Τέσσερις ομάδες προσανατολισμού, όσα και τα επιστημονικά πεδία,
σχολές ελεύθερης πρόσβασης, αλλαγές στις εξετάσεις για το απολυτήριο,
κατάργηση των Λατινικών και αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία,
κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, καθώς επίσης και κατάθεση
μηχανογραφικού πριν την έναρξη της Γ’ λυκείου, είναι οι
βασικές βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως τις ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.
Όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξη Τύπου για τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, «η πρόταση διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικων Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικους και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες».
Επίσης, τόνισε ότι είναι βασικό να υπάρξει «σαφέστατη προοπτική και μία καλά προμελετημένη μεταβατική περίοδος» και επισήμανε ότι οι αλλαγές ήταν μέρος της συνολικής αναβάθμισης και αναμόρφωσης της εκπαίδευσης, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.
Υπενθυμίζεται, ότι οι αλλαγές, θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2019-20, δηλαδή από τη «φουρνιά» των παιδιών που φέτος θα ξεκινήσουν να φοιτούν στη Β’ λυκείου.
Αναλυτικά και σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν:
Θρησκευτικά 1 ώρα
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 6 ώρες
Φυσική Αγωγή 2 ωρες
Σύνολο ωρών 9 ώρες
Οι μαθητές θα επιλέγουν ένα από τα μαθήματα: Ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά), Ελεύθερο σχέδιο, Γραμμικό σχέδιο (2 ώρες)
Ομάδες Προσανατολισμού
(6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα σε συνεργασία με εκπαιδευτικό)
βασικές βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως τις ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.
Όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξη Τύπου για τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, «η πρόταση διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικων Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικους και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες».
Επίσης, τόνισε ότι είναι βασικό να υπάρξει «σαφέστατη προοπτική και μία καλά προμελετημένη μεταβατική περίοδος» και επισήμανε ότι οι αλλαγές ήταν μέρος της συνολικής αναβάθμισης και αναμόρφωσης της εκπαίδευσης, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.
Υπενθυμίζεται, ότι οι αλλαγές, θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2019-20, δηλαδή από τη «φουρνιά» των παιδιών που φέτος θα ξεκινήσουν να φοιτούν στη Β’ λυκείου.
Αναλυτικά και σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν:
- Οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στην Β Λυκείου και η Γ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστική τάξη στην ανωτάτη εκπαίδευση.
- Οι τρεις ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και σε κάθε μια αντιστοιχεί ένας επιστημονικό πεδίο.
- Τα βασικά μαθήματα κάθε ομάδας ίδια με κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Όπως έγραψε ήδη το Βήμα, τα Λατινικά καταργούνται στην εξέταση των πανελλαδικών και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία
- Η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε δυο Ομάδες (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)
- Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το Απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.
- Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δυο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).
- Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστούν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.
- Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα αλλά δεν θα υπάρξει αναλογικά και αύξηση ωρών.
- Για ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μια ώρα για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του συζήτηση εργασιών κλπ
- Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός Φυσικής Αγωγής από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες όπως σήμερα.
- Οι γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στην συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Τα σχολεία θα χωριστούν ανά Ομάδες ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέμα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζεται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.
- Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ Λυκείου.
- Ο βαθμός του απολυτηρίου συμμετέχει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις
- Θα υπάρχουν «τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριο τους (χαμηλής ζήτησης)
Θρησκευτικά 1 ώρα
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 6 ώρες
Φυσική Αγωγή 2 ωρες
Σύνολο ωρών 9 ώρες
Οι μαθητές θα επιλέγουν ένα από τα μαθήματα: Ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά), Ελεύθερο σχέδιο, Γραμμικό σχέδιο (2 ώρες)
Ομάδες Προσανατολισμού
(6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα σε συνεργασία με εκπαιδευτικό)
- Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία (καταργούνται τα Λατινικά)
- Θετικών σπουδών: Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά
- Σπουδών Υγείας: Φυσική, Χημεία, Βιολογία
- Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά, Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον και Οικονομία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου