Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2018

Η κινέζικη μαφία άπλωσε τα πλοκάμια της και στην Ελλάδα

Μόνο η κορυφή του παγόβουνου είναι τα περίπου 15.000 κοντέινερς με λαθραία ρούχα και παπούτσια, που εκτιμάται βάσει στοιχείων ότι πέρασαν την προηγούμενη τριετία από την Ελλάδα με κατεύθυνση τις αγορές της Ευρώπης.
Τα σήματα που φτάνουν στην Αθήνα από τη Europol, την OLAF και τη γειτονική Ιταλία, με την οποία οι ελληνικές Διωκτικές Αρχές έχουν αναπτύξει στενή συνεργασία, συγκλίνουν στο ότι
οργανωμένα κυκλώματα με έδρα στην Κίνα, έχουν απλώσει τα πλοκάμια τους στη Γηραιά Ήπειρο, αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο τις θαλάσσιες οδούς και τα λιμάνια της χώρας μας.

«Μέσω Ελλάδας διοχετεύουν τα εμπορεύματα σε όλη την Ευρώπη» τονίζει στα «Π» ανώτατη πηγή του ΣΔΟΕ, υπογραμμίζοντας ότι τα κέρδη της μαφίας των λαθραίων ρούχων είναι ασύλληπτα. Μόνο από αυτά τα 15.000 κοντέινερς υπολογίζεται ότι η αξία των παράνομων εμπορευμάτων αγγίζει ή ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ κι έτσι πέρα από την προφανή ζημιά για τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, αναδεικνύεται το ισχυρό κίνητρο για τα κυκλώματα, που φιλοδοξούν να μετατρέψουν σε Chinatown τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αίσθηση προκαλεί, μάλιστα, η πληροφορία, σύμφωνα με την οποία οι επίσημες Κινεζικές Αρχές επέδειξαν έμπρακτο ενδιαφέρον για την τελευταία μεγάλη υπόθεση λαθρεμπορίας ενδυμάτων, που ξεσκέπασε το ΣΔΟΕ.
Στο λιμάνι του Πειραιά εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 49 κοντέινερς, με λαθραία ρούχα, κυρίως εσώρουχα, που έφτασαν στη χώρα μας από την Κίνα, με προορισμό υποτίθεται τη γειτονική Ιταλία. Ατύπως, έγινε γνωστό στις ελληνικές Αρχές ότι ο Επιτετραμμένος της κινεζικής πρεσβείας επισκέφτηκε το λιμάνι, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η κινεζική πλευρά «ενδιαφέρεται» να φύγουν τα εμπορεύματα για τον προορισμό τους.

Το κόλπο που εφαρμόζει εσχάτως η μαφία των λαθραίων ρούχων, είναι το… πλυντήριο μέσω Ιταλίας.
«Ξεπλένουν το εμπόρευμα με εικονικές αγορές από την Ιταλία», αναφέρει η ίδια πηγή, αποκαλύπτοντας ότι οι ελληνικές Αρχές βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή με τηνOLAF, προκειμένου να διαπιστωθεί- ει δυνατόν- που καταλήγουν τελικά τα λαθραία.
 Τα κοντέινερς με τα ρούχα και τα παπούτσια- προσοχή! δεν πρόκειται για τις γνωστές «μαϊμούδες»- φορτώνονται σε λιμάνια της Κίνας και μέσω Σουέζ φτάνουν στη Μεσόγειο.

Συνήθως καταλήγουν στον Πειραιά ή άλλα ελληνικά λιμάνια και τα παραστατικά, που συνοδεύουν αυτά τα εμπορεύματα, αναφέρουν ότι έχουν αγοραστεί από ιταλικές εταιρίες, με αποτέλεσμα να πληρώνονται μόνο οι δασμοί και ο ΦΠΑ να αναζητείται από τη χώρα προορισμού.
Τα πολύτιμα φορτία φυσικά δεν καταλήγουν ποτέ στην Ιταλία, καθώς είτε διοχετεύονται στην ελληνική αγορά (μικρή ποσότητα) είτε «σπρώχνονται» στις αγορές των Βαλκανίων και της Δυτικής Ευρώπης, αφού τα συνοδευτικά έγγραφα είναι πλαστά.
 Στο κόλπο έχουν μπει, πλέον και λιμάνια της Ιβηρικής, καθώς σήμα από τη γειτονική Ιταλία ανέφερε ότι προ ημερών πιάστηκε ανάλογο φορτίο σε ισπανικό πλοίο στο Μπρίντιζι.

«Πρόκειται για ρούχα με φοβερή ποιότητα και πολύ προσεγμένη συσκευασία», σημειώνει η ίδια πηγή, αποκαλύπτοντας ότι οι ελληνικές Αρχές έχουν αποστείλει σήμα στηνOLAFγια 1.700 εισαγωγές που έγιναν στη διάρκεια του 2017, με στόχο να εντοπιστεί η πραγματική κατάληξη αυτών των εμπορευμάτων.
Φυσικά η ρίζα του κακού είναι η σχεδόν ολοκληρωτική απουσία διμερούς συμφωνίας Ε.Ε. με τους Κινέζους για ανταλλαγή πληροφοριών.
 Το πρόβλημα είναι διπλό.
 Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει συνεργασία με τις Κινεζικές Αρχές, για την πραγματική αξία των εμπορευμάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα και εξάγονται, με αποτέλεσμα κατά τους ελέγχους στην Ελλάδα κι άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, να μην είναι δυνατό να διαπιστωθεί πού υπάρχει υποτιμολόγηση άρα και δυνατότητα διακίνησης λαθραίων εμπορευμάτων.
Και φυσικά υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην εκ των υστέρων συνεργασία, αφού οι Κινέζοι καθυστερούν υπερβολικά στα αιτήματα της OLAF για παροχή πληροφοριών βάσει παραστατικών.

Η Ελλάδα δεν είναι, βέβαια, μόνο διαμετακομιστικό κέντρο, καθώς δεν είναι μυστικό ότι καταστήματα με κινεζικά προϊόντα φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια.
 «Έχει υποτιμηθεί η έκταση του κινεζικού προβλήματος», σημειώνει η ίδια πηγή από το ΣΔΟΕ, αναδεικνύοντας την έλλειψη επαρκούς συντονισμού μεταξύ των συναρμόδιων Ελεγκτικών Αρχών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καν η λογική ακολουθία ελέγχων από το λιμάνι ως τα καταστήματα που καταλήγουν τα εν λόγω εμπορεύματα, ούτε καν έλεγχος για την ύπαρξη και λειτουργίαPOS! Το πράγμα δυσκολεύει ακόμα περισσότερο, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι εμφανίζονται συνεχώς νέα πρόσωπα- λογιστές και δικηγόροι- οι οποίοι αναλαμβάνουν την νομική και λογιστική κάλυψη εισαγωγέων- λιανοπωλητών εμπορευμάτωνmadeinChina.

Πηγή:  εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου