 € το μήνα επιπλέον του παγίου σταθερής και internet.
Το μέλλον της συνδρομητικής
Παρά τα ελκυστικά πακέτα, η εκτίμηση όλων των «παικτών» της αγοράς συνδρομητικής είναι ότι θα σημειωθεί επιβράδυνση στους ρυθμούς αύξησης των πελατών των παρόχων.
«Πιστεύω ότι η αυξητική τάση θα συνεχιστεί, ωστόσο με χαμηλότερους ρυθμούς από αυτούς που ακολούθησε η αγορά τα τελευταία χρόνια», εκτιμά ο κ. Μιχάλης Αναγνωστάκος, ο οποίος θεωρεί ότι, «εκτός από το περιεχόμενο αυτό καθαυτό, καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης τα αμέσως επόμενα χρόνια θα παίξει η σύγκλιση των υπηρεσιών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και internet αφενός και των υπηρεσιών τηλεόρασης αφετέρου».
Από την ίδια διαπίστωση εκκινεί και ο κ. Δημήτρης Μιχαλάκης, που διαπιστώνει ότι «κόντρα στην οικονομική ύφεση, η συνδρομητική τηλεόραση γνώρισε εντυπωσιακή ανάπτυξη στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια...
Η εξέλιξη αυτή θα συνεχιστεί και την επόμενη περίοδο, εκτιμώ όμως ότι δεν θα έχουμε τους ίδιους υψηλούς ρυθμούς.
Η ελληνική αγορά παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια ωρίμασης».
Ο διευθυντής του OTE TV, όμως, βάζει ένα διαφορετικό «στοίχημα» για το μέλλον: «Ο τρόπος που βλέπουμε τηλεόραση αλλάζει παντού στον κόσμο. Οφείλουμε να “ακούσουμε” το κοινό, που ζητά μεγαλύτερη ευελιξία, περισσότερη διαδραστικότητα, τηλεθέαση εν κινήσει. Οι νέοι βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα περισσότερο στο τηλέφωνο, στην ταμπλέτα ή στο λάπτοπ τους και λιγότερο στην τηλεόρασή τους. Και αυτή είναι μια τάση που λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη».
Την εποχή των προγραμμάτων on demand, που ο πελάτης έχει ένα ολόκληρο βιντεοκλάμπ στο τηλεκοντρόλ του, διαδέχεται η εποχή on the go: ο συνδρομητής να μπορεί να δει τα τηλεοπτικά προγράμματα που επιθυμεί όποτε, όπου και με όποιο μέσο θέασης θέλει.
Για το λόγο αυτό, στους άμεσους στόχους του OTE TV είναι να αυξήσει την αυτονομία και την ευελιξία των συνδρομητών μέσω υπηρεσιών όπως το OTE TV GO -το οποίο περιλαμβάνει 33 κανάλια, είναι προσβάσιμο μέσω Wi-Fi αλλά και COSMOTE 3G/4G/4G+ και μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2016 θα διατεθεί και μέσω υπολογιστών και λάπτοπ-, τη νέα υβριδική πλατφόρμα που δίνει πρόσβαση στις υπηρεσίες on demand, replay και remote recording ή την υπηρεσία multi-room, που θα διατεθεί μέσα στη χρονιά.
Τη λογική της προσαρμοσμένης στον πελάτη θέασης υπηρετούν και μια πληθώρα υπηρεσιών της NOVA, όπως οι Nova HD, Nova On Demand, Nova Multiview και φυσικά Nova GO, ενώ σύντομα μέσω του καινούργιου αποκωδικοποιητή θα είναι προσβάσιμοι σχεδόν 2.000 τίτλοι on demand.
Τα ποσοστά χρήσης των υπηρεσιών αυτών είναι πολύ υψηλά.
Περισσότεροι από το 50% των iptv συνδρομητών του OTE TV χρησιμοποιούν τις interactive υπηρεσίες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί μετά το λανσάρισμα της υβριδικής πλατφόρμας με την οποία από την 1η Φεβρουαρίου και οι δορυφορικοί πελάτες απέκτησαν πρόσβαση στις διαδραστικές υπηρεσίες.
Περιθώρια ανόδου της διείσδυσης της συνδρομητικής στην ελληνική αγορά φυσικά και υπάρχουν. Το πόσο μεγάλο κομμάτι της «πίτας» θα εξασφαλίσουν οι πάροχοι θα εξαρτηθεί από τις κινήσεις τους στη σκακιέρα του ανταγωνισμού. Η «μάχη» θα κριθεί σε τρία πεδία. Το πρώτο έχει να κάνει με το περιεχόμενο, τα κανάλια, τις πρεμιέρες, τις δημοφιλείς σειρές, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Το δεύτερο αφορά το συνδυασμό υπηρεσιών επικοινωνίας και θέασης σε οικονομικά πακέτα. Το τρίτο περιλαμβάνει μια ποικιλία δυνατοτήτων προσωποποίησης της θέασης, μέσω προγραμμάτων που φέρνουν την τηλεόραση στο κινητό, το λάπτοπ, το τάμπλετ, το σπίτι, το αυτοκίνητο ή στον δημόσιο χώρο.
Η συνδρομητική τηλεόραση σε αριθμούς
85 κανάλια διαθέτει ο OTE TV
13 αθλητικά κανάλια
9 κανάλια με ταινίες και σειρές
11 κανάλια ντοκιμαντέρ
5 παιδικά
Πάνω από 250 κανάλια έχει η NOVA
14 κινηματογραφικά/σειρών
15 αθλητικά
10 ντοκιμαντέρ
4 παιδικά
5 μουσικά
11 ειδησεογραφικά
22 είναι τα κανάλια της Cyta Τηλεόραση
5 ενημερωτικά
1 αθλητικό
4 παιδικά
2 ψυχαγωγικά
4 ενηλίκων
3 ντοκιμαντέρ
54 κανάλια έχει η Vodafone TV
13 ειδησεογραφικά
11 κανάλια ντοκιμαντέρ
5 παιδικά
6 αφιερωμένα στα σπορ
9 lifestyle, 5 μουσικά
3 ενηλίκων
τα ψυχαγωγικά Fox και Fox Life
απο τη Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου