Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με «μπόνους» αλλά χωρίς... «μάλους» θεσπίζει από το ερχόμενο έτος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας.
Επειτα από 30 χρόνια απουσίας, η αξιολόγηση... των εκπαιδευτικών επιστρέφει στα σχολεία με στόχο να
συνδεθεί με τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη, έτσι ώστε να επιβραβεύονται - εν είδει κινήτρου - όσοι αξιολογούνται θετικά με μισθολογικό ή βαθμολογικό μπόνους.
Αντιθέτως, όπως είπε χθες ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος, τυχόν αρνητική αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού δεν θα οδηγεί σε τιμωρίες και απολύσεις:
«Η Πολιτεία διασφαλίζει ότι ο εκπαιδευτικός είναι επαρκής για τη διδασκαλία στην τάξη κατά την είσοδό του στην εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα, κάποιος είτε βελτιώνεται είτε παραμένει στάσιμος. Στόχος της αξιολόγησης, που θα γίνεται με τρόπο αδιάβλητο και αντικειμενικό μέσω μιας ανεξάρτητης Αρχής, θα είναι να εντοπίζει όποιες αδυναμίες προκύπτουν και να δίνει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να βελτιωθούν», εξήγησε.
Πάντως, όπως διευκρίνιζαν στελέχη του υπουργείου, μια αρνητική αξιολόγηση προφανώς θα ανακόπτει την υπηρεσιακή εξέλιξη του εκπαιδευτικού, οδηγώντας τον έτσι σε στασιμότητα.
Για να αποφασιστούν τα κριτήρια της αξιολόγησης (όπως λ.χ. το αν θα συνυπολογίζονται οι επιδόσεις των μαθητών), ο τρόπος εφαρμογής της από το 2013 και η διαδικασία με την οποία θα διεξάγεται, το υπουργείο Παιδείας συνέστησε - άμισθη - επιστημονική επιτροπή υπό τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Ηλία Ματσαγγούρα, η οποία θα μελετήσει τα συστήματα αξιολόγησης και άλλων κρατών.
Οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της «εφεδρείας» όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών.
Επίσης αναφέρουν ότι ήδη από το Νοέμβριο του 2011 υπάρχει νόμος σύμφωνα με τον οποίο οι προαγωγές τους γίνονται με ποσόστωση.
από ΤΑ ΝΕΑ
Επειτα από 30 χρόνια απουσίας, η αξιολόγηση... των εκπαιδευτικών επιστρέφει στα σχολεία με στόχο να
συνδεθεί με τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη, έτσι ώστε να επιβραβεύονται - εν είδει κινήτρου - όσοι αξιολογούνται θετικά με μισθολογικό ή βαθμολογικό μπόνους.
Αντιθέτως, όπως είπε χθες ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος, τυχόν αρνητική αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού δεν θα οδηγεί σε τιμωρίες και απολύσεις:
«Η Πολιτεία διασφαλίζει ότι ο εκπαιδευτικός είναι επαρκής για τη διδασκαλία στην τάξη κατά την είσοδό του στην εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα, κάποιος είτε βελτιώνεται είτε παραμένει στάσιμος. Στόχος της αξιολόγησης, που θα γίνεται με τρόπο αδιάβλητο και αντικειμενικό μέσω μιας ανεξάρτητης Αρχής, θα είναι να εντοπίζει όποιες αδυναμίες προκύπτουν και να δίνει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να βελτιωθούν», εξήγησε.
Πάντως, όπως διευκρίνιζαν στελέχη του υπουργείου, μια αρνητική αξιολόγηση προφανώς θα ανακόπτει την υπηρεσιακή εξέλιξη του εκπαιδευτικού, οδηγώντας τον έτσι σε στασιμότητα.
Για να αποφασιστούν τα κριτήρια της αξιολόγησης (όπως λ.χ. το αν θα συνυπολογίζονται οι επιδόσεις των μαθητών), ο τρόπος εφαρμογής της από το 2013 και η διαδικασία με την οποία θα διεξάγεται, το υπουργείο Παιδείας συνέστησε - άμισθη - επιστημονική επιτροπή υπό τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Ηλία Ματσαγγούρα, η οποία θα μελετήσει τα συστήματα αξιολόγησης και άλλων κρατών.
Οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της «εφεδρείας» όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών.
Επίσης αναφέρουν ότι ήδη από το Νοέμβριο του 2011 υπάρχει νόμος σύμφωνα με τον οποίο οι προαγωγές τους γίνονται με ποσόστωση.
από ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου