Ακριβώς όπως η μουσική και ο φωτισμός μπορούν να επηρεάσουν τις αγοραστικές μας συνήθειες, η μείωση της έντασης του ήχου αλλά και του φωτός σε ένα εστιατόριο πρόχειρου φαγητού μπορεί να μας βοηθήσει να απολαύσουμε περισσότερο το γεύμα μας και να φάμε μικρότερη ποσότητα τροφής.
Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ομάδα Αμερικανών ειδικών από τοΠανεπιστήμιο Κορνελ της Νέας Υόρκης, που διαπίστωσε ότι μετά
από αλλαγές που έκανε στον χώρο ενός εστιατορίου πρόχειρου φαγητού στο Ιλινόις (με ηπιότερη μουσική και φωτισμό) οι πελάτες κατανάλωσαν 18% λιγότερες θερμίδες από τα άτομα που είχαν φάει σε χώρο του ίδιου εστιατορίου αλλά χωρίς διακοσμητικές βελτιώσεις.
«Όταν χαμηλώσαμε τον φωτισμό και η μουσική ήταν πιο χαλαρωτική, δεν επηρεάστηκαν οι επιλογές των πελατών αλλά έφαγαν λιγότερο και αισθάνονταν πιο χαρούμενοι και ικανοποιημένοι», εξηγεί ο Δρ Μπράιαν Γουάνσινκ καθηγητής Μάρκετινγκ και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Κορνελ.
Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Psychological Reports, ο Δρ Γουάνσινκ και ο συνεργάτης του Κερτ βαν Ιττερσουμ από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Τζόρτζια διαπίστωσαν ότι τα έντονα φώτα, τα διεγερτικά χρώματα, οι επιφάνειες που αντανακλούν τον ήχο και η δυνατή μουσική στα εστιατόρια πρόχειρου φαγητού δεν είναι προκαλούν ηρεμία.
Επέλεξαν λοιπόν ένα τμήμα του εστιατορίου Hardee, στο οποίο πρόσθεσαν φυτά, πίνακες, κρυφό φωτισμό, τραπεζομάντιλα, κεριά και οργανική μουσική.
Αφού ζήτησαν από πελάτες να καθίσουν και στα δύο τμήματα του εστιατορίου, οι ερευνητές χρονομέτρησαν τη διάρκεια του γεύματος και τον αριθμό των θερμίδων που κατανάλωσαν. Οι πελάτες στο τροποποιημένο χώρο χρειάστηκαν περισσότερη ώρα για να φάνε εν αντιθέσει με αυτούς που βρίσκονταν στο κύριο τμήμα του εστιατορίου, ενώ χαρακτήρισαν πιο απολαυστικό το φαγητό και κατανάλωσαν λιγότερες θερμίδες.
«Αυτός ο επιπλέον χρόνος στο τραπέζι σημαίνει ότι τρως και πιο αργά σε πιο χαλαρό ρυθμό, γεγονός που επηρεάζει όχι μόνο την ποσότητα της τροφής αλλά και την απόλαυση.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ένα πιο ήρεμο περιβάλλον αυξάνει την ευχαρίστηση και μειώνει την κατανάλωση», εξηγεί ο Δρ Γουάνσινκ.
Πηγή: health.in.gr
Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ομάδα Αμερικανών ειδικών από τοΠανεπιστήμιο Κορνελ της Νέας Υόρκης, που διαπίστωσε ότι μετά
από αλλαγές που έκανε στον χώρο ενός εστιατορίου πρόχειρου φαγητού στο Ιλινόις (με ηπιότερη μουσική και φωτισμό) οι πελάτες κατανάλωσαν 18% λιγότερες θερμίδες από τα άτομα που είχαν φάει σε χώρο του ίδιου εστιατορίου αλλά χωρίς διακοσμητικές βελτιώσεις.
«Όταν χαμηλώσαμε τον φωτισμό και η μουσική ήταν πιο χαλαρωτική, δεν επηρεάστηκαν οι επιλογές των πελατών αλλά έφαγαν λιγότερο και αισθάνονταν πιο χαρούμενοι και ικανοποιημένοι», εξηγεί ο Δρ Μπράιαν Γουάνσινκ καθηγητής Μάρκετινγκ και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Κορνελ.
Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Psychological Reports, ο Δρ Γουάνσινκ και ο συνεργάτης του Κερτ βαν Ιττερσουμ από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Τζόρτζια διαπίστωσαν ότι τα έντονα φώτα, τα διεγερτικά χρώματα, οι επιφάνειες που αντανακλούν τον ήχο και η δυνατή μουσική στα εστιατόρια πρόχειρου φαγητού δεν είναι προκαλούν ηρεμία.
Επέλεξαν λοιπόν ένα τμήμα του εστιατορίου Hardee, στο οποίο πρόσθεσαν φυτά, πίνακες, κρυφό φωτισμό, τραπεζομάντιλα, κεριά και οργανική μουσική.
Αφού ζήτησαν από πελάτες να καθίσουν και στα δύο τμήματα του εστιατορίου, οι ερευνητές χρονομέτρησαν τη διάρκεια του γεύματος και τον αριθμό των θερμίδων που κατανάλωσαν. Οι πελάτες στο τροποποιημένο χώρο χρειάστηκαν περισσότερη ώρα για να φάνε εν αντιθέσει με αυτούς που βρίσκονταν στο κύριο τμήμα του εστιατορίου, ενώ χαρακτήρισαν πιο απολαυστικό το φαγητό και κατανάλωσαν λιγότερες θερμίδες.
«Αυτός ο επιπλέον χρόνος στο τραπέζι σημαίνει ότι τρως και πιο αργά σε πιο χαλαρό ρυθμό, γεγονός που επηρεάζει όχι μόνο την ποσότητα της τροφής αλλά και την απόλαυση.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ένα πιο ήρεμο περιβάλλον αυξάνει την ευχαρίστηση και μειώνει την κατανάλωση», εξηγεί ο Δρ Γουάνσινκ.
Πηγή: health.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου