«Χαῖρε, Μαρία Δέσποινα, χαῖρε, ἁγνή Παρθένα, χαῖρε καί σύ ἀθάνατο τρανό εἰκοσιένα!». ... |
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου*
Εν όψει των συζητήσεων για την αναθεώρηση
του Συντάγματος οι άθεοι και αντίθρησκοι ξεκίνησαν πάλι την προπαγάνδα τους.
Προωθούν την αντίληψη πως για να είναι η χώρα μας μέσα «στη φιλελεύθερη δυτική παράδοση»
οφείλει να
απεμπολήσει την Παράδοσή και την Ιδιοπροσωπία της και να εξοβελίσει από τη δημόσια σφαίρα την ευεργέτιδά της Εκκλησία.
απεμπολήσει την Παράδοσή και την Ιδιοπροσωπία της και να εξοβελίσει από τη δημόσια σφαίρα την ευεργέτιδά της Εκκλησία.
Η αντίληψη αυτή φέρνει στο νου του Έλληνα
φιλελεύθερου πολίτη τον εφιάλτη της σταλινικής περιόδου και τον κάνει να σκεφθεί
ότι οι συγκεκριμένοι άθεοι αναμασούν αντιλήψεις του 1873! Τόσο «προοδευτικά»
σκέπτονται. Τη χρονιά αυτή κυριαρχούσαν στην ιντελιγκέντσια της Ευρώπης ο μηδενισμός του Νετσάγεφ, ο αναρχισμός του
Μπακούνιν, ο μαρξισμός, ο εξελικτισμός του Ντάρβιν, ο «θεολογικός» αθεϊσμός του
Στράους, ο ωφελιμισμός του Μιλλ.
Την ίδια χρονιά ο μέγας Φεοντόρ Ντοστογιέφσκι βρήκε σφοδρή
αντίδραση από τους «προοδευτικούς» κύκλους της χώρας του και από την τσαρική
μυστική αστυνομία.
Αιτία το μυθιστόρημά του
«Οι δαιμονισμένοι», μανιφέστο για την πνευματική ελευθερία, που καταπατιέται
από τους μηδενιστές και τους αθέους.
Η ρωσική κοινωνία ήταν επηρεασμένη από τις
«μοντέρνες» ιδέες.
Στο «Ημερολόγιο του συγγραφέα», του 1873, ο Ντοστογιέφσκι
την περιγράφει: «Στην οικογένεια επικρατούσε
η αμάθεια, η αληθινή παιδεία είχε αντικατασταθεί από την αναιδή άρνηση,
δανεισμένη από τους ξένους, τα υλικά κίνητρα κυριαρχούσαν έναντι κάθε υψηλής
ιδέας και τα παιδιά διαπαιδαγωγούντο χωρίς αρχές και πέρα από κάθε φυσική
αλήθεια, με έλλειψη σεβασμού ή αδιαφορία προς την πατρίδα...».
Σα να μιλάει
για τη σημερινή Ελλάδα...
Για τους σε κάθε εποχή προπαγανδιστές της
αθεΐας σημειώνει ο μεγάλος ρώσος συγγραφέας: «Δώστε σε όλους αυτούς την πλήρη δυνατότητα να καταστρέψουν την παλιά
κοινωνία και να την οικοδομήσουν από την αρχή. Το αποτέλεσμα θα είναι να
υπάρξει τόσο σκοτάδι και τόσο χάος, τόση χυδαιότητα και απανθρωπιά, ώστε το όλο
οικοδόμημα που θα επιχειρήσουν να κτίσουν θα καταρρεύσει πριν προλάβει να
ολοκληρωθεί».
Ο Ντοστογιέφσκι προείδε το 1989 και τη συνέχεια του...
Το κύριο επιχείρημα των αθέων, του σήμερα
και του 1873, είναι ότι με την κατάργηση του Θεού ο άνθρωπος καθίσταται
ελεύθερος.
Ακολουθούν την άποψη του Μπακούνιν: « Εάν ο Θεός υπάρχει ο άνθρωπος έχει δεσμεύσεις, δεν είναι ελεύθερος,
αλλά δούλος. Εάν μπορεί και οφείλει να είναι ελεύθερος, αυτό σημαίνει πως ο
Θεός δεν υπάρχει».
Άποψη που υποστηρίζουν στους «Δαιμονισμένους» οι Κυρίλοφ
και Σταυρόγκιν.
Ο άλλος της παρέας, ο
Σιγκάλεφ του άθεου σοσιαλισμού,
υποστηρίζει, όπως ο Μεγάλος Ιεροεξεταστής, πως « χωρίς δεσποτισμό δεν
βρέθηκε ακόμη ούτε ελευθερία, ούτε ισότητα. Σε μιαν αγέλη όμως πρέπει να
επικρατεί ισότητα...». Και ο Μπερντιάγεφ σημειώνει σχετικά:
«Η τάση προς ισότητα...αναπότρεπτα οδηγεί
σε μιαν ανισότητα, στην τυραννική κυριαρχία μιας ασήμαντης μειονότητας στην
απόλυτη πλειονότητα».
Η ελευθερία είναι το ύψιστο αγαθό, που
προσφέρει ο Θεάνθρωπος Ιησούς στον άνθρωπο. Ελευθερία ακόμη και να τον αρνηθεί
και να τον πολεμήσει.
Μόνο στους λαούς
με χριστιανική παράδοση παρουσιάζεται το φαινόμενο της αθεΐας. Στους λαούς με άλλες θρησκευτικές
παραδόσεις η αθεΐα είναι αδιανόητη. Οι
άθεοι προπαγανδίζουν την ιδεολογία τους στην Ελλάδα ή στην Ιταλία, όχι στη
Σαουδική Αραβία, στο Ιράν, στην Ινδία, ή στην Ιαπωνία...
Μόνο ο Χριστός έδωσε στον άνθρωπο το
δικαίωμα και την ευθύνη ελεύθερα να ακολουθήσει ακόμη και το πιο ανόητο και το
πιο επιζήμιο για την ύπαρξή του.
Μόνο στη «δυτική – χριστιανικής προέλευσης -
αντίληψη» ζωής υπάρχει η ελευθερία ο άνθρωπος να μπορεί να σκεφθεί να
κατασκευάσει μια κοινωνία αθεϊστική, η οποία, κατά τον Ντοστογιέφσκι, θα τον μεταβάλλει σε ένα άβουλο όργανο.
Η δυτική χριστιανική αντίληψη της ζωής κατατρυχόταν
για αιώνες από δύο επικίνδυνους πειρασμούς: Από την κακή ελευθερία και από την
επιβολή του καλού. Έτσι η ελευθερία καταστρεφόταν είτε από την ορμή του κακού,
που κρύβει στα σπλάχνα της, είτε από τον αναγκασμό του καλού.
Οι πυρές της Ιεράς
Εξέτασης αποτελούν το πιο φρικτό σημείο αυτής της τραγωδίας του λατινόφρονος
ανθρώπου, όπως την περιέγραψε ο Ντοστογιέφσκι με τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή στους
«Αδελφούς Καραμάζοφ».
Η τραγωδία του δυτικού ανθρώπου είναι πως έχει τόση
εμπιστοσύνη στη λογική του, την οποία έχει θεοποιήσει, που όχι μόνο δεν
ασπάζεται την αλήθεια, αλλά επιβάλλει με τη βία το ψέμα, την απανθρωπιά.
Για τον Ντοστογιέφσκι όταν ο άνθρωπος, στην
άγρια μορφή της ελευθερίας του, δεν αναγνωρίζει τίποτα πιο πάνω από τον εαυτό
του, τότε ούτε ο ίδιος υπάρχει.
Η επιβολή στην κοινωνία του τρόπου ζωής
των ομοφυλοφίλων, η επιχείρηση
ευτελισμού της οικογένειας, η απαξίωση της ζωής, κυρίως στην αρχή και στο τέλος
της, η προσπάθεια κατάργησης αξιών – θεμελίων της κοινωνίας, είναι συμπτώματα
παρακμής και αποσύνθεσης του ανθρώπου. Και όταν τα πάντα επιτρέπονται, εν
ονόματι της χωρίς Θεό ελευθερίας, τότε αυτή υποδουλώνεται στον εαυτό της και
οδηγεί τον άνθρωπο στην καταστροφή. Η χριστιανικής καταγωγής σύγχρονη κοινωνία «παίζει» με την ελευθερία της και με την ύπαρξή της. Ο πολιτισμός της είναι σε παρακμή και στο προστάδιο να καταρρεύσει, όταν το Ισλάμ έρχεται ορμητικό να την κατακτήσει. Αυτή διαλέγει το μέλλον της και έχει την ευθύνη της απόφασής της.
απο το http://infognomonpolitics.blogspot.gr
*Ο Γιώργος Παπαθανασόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα κι έχει από τη μητέρα του ρίζες από τη Μαγνησία και το Σιβρισάρι της Ιωνίας.
Σπούδασε Χημεία και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στη Διοίκηση των Επιχειρήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Διετέλεσε Ειδικός Γραμματέας της Ενώσεως Ελλήνων Χημικών και Διευθυντής μεγάλων επιχειρήσεων. Τον Μάρτιο του 2011 εξελέγη Γενικός Γραμματέας του Πολιτιστικού Σωματείου "Γιώργος Σαραντάρης" και είναι μέλος της Ενώσεως Μαγνησίας Μικράς Ασίας, της Ενώσεως Σμυρναίων και της Αδελφότητας Σιβρισαρίου Σμύρνης.
Δημοσιογραφεί από το 1982.
Από το 1985 έως το 1989 ήταν συνεργάτης του αείμνηστου εκδότου των εφημερίδων "Ελεύθερος Τύπος" και "Τύπος της Κυριακής" Άρη Βουδούρη. Από το 1989 έως το 2009 ήταν συντάκτης των ίδιων εφημερίδων και από το 2009 έώς το 2011 της εφημερίδας "Ισοτιμία". Έκτοτε αρθρογραφεί ελεύθερα και τα άρθρα του δημοσιεύονται σε εφημερίδες, ιστοσελίδες και blogs. Υπήρξε διευθυντής της εφημερίδας "Ταυτότητα", συντάκτης του περιοδικού "Εποπτεία" και αρθρογράφησε στο περιοδικό "Οικονομικός Ταχυδρόμος". Στον "Τύπο της Κυριακής" ήταν ο εισηγητής και ο κύριος συντελεστής των ένθετων "Ορθοδοξία και Ελληνισμός" και "Ιδεοδρόμιο", που σκοπό είχαν να συμβάλουν στην πολιτισμική συνέχεια των Ελλήνων και στη διατήρηση της πνευματικής ιδιοπροσωπίας τους. Συνέβαλε ακόμη ανιδιοτελώς στη δημιουργία και συνεργάσθηκε στα πρώτα βήματα του πρώτου εκκλησιαστικού Ραδιοφωνικού Σταθμού "Πειραϊκή Εκκλησία".
Στη διαδρομή του έχει γράψει περί τα 7.000 άρθρα, αναλύσεις, έρευνες και ρεπορτάζ, πολλά από τα οποία υπήρξαν πρωτοσέλιδα και έχει λάβει συνεντεύξεις από σημαντικές εκκλησιαστικές, πνευματικές και πολιτικές προσωπικότητες..
Ως δημοσιογράφος αγωνίζεται υπέρ των κοινωνικών, πολιτικών και θρησκευτικών ελευθεριών και θεωρείται από τους πρωτοπόρους που καθιέρωσαν το αυθεντικό εκκλησιαστικό ρεπορτάζ.
Συνέγραψε το βιβλίο "Γιώργος Σαραντάρης: Ο άνθρωπος, ο ποητής, ο διανοούμενος των εκδόσεων "Έκπληξη" (2011).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου