Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

ΤΟ 1999, ΚΑΙ Η ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ ΤΟΥ ΣΙΛΩΑΜ

Πριν από εικοσιεφτά χρόνια, πάλι καλοκαίρι, σε μια μακρινή χώρα, όλοι οι κάτοικοι της, ξαφνικά, έγιναν πλούσιοι. Όλοι πλούτισαν επενδύοντας στο Χρηματιστήριο που βάδιζε από κορυφή σε κορυφή, και σε μετοχές που ανέβαιναν για απροσδιόριστο αριθμό συνεδριάσεων συνεχώς, χωρίς να υπάρχει αντικειμενικό στοιχείο που να δικαιολογεί την άνοδο, παρά μόνο αγοραστές, και νέοι αγοραστές, και νέοι αγοραστές, που ανέβαζαν τις τιμές και οι παλιοί αγοραστές γινόντουσαν πλούσιοι με λίγες μέρες.

Στο παιχνίδι της ανόδου, έπαιζαν όλοι, από επενδυτές και ΕΛΔΕάρχες, μέχρι και οι ιδιοκτήτες των εταιριών, και οι διοικητές των τραπεζών, και η κυβέρνηση, όλοι.

Βέβαια μία συνεχής άνοδος δεν είναι εφικτή σε καμιά ανθρώπινη ή και φυσική δράση. Πάντα μαζί με την νηνεμία έρχεται η καταιγίδα, μαζί με τη χαρά έρχεται και η λύπη, μαζί με την άνοδο έρχεται και η κάθοδος, μαζί με την επιτυχία έρχεται και η καταστροφή.

Στη μακρινή αυτή χώρα λοιπόν όταν το παιχνίδι δεν έβρισκε πλέον αγοραστές να ανεβάσουν τις τιμές, εμφανίστηκαν οι πωλητές που άρχισαν να ρίχνουν τις τιμές, και επειδή η άνοδος ήταν ανεξέλεγκτη, το ίδιο ανεξέλεγκτη ήταν και η πτώση.

Και όλοι οι κάτοικοι αυτής της χώρας από πλούσιοι το καλοκαίρι έγιναν πάμφτωχοι το χειμώνα που ακολούθησε.

Όλοι φτώχυναν; Όχι φυσικά.
Την γλύτωσε μόνα μία κατηγορία επενδυτών.
Οι συνετοί και συγκρατημένοι που ταυτόχρονα δεν ήταν άπληστοι.


Εκτός όμως από αυτή την κατηγορία των επενδυτών, υπήρξε και μία άλλη κατηγορία που κέρδισε τεράστια ποσά , που έγινε πραγματικά πλούσια, η κατηγορία των κάθε λογής λαμογιών, που εκμεταλλευόμενοι την δίψα των ανθρώπων για κέρδος, και την ψυχολογική τους ανυπομονησία, που έβλεπαν τον γείτονα να κερδίζει εκατομμύρια καθισμένος στην πολυθρόνα της ΕΛΔΕ του χωριού του, και δίνοντας εντολές πούλα, αγόρασε.

Ο μπάρμπα Μήτσος σε ρόλο λύκου των χρηματιστηρίων!!!
Βρε τι βλέπαμε σ αυτή τη μακρινή χώρα πριν 27 χρόνια.

Θα μου πεις γιατί θυμήθηκα αυτή τη χώρα, τώρα;

Μα γιατί, βλέπω και στο δικό μας χρηματιστήριο, ένα ανάλογο καλοκαίρι με εκείνο πριν 27 χρόνια. Και το κακό είναι ότι βλέπω και τα ίδια πρόσωπα να ανακατεύονται με το χρηματιστήριο, ακόμα και μερικούς ίδιους ιδιοκτήτες εταιριών, που λες και βρέθηκε μια τεράστια κολυμβήθρα του Σιλωάμ που τους εξάγνισε όλους, από τις αμαρτίες τους και απαλλαγμένους τόσο από ηθικές όσο και από ποινικές ευθύνες, τους απέδωσε καθαρούς στην Χρηματιστηριακή κοινότητα.

Και γιατί υποψιάζομαι ότι δυστυχώς, και αυτή τη φορά θα την πληρώσουμε, όσοι αφελείς θεωρήσουν ότι κάποιος ξέρει το μυστικό να τους κάνει πλούσιους, και τους το προσφέρει απλόχερα και δωρεάν γιατί είναι καλός άνθρωπος, ανιδιοτελής, και φιλάνθρωπος.
Το λέω και για τους ψηφοφόρους, αλλά ισχύει και για τους καλοπροαίρετους επενδυτές.

Αν κάποιος σας λέει ότι θα σας κάνει πλούσιους, γιατί είναι μέσα στα πράγματα, ζητήστε του …το Ε9 !!!

Αν το δικό του Ε9 είναι γεμάτο, αλλά μένει μία κενή γραμμή, να είστε βέβαιοι ότι τη γραμμή αυτή, θα την γεμίσει η δική σας αφέλεια.

Ναι, φυσικά δεν είναι όλοι όσοι μας συμβουλεύουν χρηματιστηριακά, σ αυτή την κατηγορία, ούτε έρχονται από το παρελθόν.

Προφανώς υπάρχουν και σοβαρότατα πρόσωπα που μας ενημερώνουν υπεύθυνα, και σοβαροί επιχειρηματίες που δεν παίρνουν μέρος σε παιχνίδια.

Καλό είναι να τους ψάχνουμε και να τους εμπιστευόμαστε, αλλά καλύτερα, όπως λέει ο λαός μας, να φυλάμε τα ρούχα μας για να έχουμε τουλάχιστον τα μισά, παρά να εμπιστευόμαστε άκριτα, και να τα χάσουμε όλα.

του Ηρακλή Α. Σωτηράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου