Στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του
τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Αθήνας - Θεσσαλονίκης,
ενός έργου προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, το οποίο ανατέθηκε το 2007 και
αναμενόταν να παραδοθεί το 2011, με βάση τις αρχικές συμβατικές
προθεσμίες.
Ενώ, στην επόμενη τριετία μπαίνει στις ράγες και το πολύπαθο Μετρό της Θεσσαλονίκης, μπαίνοντας τον
τελευταίο χρόνο σε τροχιά κατασκευής, μετά από 4 χρόνια παύσης εργασιών.
Η Βόρειος Ελλάδα... πατάει γκάζι σε έργα υποδομών, αποκτώντας σύγχρονες υποδομές μεταφορών που υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα μετακίνησης, καθώς η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά περίπου 30 λεπτά με την παράδοση του νέου τμήματος.
Συγκεκριμένα το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να διανύεται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, ενώ το Αθήνα - Κατερίνη σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Αντίστοιχα η απόσταση Θεσσαλονίκη - Λάρισα θα καλύπτεται με 1 ώρα και 15 λεπτά, ενώ το Θεσσαλονίκη - Λαμία θα διανύεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά.
Πρακτικά, με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται και ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.
'Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας.
Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα' όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι 'με την ολοκλήρωση και παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία'.
Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν ως συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ό,τι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού - Σκοτίνας.
Οι 3 σήραγγες
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η 'Τ1', είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η 'Τ2', που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η 'Τ3', η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.
Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου 'Ευαγγελισμός', μήκους περίπου 2,5 χλμ. Αποτελεί την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την Κοιλάδα των Τεμπών και εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας 'Τ1'. Το τμήμα 'Ραψάνη' αποτελεί τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από την έξοδο της σήραγγας 'Τ2' στον Ομόλιο έως τον κόμβο Ραψάνης, μήκους περίπου 3 χλμ. Το τμήμα αυτό θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ραψάνη - Αιγάνη) στο ύψος των διοδίων του Πυργετού. Έχουν κατασκευαστεί 6 νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού, μήκους 200 μέτρων. Η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται σε 90%.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Στην επόμενη τριετία και εντός χρονοδιαγράμματος αναμένεται η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τη διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες.
Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, με βάση το σημερινό προγραμματισμό, θα έχουν στη διάθεση τους πρώτους 9 σταθμούς το 2020, οι οποίοι θα συνδέουν το κέντρο της πόλης, από το ύψος της Διεθνούς Έκθεσης, έως την περιοχή Νέας Ελβετίας.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σημείωσε ότι για η κύρια γραμμή με την επέκταση για Καλαμαριά είναι εξασφαλισμένη και όπως επανέλαβε, 'αυτό το κομμάτι το 2020 θα είναι έτοιμο να παραδοθεί προς χρήση στους Θεσσαλονικείς και το 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική χρήση'.
Η διάνοιξη της διπλής σήραγγας μήκους 9,6χλμ του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι όχι μόνο σημαντική αλλά εξασφαλίζει πλέον την ολοκλήρωση και λειτουργία του πλέον πολυαναμενόμενου έργου για την πόλη.
Το τμήμα μεταξύ του 'Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού' και του σταθμού 'Βενιζέλου' εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2022 λόγω των εργασιών που απαιτούνται στον τελευταίο και που θα καθυστερήσουν περίπου 1 έτος.
'Οι εντατικοί ρυθμοί κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Μάρτιο του 2016 που επανεκκίνησαν τα έργα κι έπειτα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητοι και θα συνεχισθούν αμείωτοι έως την ολοκλήρωση του έργου' σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννη Μυλόπουλο, ο οποίος τονίζει χαρακτηριστικά πως 'Είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό'. Πριν από ένα χρόνο, το έργο ήταν 'νεκρό' και σύμφωνα με εκπροσώπους της κατασκευαστικής, η πρόοδο του είναι συντριπτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει ολοκληρωθεί το 52% του προϋπολογισμού των εργασιών σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.
Μελέτες έργου
Συνολικά, το ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων του Μετρό ανέρχεται στο 97% περίπου, ενώ σε επίπεδο μελετών στο 85%. Ουσιαστικά, έχουν ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού για τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Επίσταθμος ΝΣΣ, διακλάδωση Δημοκρατίας και διασταύρωση Σιντριβάνι.
Ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κλπ) στους σταθμούς 'Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός', 'Πανεπιστήμιο', 'Ευκλείδης' και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα. Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς 'Ευκλείδης', 'Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός' και 'Πανεπιστήμιο', ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
απο την imerisia.gr
Ενώ, στην επόμενη τριετία μπαίνει στις ράγες και το πολύπαθο Μετρό της Θεσσαλονίκης, μπαίνοντας τον
τελευταίο χρόνο σε τροχιά κατασκευής, μετά από 4 χρόνια παύσης εργασιών.
Η Βόρειος Ελλάδα... πατάει γκάζι σε έργα υποδομών, αποκτώντας σύγχρονες υποδομές μεταφορών που υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα μετακίνησης, καθώς η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά περίπου 30 λεπτά με την παράδοση του νέου τμήματος.
Συγκεκριμένα το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να διανύεται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, ενώ το Αθήνα - Κατερίνη σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Αντίστοιχα η απόσταση Θεσσαλονίκη - Λάρισα θα καλύπτεται με 1 ώρα και 15 λεπτά, ενώ το Θεσσαλονίκη - Λαμία θα διανύεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά.
Πρακτικά, με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται και ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.
'Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας.
Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα' όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι 'με την ολοκλήρωση και παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία'.
Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν ως συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ό,τι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού - Σκοτίνας.
Οι 3 σήραγγες
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η 'Τ1', είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η 'Τ2', που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η 'Τ3', η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.
Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου 'Ευαγγελισμός', μήκους περίπου 2,5 χλμ. Αποτελεί την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την Κοιλάδα των Τεμπών και εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας 'Τ1'. Το τμήμα 'Ραψάνη' αποτελεί τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από την έξοδο της σήραγγας 'Τ2' στον Ομόλιο έως τον κόμβο Ραψάνης, μήκους περίπου 3 χλμ. Το τμήμα αυτό θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ραψάνη - Αιγάνη) στο ύψος των διοδίων του Πυργετού. Έχουν κατασκευαστεί 6 νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού, μήκους 200 μέτρων. Η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται σε 90%.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Στην επόμενη τριετία και εντός χρονοδιαγράμματος αναμένεται η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τη διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες.
Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, με βάση το σημερινό προγραμματισμό, θα έχουν στη διάθεση τους πρώτους 9 σταθμούς το 2020, οι οποίοι θα συνδέουν το κέντρο της πόλης, από το ύψος της Διεθνούς Έκθεσης, έως την περιοχή Νέας Ελβετίας.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σημείωσε ότι για η κύρια γραμμή με την επέκταση για Καλαμαριά είναι εξασφαλισμένη και όπως επανέλαβε, 'αυτό το κομμάτι το 2020 θα είναι έτοιμο να παραδοθεί προς χρήση στους Θεσσαλονικείς και το 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική χρήση'.
Η διάνοιξη της διπλής σήραγγας μήκους 9,6χλμ του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι όχι μόνο σημαντική αλλά εξασφαλίζει πλέον την ολοκλήρωση και λειτουργία του πλέον πολυαναμενόμενου έργου για την πόλη.
Το τμήμα μεταξύ του 'Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού' και του σταθμού 'Βενιζέλου' εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2022 λόγω των εργασιών που απαιτούνται στον τελευταίο και που θα καθυστερήσουν περίπου 1 έτος.
'Οι εντατικοί ρυθμοί κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Μάρτιο του 2016 που επανεκκίνησαν τα έργα κι έπειτα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητοι και θα συνεχισθούν αμείωτοι έως την ολοκλήρωση του έργου' σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννη Μυλόπουλο, ο οποίος τονίζει χαρακτηριστικά πως 'Είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό'. Πριν από ένα χρόνο, το έργο ήταν 'νεκρό' και σύμφωνα με εκπροσώπους της κατασκευαστικής, η πρόοδο του είναι συντριπτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει ολοκληρωθεί το 52% του προϋπολογισμού των εργασιών σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.
Μελέτες έργου
Συνολικά, το ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων του Μετρό ανέρχεται στο 97% περίπου, ενώ σε επίπεδο μελετών στο 85%. Ουσιαστικά, έχουν ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού για τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Επίσταθμος ΝΣΣ, διακλάδωση Δημοκρατίας και διασταύρωση Σιντριβάνι.
Ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κλπ) στους σταθμούς 'Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός', 'Πανεπιστήμιο', 'Ευκλείδης' και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα. Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς 'Ευκλείδης', 'Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός' και 'Πανεπιστήμιο', ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
απο την imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου