Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Πολιούχου Θεσσαλονίκης με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον πιστό λαό του Θεού και με υποχρέωση απέναντι στην αλήθεια, αναγκάζεται να τοποθετηθεί σχετικά με τα όσα κυκλοφορούν το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αφορμή την επικείμενη εορτή του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου.
Μετά λύπης, οι εφημέριοι και ο ευλαβής λαός της συμπρωτεύουσας παρακολουθούν εκ νέου δημοσιεύματα, δηλώσεις και σχόλια, που επαναφέρουν το “αφήγημα” της ευθύνης των εορταστικών εκδηλώσεων στη μνήμη του Πολιούχου, το παρελθόν έτος 2020, στη διασπορά του κορωνοιού στην Θεσσαλονίκη και τους δύσκολους μήνες που ακολούθησαν.
Διαβάστε την Αναλυτική και Στοιχειοθετημένη Ανακοίνωση εκ μέρους του Ιερού Ναού υπό τον τίτλο “Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ (;) ΧΡΥΣΟΣ”.
Μὲ αἴσθημα εὐθύνης ἀπέναντι στὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ καὶ μὲ αὐτοσυνειδησία ἐνώπιον τῆς Ἀληθείας, ἀναγκαζόμαστε νὰ τοποθετηθοῦμε σχετικὰ μὲ τὰ ὅσα διαμείβονται τὸ τελευταῖο χρονικὸ διάστημα, μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐπικείμενη ἑορτὴ τοῦ Πολιούχου μας, ἁγίου Δημητρίου.
Μετὰ μεγάλης λύπης, παρακολουθοῦμε ἐκ νέου δημοσιεύματα, δηλώσεις καὶ σχόλια, ποὺ ἐπαναφέρουν τὸ ἀφήγημα τῆς εὐθύνης τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων στὴ μνήμη τοῦ Πολιούχου μας, τὸ παρελθὸν ἔτος 2020, στὴν μεγάλη διασπορὰ τοῦ κορωνοϊοῦ στὴν Θεσσαλονίκη καὶ τοὺς δύσκολους μῆνες τοῦ χειμώνα, ποὺ ἀκολούθησαν.
Ἄν καὶ ἔχουμε διεξοδικὰ ἀναλύσει τὰ τεκταινόμενα γιὰ τὴν περσινὴ πανήγυρη σὲ προηγούμενή μας ἀνάλυση, ὀφείλουμε σήμερα, διαισθανόμενοι τὶς διαθέσεις καὶ προθέσεις ἐνίων, νὰ σημειώσουμε τὰ ἑξῆς:
- Ἀναφέρεται ἐνδεικτικὰ σὲ δημοσίευμα: «…ο τρόπος που θα εορταστεί ο Άγιος Δημήτριος θα αποφασιστεί βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων, καθώς πέρυσι υπήρξε μεγάλη διασπορά και ήταν η ημερομηνία «ορόσημο» για να… ξεφύγει στη συνέχεια η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη».
Παρακαλοῦμε νὰ ἐπιδειχθεῖ ἔστω καὶ μία (1) τεκμηριωμένη ἐπιστημονικὰ ἀπόδειξη περὶ τοῦ ἰσχυρισμοῦ τῆς ἀποκλειστικῆς εὐθύνης τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων στὴν ἐξάπλωση τῆς διασπορᾶς!
- Σἐ ἄλλο δημοσίευμα: «Εάν οι επιδημιολογικοί δείκτες διατηρηθούν στο «κόκκινο» τότε στη φαρέτρα των λοιμωξιολόγων βρίσκεται πάντοτε η εισήγηση για αναβολή της στρατιωτικής και μαθητικής παρέλασης. Αντιστοίχως ο εορτασμός του Αγίου Δημητρίου, να πραγματοποιηθεί υπό δρακόντεια υγειονομικά πρωτόκολλα».
Παρακαλοῦμε νὰ μᾶς ὑποδειχθεῖ μία (1) ἀντίστοιχη κοινωνικὴ, πολιτική, ἀθλητικὴ, καλλιτεχνική ἐκδήλωση, ποὺ πραγματοποιήθηκε ἤ προγραμματίζεται νὰ πραγματοποιηθεῖ κάτω ἀπὸ «δρακόντεια (!!!) ὑγειονομικὰ πρωτόκολλα».
- Δὲν γίνεται κὰν συζήτηση γιὰ τὴν πραγματοποίηση τῆς λιτανείας τῶν ἱερῶν λειψάνων κατὰ τὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου, μιᾶς θρησκευτικῆς ἐκδήλωσης ποὺ ἔχει μακραίωνη παράδοση καὶ ἀποτελεῖ πηγὴ παρηγοριᾶς, ἐλπίδας καὶ ψυχικῆς ἀνάτασης γιὰ ὅλους τοὺς φιλάγιους Χριστιανοὺς καὶ εὐλογία γιὰ τὴν πόλη μας.
Ἀντ΄ αὐτῆς, πραγματοποιοῦνται πάσης φύσεως ἐκδηλώσεις καὶ ὁ κόσμος ἐκφράζεται μέσα ἀπὸ πλῆθος δραστηριοτήτων χωρὶς κανένα ἀπολύτως προβληματισμό καὶ ἀνάλογη κριτικὴ.
Σὲ ὅλα τὰ ἀνωτέρω οἱ ἀπαντήσεις δίδονται
ἀπὸ τὰ ἴδια τὰ δεδομένα
http://makpress.blogspot.com/2020/12/1102020.html
http://makpress.blogspot.com/2020/11/14.html
Πέμπτη 1η Ὀκτωβρίου, 7 κρούσματα.
Πέμπτη 8η Ὀκτωβρίου, 25 κρούσματα.
Δευτέρα 26η Ὀκτωβρίου, 84 κρούσματα.
Τετάρτη 28η Ὀκτωβρίου, 384 κρούσματα.
Σάββατο 31η Ὀκτωβρίου, 839 κρούσματα (μετὰ ἀπὸ πολλαπλάσια test).
Δευτέρα 9η Νοεμβρίου (14 ἡμέρες μετὰ τὴν 26/10), 413 κρούσματα.
- τὴν κοινωνικὴ πραγματικότητα
Νὰ ὑποθέσουμε πὼς «δρακόντεια ὑγειονομικὰ πρωτόκολλα» τηρήθηκαν καὶ τηροῦνται ἐπίσης :
- Στὶς περιοδεῖες τῆς προσφυγοπούλας AMAL σὲ πολλές πόλεις τῆς Ἑλλάδος.
- Στὶς ἐκδηλώσεις μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐκδημία τοῦ λαοφιλοῦς Μίκη Θεοδωράκη.
- Στὴν νεκρώσιμη ἀκολουθία τοῦ δημοφιλοῦς ρᾶπερ Πῆτερ Ἀθανασόπουλου (Mad Clip).
- Στὶς ἐκδηλώσεις γιὰ τὸ Ράλλυ Ἀκρόπολις.
- Στὶς θρησκευτικὲς ἐκδηλώσεις γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς «Ἀσοῦρα» τῶν σιϊτῶν μουσουλμάνων.
- Σὲ συγκεντρώσεις ὁπαδῶν ἀθλητικῶν ὁμάδων.
- Σὲ Φεστιβὰλ πολιτικῶν νεολαιῶν.
- Στὴν διοργάνωση τῆς 85ης ΔΕΘ.
- Στὶς ἐκδηλώσεις τῶν «Φεστιβὰλ Ὑπερηφανείας» (Gay Pride).
- Σὲ ἀθλητικὲς ἐκδηλώσεις.
- Σὲ συναυλίες τραγουδιστῶν.
- Σὲ δεκάδες συγκεντρώσεις καὶ πορείες διαμαρτυρίας.
- Στὰ λεγόμενα «κορονοπάρτυ» στὰ Πανεπιστήμια.
- Στὰ μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς.
- Στὴν σύνολη σχολικὴ δραστηριότητα.
- Στὴν ἐστίαση καὶ τὴ διασκέδαση…
Αὐτονόητο τυγχάνει, ὅτι οἱ ὡς ἄνω ἐκδηλώσεις δὲν ἐπισημαίνονται ἀπὸ μέρους μας, ἕνεκα δυσφορίας ἤ ἀντιδραστικότητας. Ἀπλῶς, ταπεινῶς φρονοῦμε, ὅτι στὰ πλαίσια τῶν θεμελιωδῶν Συνταγματικῶν δικαιωμάτων καὶ ἐλευθεριῶν, στὰ πλαίσια τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης τῶν ἰδεῶν καὶ τῆς ἀπρόσκοπτης ἀνθρώπινης δραστηριότητας, δύνανται καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ νὰ τύχουν ἀνάλογης ἀντιμετώπισης καὶ μεταχείρισης. Τὰ δε ἐπιδημιολογικὰ δεδομένα, δὲν μποροῦν πάντα νὰ προβάλλονται ὡς μόνιμη δικαιολογία. Ἀφ΄ ἧς στιγμῆς ὑπῆρχε πρόβλεψη γιὰ ἐπιδείνωση τῆς κατάστασης στὴν πόλη μας, ἄς ὑπῆρχε ἀντίστοιχη μέριμνα γιὰ λήψη μέτρων ἐνωρίτερα…
- ἀλλὰ ἐνίοτε ἀπὸ τοὺς ἴδιους τοὺς «ἀνησυχοῦντες»
«Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός των φετινών εορταστικών εκδηλώσεων γίνεται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά τους υγειονομικούς περιορισμούς λόγω της πανδημίας. Πέρα από το υψηλό επιδημιολογικό φορτίο, υπάρχει και η περσινή πολύ δυσάρεστη εμπειρία καθώς οι περσινές εκδηλώσεις θεωρήθηκε ότι αποτέλεσαν την απαρχή για τον μαύρο Νοέμβριο που ακολούθησε. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι, έως τις 19 Οκτωβρίου η Θεσσαλονίκη είχε διψήφιο αριθμό κρουσμάτων, αλλά μέσα σε δέκα μέρες, στις 31 του μήνα, είχε φτάσει στα 839!».
(https://www.voria.gr/article/thessaloniki-ti-tha-gini-me-parelasis-ke-doxologia-ston-agio-dimitrio)
Συνεπῶς εἴχε αρχίσει νωρίτερα ἡ διασπορὰ (πρὶν τὶς 19 Ὀκτωβρίου), ὥστε νὰ ἐκδηλωθεῖ στὶς 31 Ὀκτωβρίου! Ἡ ἑορτή του ἁγίου εἶναι στὶς 26 Ὀκτωβρίου! Σὲ πέντε ἡμέρες τὰ κρούσματα ἐκτοξεύθηκαν;
Παρακαλοῦμε λοιπὸν, νὰ ἐπιδειχθεῖ ἀπὸ ὅλους σοβαρότητα, ὑπευθυνότητα καὶ ἀμεροληψία, νὰ ἀποφευχθοῦν ἐμπάθειες, ἰδεοληψίες ποὺ σύμφωνα καὶ μὲ τὴν γνώμη ἐπιστημόνων θὰ τραυματίσουν τὴν κοινωνικὴ συνοχὴ στὴν πόλη (βλ. Εξαδάκτυλος: «Όχι» σε ματαίωση παρελάσεων» – «Θα διχαστεί η κοινωνία της Θεσσαλονίκης» σὲ
Ἐφιστοῦμε τὴν προσοχὴ στοὺς ὑπευθύνους, ὅπως ἀντιμετωπίσουν τὸ ζήτημα τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τῆς πόλης καὶ τὴν μνήμη τοῦ ἁγίου της, μὲ ἀπόλυτο σεβασμὸ στὴν ἱστορικὴ μνήμη, τὸν παλμὸ τῆς καρδιᾶς τοῦ λαοῦ μας, ἀλλὰ καὶ ἀπροσωπολήπτως, ἄνευ μεροληπτικῶν ἀποφάσεων, σπασμωδικῶν ἐνεργειῶν καὶ μὴ καμπτόμενοι ἀπὸ φανατικὲς φωνὲς καὶ ὑστερικὲς ἀντιδράσεις.
Ζητοῦμε μὲ σεβασμὸ, νὰ ἐπικρατήσει ψυχραιμία, λογικὴ καὶ νηφαλιότητα!
Νὰ γίνει ἐπιτέλους κατανοητὴ ἡ πραγματικότητα γιὰ τὰ περσινὰ γεγονότα!
Νὰ ληφθεῖ ἐπιτέλους ὑπ΄ ὄψιν καὶ νὰ μὴν καταστρατηγεῖται βάναυσα τὸ Ἄρθρο 3 παρ.1 τοῦ Συντάγματος!
Νὰ ἐπιτραπεῖ ἐλεύθερα, στὰ πλαίσια βέβαια τῶν δεδομένων τῆς ἐποχῆς μας, ἡ ἄσκηση τοῦ Συνταγματικοῦ δικαιώματος τῆς ἐλεύθερης θρησκευτικῆς ἐκφρασης!
Νὰ ἐφαρμοσθεῖ ἰσονομία καὶ ἰσοπολιτεία!
Νὰ βροῦν ἐφαρμογὴ καὶ στὴ δικὴ μας περίπτωση, στὰ πλαίσια τῶν δημοκρατικῶν ἀρχῶν μιᾶς εὐνομούμενης Πολιτείας, οἱ ἀρχὲς τὴς ἰσότητας καὶ τῆς ἀναλογικότητας!
Καὶ διερωτώμεθα:
Σὲ ἐμᾶς πάλι θὰ ἐξαντληθεῖ ἡ αὐστηρότητα τῶν ἁρμοδίων;
Σὲ ἐμᾶς πάλι θὰ ἐπιδειχθεῖ ὑπέρμετρος ζῆλος;
Σὲ ἐμᾶς πάλι θὰ ἐπιρριφθοῦν ὅλες οἱ εὐθύνες;
Σὲ ἐμᾶς πάλι θὰ ἀποδοθοῦν βαρύτατες κατηγορίες;
Τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ αὐξάνεται ὁ ἐπιτρεπόμενος ἀριθμὸς καταναλωτῶν στὶς ὑπεραγορὲς (https://xristika.gr/prosochi-nees-allages-sta-soyper-market-pos-tha-mpainoyme/), ἐὰν αὐτὸ ποὺ φοβίζει τοὺς εἰδικοὺς -ἔστω καὶ γιὰ τὸν τίτλο τῆς εἴδησης- εἶναι ὁ Ἅγιος Δημήτριος («Θεσσαλονίκη: Ένα βήμα πριν το μίνι lockdown – Λύματα και Άγιος Δημήτριος φοβίζουν τους ειδικούς», σὲ https://www.thepaper.gr/thessaloniki-ena-vima-prin-to-mini-lockdown-lymata-kai-agios-dimitrios-fovizoyn-toys-eidikoys/), τότε, εἴτε ἀναμένεται τεράστια συμμετοχὴ κόσμου, κάτι ποὺ θὰ ἔπρεπε ὅμως νὰ προβληματίσει θετικὰ καὶ νὰ γίνει σεβαστὸ, εἴτε δυστυχῶς ἐπιβάλλονται ὡς μή ὤφειλε, χριστιανοφοβικές θέσεις καὶ ἀντιλήψεις.
Ἐπειδὴ λοιπὸν, ἡ σιωπὴ δεν εἶναι πάντα χρυσός, καταθέτουμε λίγες σκέψεις, ἐπιφυλλασσόμενοι νὰ ἐπανέλθουμε ἐφόσον χρειασθεῖ.
ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου