Την
επόμενη εβδομάδα εκτός απροόπτου θα γίνουν δύο συνεδριάσεις στη Βουλή
για τις μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές.
Αναρωτιέται κανείς ποιο το νόημα αυτών των διακομματικών συζητήσεων, όταν από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου προαναγγέλλει και το
συμπέρασμά τους: εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω του απολυτηρίου.
Αναρωτιέται κανείς ποιο το νόημα αυτών των διακομματικών συζητήσεων, όταν από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου προαναγγέλλει και το
συμπέρασμά τους: εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω του απολυτηρίου.
Εδώ και
εβδομάδες το υπουργείο Παιδείας αρνείται πεισματικά να τοποθετηθεί σε
οποιαδήποτε πρόταση κατεβαίνοντας με λευκή ατζέντα στη Βουλή, ζητώντας
παράλληλα ευρεία πολιτική συναίνεση. Μια σειρά προτάσεων, από διατήρηση
των Πανελλαδικών μέχρι και κατάργησή τους, έχει ακουστεί κατά καιρούς.
Ο κ. Γαβρόγλου προ εβδομάδας μίλησε για μικτό σύστημα εξετάσεων, ενώ χθες γύρισε σε μια παλιά και πολυδημοσιοποιημένη εκδοχή της εισόδου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μέσω του απολυτηρίου.
Ο κ. Γαβρόγλου προ εβδομάδας μίλησε για μικτό σύστημα εξετάσεων, ενώ χθες γύρισε σε μια παλιά και πολυδημοσιοποιημένη εκδοχή της εισόδου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μέσω του απολυτηρίου.
Πέραν
των προσχεδίων που κατά καιρούς επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας (και
είναι θεμιτό να υπάρχουν διάφορες προτάσεις προς συζήτηση και μελέτη),
το να βγαίνει κάθε εβδομάδα και μία νέα εκδοχή των περίφημων πλέον
Πανελλαδικών του 2020 που κανείς δεν γνωρίζει πώς θα διενεργηθούν το
μόνο που καταφέρνει είναι να φέρνει σε σύγχυση τους μαθητές και τους
εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα
για το θέμα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια μέσω της ενδυνάμωσης του
απολυτηρίου, το οποίο θα αποτελεί και μοναδικό διαβατήριο: Πρόκειται για
μία πρόταση που είχε ειπωθεί και υπό υπουργίας Νίκου Φίλη, όμως ούτε
τότε ούτε και τώρα η πολιτική ηγεσία δύναται να εγγυηθεί το αδιάβλητο
του νέου εισαγωγικού συστήματος. Εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί είναι
το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πώς με αδιάβλητο τρόπο τα
παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους.
Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειές του , δήλωσε σχετικά ο
υπουργός Παιδείας χθες στη Βουλή.
Όμως αυτές οι λεπτομέρειες συζητούνται εδώ και καιρό χωρίς να έχει βρεθεί η φόρμουλα που θα εξασφαλίσει τη διαφάνεια στις εξετάσεις.
Σε σύγχυση οι μαθητές, που καλούνται πάλι να λύσουν τους γρίφους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.Υπενθυμίζεται ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έθεσε καν θέμα κατάργησης των Πανελλαδικών, κρίνοντας ότι τουλάχιστον για το εγγύς μέλλον η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να βασίζεται στην επίδοση των υποψηφίων σε τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Όμως αυτές οι λεπτομέρειες συζητούνται εδώ και καιρό χωρίς να έχει βρεθεί η φόρμουλα που θα εξασφαλίσει τη διαφάνεια στις εξετάσεις.
Σε σύγχυση οι μαθητές, που καλούνται πάλι να λύσουν τους γρίφους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.Υπενθυμίζεται ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έθεσε καν θέμα κατάργησης των Πανελλαδικών, κρίνοντας ότι τουλάχιστον για το εγγύς μέλλον η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να βασίζεται στην επίδοση των υποψηφίων σε τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Σε
αντίθεση με τα έωλα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για το 2020, οι
νομοθετικές ρυθμίσεις που έφερε αυτή τη εβδομάδα στη Βουλή προκάλεσαν
χθες σφοδρές αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με τη Νέα
Δημοκρατία να κατηγορεί την πολιτική ηγεσία για προχειρότητα και για
αποσπασματική πολιτική.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
etypos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου