Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Η τιμή, καθοριστικός παράγοντας για την αγορά Ελληνικών προϊόντων


Περισσότερο ή λιγότερο συνειδητοποιημένα, «μόδα» ή ανάγκη, το βέβαιον είναι ότι εδώ και λίγους μήνες έξι στους δέκα καταναλωτές «ψηφίζουν» ελληνικά προϊόντα, θέτοντας ως ζήτημα πρώτης προτεραιότητας τον εξορθολογισμό και την δραστική μείωση των τιμών τους.

Οι Ελληνες καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα, αλλά στην πλειοψηφία τους δεν είναι ακόμη διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο αν το εγχώριο προϊόν είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο εισαγόμενο, λόγω της μείωσης του εισοδήματος τους. Ταυτόχρονα δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση όταν πρόκειται να ψωνίσουν φρούτα, λαχανικά και κρέας. 
Σε επίπεδο σκέψης, ψυχολογίας, η ελληνική προέλευση των προϊόντων είναι προτεραιότητα, αλλά στην πράξη, όταν δηλαδή βρεθούν στο σούπερ μάρκετ, η τιμή αποτελεί για τους περισσότερους καταναλωτές το υπ’ αριθμόν 1 κριτήριο για την επιλογή των ειδών που τελικά θα αγοράσουν».
 
Το παραπάνω αποτυπώνεται στην τελευταία έρευνα της Boston Consulting Group, σύμφωνα με την οποία έξι στους δέκα καταναλωτές προσέχουν περισσότερο τώρα σε σχέση με το παρελθόν να αγοράζουν εγχώρια προϊόντα. Μάλιστα, οι οχτώ στους δέκα τα προτιμούν έναντι των εισαγόμενων, όταν έχουν αντίστοιχη τιμή και ποιότητα. Σε χώρες με πλούσια γαστρονομική παράδοση και υψηλότερα εισοδήματα το αντίστοιχο ποσοστό, αυτών δηλαδή των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν περισσότερα χρήματα, προκειμένου να αγοράσουν ένα τοπικό προϊόν, είναι αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με την Ελλάδα: 63% στην Ιταλία και στη Γαλλία, 52% στη Γερμανία, ενώ στην Ισπανία παρατηρείται τάση υποχώρησης, στο 45%, ακριβώς λόγω της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και της αύξησης της ανεργίας.
 
Σε ανάλογα συμπεράσματα καταλήγει και η έρευνα που πραγματοποίησαν το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο της οποίας το 45,8% θεωρεί ότι το «αδύνατο» σημείο των ελληνικών προϊόντων είναι η σχετικά υψηλή τιμή τους.
 
απο το lykavitos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου