Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

Ραγδαία Αύξηση στις εγκαταλείψεις ναυτικών το 2024: Πάνω από 3.100 ναυτικοί σε δραματικές συνθήκες

Το 2024 καταγράφηκε σημαντική αύξηση στις εγκαταλείψεις ναυτικών, με 3.133 ναυτικούς να εγκαταλείπονται σε 312 πλοία, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από τους 1.676 ναυτικούς του 2023. Αυτή η αύξηση κατά 136% υπογραμμίζει σοβαρές ελλείψεις στο παγκόσμιο ναυτιλιακό σύστημα.

Σύμφωνα με έκθεση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), η

δραματική αυτή αύξηση αποδίδεται στην αποτυχία του συστήματος των σημαιών ευκαιρίας, που επιτρέπει την ατιμωρησία για παραβιάσεις των δικαιωμάτων των ναυτικών. Συγκεκριμένα, 28 πλοία ευθύνονται για πολλαπλές εγκαταλείψεις πληρωμάτων μέσα στο ίδιο έτος, με τρία από αυτά να αναφέρονται τρεις φορές και 25 δύο φορές.

Οι εγκαταλελειμμένοι ναυτικοί αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, όπως απλήρωτους μισθούς για μήνες, άθλιες συνθήκες διαβίωσης στο πλοίο, έλλειψη επαρκούς τροφής και πόσιμου νερού, καθώς και υπερβολικές ώρες εργασίας χωρίς την απαραίτητη ανάπαυση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, παραμένουν αποκλεισμένοι για μήνες ή και χρόνια.

Ο Steve Trowsdale, συντονιστής παγκόσμιας επιθεώρησης της ITF, δήλωσε: «Το 2024 ήταν η χειρότερη χρονιά που έχει καταγραφεί για την εγκατάλειψη των ναυτικών. Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσιων μεταφορών και οι ναυτικοί αποτελούν τη ραχοκοκαλιά αυτού του κλάδου. Είναι απόλυτη ντροπή που αδίστακτοι πλοιοκτήτες εγκαταλείπουν τόσα πολλά πληρώματα ατιμώρητα από κυβερνήσεις και διεθνείς ρυθμιστικές αρχές».

Τα στοιχεία της ITF αποκαλύπτουν ότι το 90% των εγκαταλελειμμένων πλοίων φέρουν σημαία ευκαιρίας, με τις περισσότερες περιπτώσεις να αφορούν πλοία υπό σημαία Παναμά (43), Παλάου (37), Τανζανίας (30), Κομόρες (29) και Καμερούν (20). Συνολικά, οφείλονται 20,1 εκατομμύρια δολάρια σε απλήρωτους μισθούς, εκ των οποίων η ITF έχει ανακτήσει μέχρι στιγμής 10,4 εκατομμύρια δολάρια. Τα φορτηγά πλοία αντιπροσωπεύουν το 30% των εγκαταλελειμμένων πλοίων, δηλαδή 93 πλοία.

Η έκθεση της ITF καταλήγει ότι η έλλειψη εποπτείας και ανταπόκρισης από τα κράτη σημαίας και λιμένα, η απουσία ασφάλισης για τα πλοία και η άρνηση των πλοιοκτητών να αναγνωρίσουν την κακομεταχείριση των πληρωμάτων τους συμβάλλουν στην αύξηση των εγκαταλείψεων και δυσχεραίνουν την επίλυση αυτών των υποθέσεων.

e-nautilia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου