Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΤΕ ΜΠΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ;

Ένας ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ στην Οκλαχόμα ήταν αυτός που έβαλε το πρώτο καροτσάκι σε σουπερμάρκετ, στις 4 Ιουνίου 1937, στην προσπάθειά του να προωθήσει τις πωλήσεις του και να παρακινήσει τους πελάτες του να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα.

 Ο Σίλβαν Γκόλντμαν (Sylvan N. Goldman), ιδιοκτήτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην πόλη της Οκλαχόμα, παρατήρησε ένα
απόγευμα δύο πτυσσόμενες καρέκλες στο χώρο και του ήρθε η ιδέα για... ένα μεγαλύτερο καλάθι αγορών.
 Κι αυτό, καθώς την ίδια στιγμή παρατήρησε ότι οι πελάτες του χρησιμοποιούσαν γεμάτα και άρα βαριά καλάθια χειρός. Οι αγορές τους περιοριζόντουσαν σε ό τι θα μπορούσε να ενταχθεί στο καλάθι και πόσα θα μπορούσαν να μεταφέρουν.
 Ο Γκόλντμαν ήθελε φυσικά να δει τους πελάτες του να επισκέπτονται πιο συχνά και να αγοράσουν περισσότερα από το παντοπωλείο του. Αποφάσισε λοιπόν ότι έπρεπε να υπάρξει ένας ευκολότερος τρόπος για να μεταφέρουν τρόφιμα και τα άλλα προϊόντα.

 Το νέο... καλάθι

 Με τη βοήθεια ενός υπαλλήλου, του Φρεντ Γιανκ (Fred Young), ο Γκόλντμαν επινόησε ένα πρωτότυπο καλάθι αγορών, με βάση την πτυσσόμενη καρέκλα: τροχοί στο κάτω μέρος των ποδιών και δύο καλάθια, το ένα πάνω από το άλλο, στη θέση του καθίσματος της καρέκλας. Μετά από λίγους μήνες, το καλάθι ήταν έτοιμο. Τα πράγματα δεν ήταν εύκολα απ' την αρχή. Στις 4 Ιουνίου 1937, ο Γκόλντμαν τοποθέτησε μια διαφήμιση στις εφημερίδες της πόλης της Οκλαχόμα, που δείχνει μια γυναίκα να έχει εξαντληθεί από το βάρος του καλαθιού της. «Είναι νέα. Είναι συγκλονιστικό. Δεν υπάρχουν άλλα καλάθια για τη μεταφορά», έλεγε η διαφήμιση, αναφερόμενη στο νέο καλάθι αγορών.
 Η έναρξη όμως αποδείχθηκε ότι ήταν μια αποτυχία: Οι πελάτες του δεν θέλησαν να χρησιμοποιήσουν τη νέα εφεύρεση. Οι νεαροί άνδρες νόμιζαν ότι θα εμφανιστούν... αδύναμοι με τα καροτσάκια, οι γυναίκες εκτιμούσαν ότι ήταν πάρα πολύ ντεμοντέ και... υποδηλώνουν μια μεταφορά μωρών, οι γέροι εμφανίστηκαν απρόθυμοι για να μην τους πουν... ανήμπορους!!! 

 Το διαφημιστικό κόλπο

 Ο Σίλβαν Γκόλντμαν όμως πίστευε στην ιδέα του και κυρίως ήταν έξυπνος. 
Αντί λοιπόν να εγκαταλείψει την προσπάθεια, προσέλαβε ανθρώπους όλων των ηλικιών και των δυο φύλων για να σπρώχνουν μέσα στο κατάστημα καροτσάκια γεμάτα αγαθά για να παρακινηθούν και οι πραγματικοί πελάτες να τους μιμηθούν. 
Το διαφημιστικό κόλπο έπιασε και σύντομα οι πελάτες εξοικειώθηκαν με αυτά. Σύντομα ο Γκόλντμαν διαπίστωσε ότι οι πελάτες του αγόραζαν περισσότερα προϊόντα και έτσι το 1940, η δημοτικότητά του καροτσιού -που είχε επινοήσει- είχε αυξηθεί τόσο πολύ, ώστε οι άλλοι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αντιμετώπιζαν... επτά χρόνια στη λίστα αναμονής!!!

 Η επέκταση

 Η ιδέα επεκτάθηκε σε όλα τα σουπερμάρκετ, που άλλαξαν πλέον και τους χώρους τους και τους διαδρόμους τους. Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι -όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εφευρέσεις- η ιστορία του καροτσιού αγορών δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρη.
 Αν και ο Γκόλντμαν θεωρείται ο εφευρέτης του καροτσιού αγορών, αρκετοί άλλοι επίσης ασχολούνταν την ίδια περίοδο ή και νωρίτερα με την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το βαρύ καλάθι αγορών. Κι άλλες λύσεις προέκυψαν με τη μορφή των πλαισίων σχετικά με τους τροχούς στα μέσα της δεκαετίας του 1930.
 Και βέβαια, όλες αυτές οι ιδέες άλλαζαν συνεχώς μορφή μέχρι να φτάσουμε στην σημερινή εικόνα που έχουμε όλοι μας για το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι σήμερα τα περισσότερα μεγάλα καταστήματα προσφέρουν καροτσάκια και... τα βαρέα καλάθια χειρός ήταν είναι λίγο πολύ ένα πράγμα του παρελθόντος. Αυτά, βέβαια, σε γενικές γραμμές.
Διότι, στην Ελλάδα της κρίσης, ακόμα και τα καλαθάκια φτάνουν στο ταμείο μισοάδεια, μισογεμάτα!!! 

 πηγη:e-marketdeals.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου